ÖSA FMG 762/280

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Re: ÖSA FMG 762/280

Lukematon viestiKirjoittaja Lindqvist » 01 Loka 2017, 19:41

Minulla oli ennen noin 8 vuotta sitten sellainen ajatus ettää minun pitäisi saada metsää hankittua noin 100 hehtaaria mutta nyt on vain vajaat 40 ha mutta olen myynyt kotitilojen myymisen yhteydessä omille pojille kun oli avioero 5 vuotta sitten. Mutta kun metsää oli tarjolla niin ne tuli aina niin yli hintaisia esm. metsäarvioiden pyyntihinnoista hinta 45000€ ja jos tarjoi 48000€ niin niden myyntihinnaksi tuli jopa 70000€ ja eihän silloin enää ollut järkevää tarjota tai ostaa. Ja ÖSA hankkimisen ansiosta tietysti olisi ollut järkevää saada lisää. No se oli sen mielentilan positiivinen ajatus mutta sitten kun pojat lensi pesästä ja sitten vielä kun originaali vaimo lähti ja jäin yksin niin huomasin sisälläni erittäin toisenlainen ajatus että mielenkiinto metsään hävisi lähes täysin. En nähnyt mitään syytä jatkaa metsän lisähaaveilua päinvastoin tuli semmoinen tunne että myydä metsät ja metsäkoneet koska en saanut mitään iloa siittä enää tuntui niin kuin se olisi turhaa ja semmoista ajattelua en olisi ikinä luullut että saisin koskaan minä joka katsoin aina niin positiivisesti eteenpäin kyllä se on ihmellinen tämä elämä. Tuntuu surulliselta nyt kun ÖSA toimii ja on vielä tämä toinen BM volvo joka on aika hyvä että saisi olla omavarainen hakkuussa ja ajamisessa.
Lindqvist
Luokka: 50 hv., takaveto

Re: ÖSA FMG 762/280

Lukematon viestiKirjoittaja Lindqvist » 20 Marras 2017, 22:25

Nyt on taas alkamassa metsäkausi ja intoa näkyy syttyneen minussa jälleen vaikka tuntui vähän aikaa sitten syksyllä että ei ollut mitään valoa tunnelissa. Ja kyllä se tietysti on niin yksikertaista että se on se rahan tarve turha se on kieltää kun ei mulla oikeen muuta tuloa ole nykyään. Olen tänään nyt korjannut ÖSA sain auki kraanakiinnityspultit ne 4 joka oli kiinni ja ne oli kyllä kiinni luulin ett ne katkeaa tai että hylsykahva menee solmuun kun oli pitkä lisävarsi saa kans pelätä että kun se irtoaa tai katkeaa ett tulee alas renkaanpäältä kiipeämästä kyllä se ikä on senverran että se on ruvennut olemaan semmoista tohelimista 4 € lukulaseilla niin pelkkä pystyssäpysyminen renkaan päällä on jo kova homma tai että selkä katkeaa. No jouduin kyllä turvautumaan siihen että laitoin siihen jatkovarteen päähän silmukka johon laitoin leveä kuormausliina ja kiristin niin paljon kuin oli mahdollista ettei mitään vääntyisi kun oli veto päällä ja sai mennä molemmin käsin pitämään kiinni yhdellä kädellä ja toisella lyömään samalla pajavasaralla niin aukesi lopuksi. Ja sitten ne kaksi katkenutta pulttia tuli yllättävän hyvin pois naputtamalla mutta kenties jokin taho on katsonut ett tällä Lindqvistillä on ongelmakiintiö täynnä sen vanhan mettäkoneensa kanssa että voimme välillä antaa jonkun homman hiukan helpommin. Rasvasin pultit ja vedin kiinni ne on M20 x 250mm ja 9.12 lujuus ja vielä lopuksi pultit ostin suuresta pultti yrityksestä Kristiinankaupungista jossa minun entinen vaimo on varasto esimies tai nainen minun ilokseni hän minulle ne myi. On se kieltämättä ihmeellistä ostaa henkilöltä pultteja jonka kanssa on asunut 33 v ja vain maksaa ja sanoa näkemiin lätiessä kyllä se on ihmeellinen se tunne mutta kun minulla ei ole paikkaa enään hänen elämässä. Ja sitten vielä tänään vaihdoin polttoainesuodattimet ei ollut vaihdettu 5 vuoteen. Aion siirtää ÖSA piakkoin metsään aloittamaan talven seikkailut.
Liitteet
20171120_112635.jpg
20171120_115032.jpg
Lindqvist
Luokka: 50 hv., takaveto

Edellinen