Härkäpapua viljelevät Etelä-Suomessa huomio!

Valvoja: Farmari-ryhmä

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Härkäpapua viljelevät Etelä-Suomessa huomio!

Lukematon viestiKirjoittaja NeitoKorento » 03 Kesä 2015, 15:08

Nyt olisi todella vaivaton ja oiva tilaisuus auttaa lisäämään härkäpaputietoutta Suomessa!

Olen pro gradu-tutkielman tekijä Helsingin yliopistolta Viikistä ja etsiskelen noin kymmentä härkäpapupeltoa/viljelijää Etelä-Suomesta, jotta saisin suorittaa lopputyötutkimustani kesällä 2015.

Tutkimuksen aiheena on pölytyksen vaikutukset härkäpavun satoon ja osana tutkimusta olisi tarkoitus tehdä härkäpavun kukinta-aikaan jonkinlaista pölyttäjien lajistokartoitusta ja kukkavierailukäyttäytymisen tarkastelua.
Aihe ei siis vaadi viljelijältä mitään erityisiä toimenpiteitä, mitä nyt minulla saattaa olla muutama yleinen kysymys.

Jos olet kiinnostunut auttamaan minua tai tiedät jonkun joka olisi, ota yhteyttä täällä tai sähköpostitse: tiiu.kyllonen@helsinki.fi

Suurkiitos avusta jo etukäteen! Kaikki apu ja tieto tilojen löytämiseksi on tervetullutta :)

Terveisin,
Tiiu Kyllönen
NeitoKorento
Luokka: Polkutraktori

Re: Härkäpapua viljelevät Etelä-Suomessa huomio!

Lukematon viestiKirjoittaja Rubinjo » 04 Kesä 2015, 21:58

Kysy oisko tuolla kiinnostusta: http://www.siementukku.fi/tietoja/
Rubinjo
Luokka: >500hv