Haku löysi 3 tulosta

Kirjoittaja Muumi
17 Touko 2011, 22:46
Keskustelualue: Kasvinviljely
Aihe: Kylvöt 2011
Vastaukset: 151
Luettu: 48019

Re: Kylvöt 2011

Ei kai rivivälillä niin väliä oo vaikka vähän heittelee, mutta vertaappa miten jokatoisessa rivissä on oraita todella paljon vähemmän kuin joka toisessa. Näkee usein simultakylvöksissä. Etuvantaiden orastiheys on huomattavasti harvempi verrattuna takavantaisiin. Luulis että tuo vaikuttaa jo ...
Kirjoittaja Muumi
16 Touko 2011, 12:33
Keskustelualue: Kasvinviljely
Aihe: Kylvöt 2011
Vastaukset: 151
Luettu: 48019

Re: Kylvöt 2011


Vehnän oraita 14.5.2011, kylvetty 29.4.
Annas kun arvaan, simultalla kylvetty tuo kuvassa oleva pelto?

Joo, kyllä tuo on Simultalla tunaroitu. Epätasaiset rivivälitkö paljastaa vai mikä? Itselle tuo kyllä kelpaa, ei sillä hetken päästä ole merkitystä, enkä noita naapureita varten ajele.

Jäi ...
Kirjoittaja Muumi
15 Touko 2011, 20:08
Keskustelualue: Kasvinviljely
Aihe: Kylvöt 2011
Vastaukset: 151
Luettu: 48019

Re: Kylvöt 2011

Tämmöinen mukava näky oli, kun kävin tilalla poikkeemas. Viereisellä pellolla starttilanta loppui ja selvästi huomaa eron, ei ollut orastunut läheskään yhtä tasaisesti, vaan oli laikukas. Näköjään sillä startilla on merkitystä näin alussa.

http://www.netikka.net/kevinc/Vehnaa14.5.2011.jpg
Vehnän ...