Nyt en muista, kun en ole varikolla joku 80-luvun puolivälin pilkki on ajokonekäytössä ollut. Tai kyllähän tolla polttorangat ajaa kunhan viitsii pusilittaa

Ylläpitoedit: Otsikko muutettu
Ensimmäinen lukematon viesti • 11 viestiä
• Sivu 1/1
Kokemuksia Keslasta/patustaKeslasta/patusta kun pitäisi vanha kuormain vaihtaa uudempaan vanha on Cranab
Nyt en muista, kun en ole varikolla joku 80-luvun puolivälin pilkki on ajokonekäytössä ollut. Tai kyllähän tolla polttorangat ajaa kunhan viitsii pusilittaa ![]() Ylläpitoedit: Otsikko muutettu Viimeksi muokannut teräsmies24E päivämäärä 23 Maalis 2006, 00:30, muokattu yhteensä 1 kerran
ei kokemusta patusta. nykyset isommat patut kait ihan kohtuullisia. ns. puoliammattilais kuormimia.
mulla kokemusta joensuun tehtaan tuotteesta eli foresterista, patut tehdään kesälahdella. foresteri 500 ollu ajossa kohta 3v. vuodessa tulee mätettyä n. 1000 paalia, kiviä,ym yleishommaa, haketuksessa hakkurin läpi menee n. 30 000m3 risua. siihen päälle muutama tuhan i-m3 risun ajoa, nosturi traktorin katolla. venttiilipöytä danfoss pvg 32 ja pumppuna 71 rexin säätyvä. ------ ainoat viat on ollu tanskalaisessa danfossissa. aina on selvitty pienellä kiroilulla. varaosia ei ole tarvinut ostaa. olen ollut kyllä todella tyytyväinen nosturiin. voimaa on kohtuullisesti ja liikeradat todella hyvät. ------ tänään tuli kyseltyä tarjouksia nostureista. foresterit yllättävän edullisia kokoon ja ominaisuuksiin nähden, mallit 500-2 ja 600-1 kiinnostuksen kohteena. ala-arvoisesti rakennettu kronos taasen vaikuttaa ylihinnoitellulta. loglift pikkusen foresteria kalliimpi. cranabia pitää kysellä huomenna, myyjä on ainakin asiansa osaava (atso viitanen)
laita sitten mailina. Mutta totuus sen haluan kuulla.
Vuoden vaihteessa tuli uus Patu 203T 8tn kärryillä.
Konetta koottaessa huommattiin, ettei aisanohjauksen suojakuori sovi ollenkaan paikoilleen. En tiedä oliko osa kokonaan jostain muista kärryistä, mutta joutui tekemään ite reiät pultteja varten oikeaan kohtaan, kun olivat niin pahasti vinksallaan. Toinen mikä tuli heti alkumetreillä oli, että kääntöroottoriin menevät hydrauliikkaletkujen liittimet olivat vialliset. Eivät pysyneet kiinni ollenkaan. Takuu kuitenkin korvasi nopeasti kaikki roottoriin menevät 4 letkua ja liittimet. Nyt pysyy kiinni. Käytössä tämä kärry/kuormain toimivat hienosti. Venttiilistönä on mekaaninen sähköisellä on/off-ohjauksella. Puomistoon liikkeitä saa todella tarkasti ohjattua ja pehmeästi. Ei mitään nopeita rykäisyjä ilmene. Kokeilin muutama viikko sitten patruna kuormaajaa Y-maatalouden kevätpäivillä. En tiedä mistä johtui, mutta oli paljon vaikeampi hallita kuormainta, vaikka tämä oli samanlaisilla mekaanisella on/off-ohjauksella. Jälkeenpäin tuli varusteena kuormaimeen jarrullinen kourankannatin. Tämä on hyvä varuste, rauhoittaa kummasti kouran heilumista ja tarkkuus senkun paranee.
11 viestiä
• Sivu 1/1
PaikallaolijatKäyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa |
|