Galluppi hengityssuojaimista

Valvoja: Farmari-ryhmä

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Galluppi hengityssuojaimista

Lukematon viestiKirjoittaja Murtola_Lasse » 20 Syys 2005, 16:23

Antaa tulla tietoa minkälaisia hengityssuojaimia käytätte vai ettekö käytä lainkaan.

Itse olen käyttänyt 3M 4000 sarjan 4255 ruiskutus hommissa, ehkä 4579 voisi olla vielä parempi maatalous hommiin.
Mielestäni mukava käyttää ja kestävä.

http://pms.nebula.fi/kuvasto/ktt/4255.pdf

http://products3.3m.com/catalog/fi/fi00 ... utput_html

http://customer.canter.fi/etra/index.ph ... 119570&p=0
Murtola_Lasse
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Jari » 20 Syys 2005, 17:03

Venttiilillä varustettua edullista 3M paperisuodatinta,sitä joko viljalaarin loppuja lapioidessa tai ruokkijan siiloa täyteen ahtaessa.

Aktiivihiilisuodatin,melkein kuin nasse,on sitten kaasuissa :lol: tapahtuvaa työskentelyä varten. Ostettu aikoinaan kun rehusiilon päälle piti laittaa muovi ja käryt aika kovat kun pinta hapotettiin kastelukannulla. Hapotuksesta luovuttaessa loppui hengitys-suojaimen tarvekin.

Ruiskuttaessa on riittänyt traktorin suodattimet,tosin ei oo aktiivihiilisuodattimia ts. eihän ne mitään pidätä. Luukut kuitenkin kiinni ruiskuttaessa ja vauhtia sen verran ettei sumu pyöri ympärillä muutakuin turbulenssistä :)
Jari

Lukematon viestiKirjoittaja Keke » 20 Syys 2005, 21:19

Käytän Scotin moottoroitua suojainta,on ollut jo neljä vuotta.Pajallakin käytän sitä,ei tule rälläkän kipinät silmille eikä tunnu pöly keuhkoissa illalla.Puidessa olen pitänyt myös koska on kopiton kone ja siinä jos missä pölyää.
Pakostahan siihen piti siirtyä kun tuli nuhat ja astma näistä pölyhommista.Säännöllinen suojaimen käyttö on häivyttänyt oireet lähes olemattomiin.Kannattaa suojautua!
Keke
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Jorma » 20 Syys 2005, 21:49

3M suodatin, en nyt muista mallia on viljakuormia tehdessä ja kuivurilla siivotessa.
Ruiskutraktorissa on aktiivihiilisuodatin ja myrkylliset aineet oon ruiskuttanut hytin tuuletin pois päältä.

Murtola_Lasse-> Oletko upseeris miehiä, tuli toi alku siihen tyyliin :wink:
Jorma

Lukematon viestiKirjoittaja Murtola_Lasse » 21 Syys 2005, 00:25

Jorma kirjoitti:3M suodatin, en nyt muista mallia on viljakuormia tehdessä ja kuivurilla siivotessa.
Ruiskutraktorissa on aktiivihiilisuodatin ja myrkylliset aineet oon ruiskuttanut hytin tuuletin pois päältä.

Murtola_Lasse-> Oletko upseeris miehiä, tuli toi alku siihen tyyliin :wink:

En kyllä alkuunkaa, korkeintaan joskus "kotijoukoissa".
joku krh tulenjohto/viestimies olin intissä
Murtola_Lasse

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 21 Syys 2005, 20:23

Keke kirjoitti:Käytän Scotin moottoroitua suojainta,on ollut jo neljä vuotta.Pajallakin käytän sitä,ei tule rälläkän kipinät silmille eikä tunnu pöly keuhkoissa illalla.

Onnistuuko tuohon visiirin vaihto helposti&edullisesti? Itellä on ollut moottorisuojaimen hankinta harkinnassa, mutta pitäis löytää sellainen alle 400 €. Puolinaamarin läpi hengittäminen ei ole kovinkaan mukavaa ja pölyä menee silmiin. Pölyävissä hommissa olen toistaiseksi käyttänyt vain kertakäyttöisiä paperisuodattimia.

Rakensin myös vanhasta sikalan ilmanvaihtopropelista siirrettävän puhaltimen, jolla saa sitten raitista ilmaa sinne minne tarvii. Työturvallisuus sillä ei ole mitään huippuluokkaa, koska mitään sormisuojia en siihen jaksanut laittaa.
Carnivor

Lukematon viestiKirjoittaja Keke » 22 Syys 2005, 09:13

Carnivor kirjoitti:
Keke kirjoitti:Käytän Scotin moottoroitua suojainta,on ollut jo neljä vuotta.Pajallakin käytän sitä,ei tule rälläkän kipinät silmille eikä tunnu pöly keuhkoissa illalla.

Onnistuuko tuohon visiirin vaihto helposti&edullisesti?

Kyllä se helppo on tehdä.Visiiri on kiinni samassa nastassa kuminauhan kanssa.Tämä Scott on se entinen Kemiran suojain.En muista enää hintaa kun ostin visiirejä useampia kerralla pari vuotta sitten.Suojainpatruunoista se varsinainen kulu muodostuu kun ne on uusittava noin kolmen viikon välein jatkuvasssa käytössä,joskus useamminkin.
Keke
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv