Haku löysi 5 tulosta

Kirjoittaja Peju
01 Syys 2013, 11:46
Keskustelualue: Traktorit / maatalouskoneet
Aihe: Jontikan puimurin säädöt
Vastaukset: 15
Luettu: 10276

Re: Jontikan puimurin säädöt

Joo tosiaan jyviä menee oikeastikin peltoon ja ne on irtonaisia. Paljonko noita sitten saa mennä riippuu varmaankin keneltä kysyy, mutta kuitenkin niitä sieltä löytyy mielestäni herkästi hiukan liikaa.
Pöytä on 6,1m ja noin 5-6 tonnin ohrassa tuntuu, että pitää ajaa alle 3km/h että ei mene peltoon ...
Kirjoittaja Peju
30 Elo 2013, 10:33
Keskustelualue: Traktorit / maatalouskoneet
Aihe: Jontikan puimurin säädöt
Vastaukset: 15
Luettu: 10276

Re: Jontikan puimurin säädöt

Uudesta asti ollut samanlainen. Ainakin tappio mittarin mukaan menee huomattavasti helpommin kohlimilta mitä seuloilta toki sieltäkin kyllä saa menemään yli.
Täytyy kokeilla tutkia.
Kirjoittaja Peju
29 Elo 2013, 22:14
Keskustelualue: Traktorit / maatalouskoneet
Aihe: Jontikan puimurin säädöt
Vastaukset: 15
Luettu: 10276

Jontikan puimurin säädöt

Kertokaapas joku mitä pitäis tehdä tuollaiselle 9540:lle. Kun tuntuu, että ei niin hiljaa voi ajaa ettei menis kohlimilta peltoon. Kyseessä siis ohran puinti.
Luulisi tuollaisella koneella nyt pystyvän pitämään melko mukavaa vauhtia.
Kirjoittaja Peju
28 Loka 2012, 14:53
Keskustelualue: Yleinen maatalouskeskustelu
Aihe: SPV kauppa
Vastaukset: 291
Luettu: 203852

Re: SPV kauppa

No näin itsekin asian ajattelen, että ei kuuluisi maksaa ainakaan paljoa. Koska maatalouden varsinkin viljatilan kannattuvuus on mitä on.
Ja tosiaan eikös muille kuuluisi tavallaan myös oma osuutensa veloista...

Kun näitä nyt kuitenkin on joku varmastikkin maksellut onko summat olleet pienelläkin ...
Kirjoittaja Peju
27 Loka 2012, 21:34
Keskustelualue: Yleinen maatalouskeskustelu
Aihe: SPV kauppa
Vastaukset: 291
Luettu: 203852

Re: SPV kauppa

Moi

Onko yleinen tapa maksaa sisarosuuksia nykyisin ns. sillä tavalla, että maksetaan vanhalle isännälle sen verran"ylimääräistä" että tämä voi sitten niillä rahoilla maksaa muillle sisaruksille? Vai mikä on tapana... Maksaako niitä enää kukaan?