Taitaa aamu olla melko heikko ajankohta ainakin kuoriaisia ruiskutella. Tossa oli joku aamulla ruiskutellu ja illalla oli saanut ajaa jo toisen satsin, kun kuoriaiset olivat palanneet. En sitten tiedä oliko aamulla tehty muitakin virheitä.Kari kirjoitti:Itse kyllä suosittelisin tuohon ruiskutukseen aamua. Rypsin valikoivat aineet itse ruiskutan mahdollisuuksien mukaan aamun kostealla kelillä. Tällöin kasvi imaisee aineen herätessään itseensä "aamupalaksi"koivumaki kirjoitti:
-muuten,tossa kun keskustelttin ruiskutusajankohdasta,niin kirputhan pitäisi ruiskuttaa illalla mielluummin kun ne nousevat lehdille.Tästähän tulee mielenkiintoinen yhtälö kun siihen yhdistää esim.hukkakaura-aineen,milloin silloin sitten pitäisi homma tehdä.
kmTuskin kirpatkaan tuolloin ovat kovin kauas kadonneet? Ja ötökkäaineissa on pitkävaikutteisuus joka tapauksessa, joka antaa aineelle "ruiskutusikkunaa".
Pelkän ötökkäaineen ajan taas pääosin illasta.
-Kari
Karkotusvaikutus tietysti tulee tolleenkin. Tänä vuonna se piti mulla kuoriaiset pois 5 päivää illalla ruiskutettuna.
Kirpat pitäis ilmeisesti ruiskutella päiväsaikaan. Ei ole kyllä koskaan vielä tarvinnut.