Sivu 1/1

Kokemuksia Keslasta/patusta

Lukematon viestiLähetetty: 22 Maalis 2006, 22:28
Kirjoittaja teräsmies24E
Keslasta/patusta kun pitäisi vanha kuormain vaihtaa uudempaan vanha on Cranab
Nyt en muista, kun en ole varikolla joku 80-luvun puolivälin pilkki on ajokonekäytössä ollut. Tai kyllähän tolla polttorangat ajaa kunhan viitsii pusilittaa :roll:

Ylläpitoedit: Otsikko muutettu

Lukematon viestiLähetetty: 22 Maalis 2006, 23:07
Kirjoittaja TKH
Mikä cranab on kyseessä?

Lukematon viestiLähetetty: 22 Maalis 2006, 23:37
Kirjoittaja Radon
Minkäs vuoksi vaihtuu merkki?

Lukematon viestiLähetetty: 23 Maalis 2006, 00:51
Kirjoittaja mika
ei kokemusta patusta. nykyset isommat patut kait ihan kohtuullisia. ns. puoliammattilais kuormimia.

mulla kokemusta joensuun tehtaan tuotteesta eli foresterista, patut tehdään kesälahdella.

foresteri 500 ollu ajossa kohta 3v. vuodessa tulee mätettyä n. 1000 paalia, kiviä,ym yleishommaa, haketuksessa hakkurin läpi menee n. 30 000m3 risua. siihen päälle muutama tuhan i-m3 risun ajoa, nosturi traktorin katolla.
venttiilipöytä danfoss pvg 32 ja pumppuna 71 rexin säätyvä.
------

ainoat viat on ollu tanskalaisessa danfossissa. aina on selvitty pienellä kiroilulla. varaosia ei ole tarvinut ostaa.

olen ollut kyllä todella tyytyväinen nosturiin. voimaa on kohtuullisesti ja liikeradat todella hyvät.
------

tänään tuli kyseltyä tarjouksia nostureista. foresterit yllättävän edullisia kokoon ja ominaisuuksiin nähden, mallit 500-2 ja 600-1 kiinnostuksen kohteena.

ala-arvoisesti rakennettu kronos taasen vaikuttaa ylihinnoitellulta.

loglift pikkusen foresteria kalliimpi. cranabia pitää kysellä huomenna, myyjä on ainakin asiansa osaava (atso viitanen)

Lukematon viestiLähetetty: 24 Maalis 2006, 12:24
Kirjoittaja jiiässä
Millaset laakeroinnit Patujen puomeissa (201-202/202T-203/203T) malleissa nykyään on..?

Lukematon viestiLähetetty: 24 Maalis 2006, 22:20
Kirjoittaja 8050
mulla olis mielipide patusta :twisted: :twisted: mutta ei kehtaa laittaa näkyville :lol:

Lukematon viestiLähetetty: 24 Maalis 2006, 22:58
Kirjoittaja teräsmies24E
8050 kirjoitti:mulla olis mielipide patusta :twisted: :twisted: mutta ei kehtaa laittaa näkyville :lol:
laita sitten mailina. Mutta totuus sen haluan kuulla.

Lukematon viestiLähetetty: 31 Maalis 2006, 00:01
Kirjoittaja 8050
ei kannata ostaa maanantai päivän patua .....lueppa agrosta koittelemuksia viimeisen vuoden ajalta :(

Lukematon viestiLähetetty: 31 Maalis 2006, 00:29
Kirjoittaja Wilpo
Vuoden vaihteessa tuli uus Patu 203T 8tn kärryillä.

Konetta koottaessa huommattiin, ettei aisanohjauksen suojakuori sovi ollenkaan paikoilleen. En tiedä oliko osa kokonaan jostain muista kärryistä, mutta joutui tekemään ite reiät pultteja varten oikeaan kohtaan, kun olivat niin pahasti vinksallaan. Toinen mikä tuli heti alkumetreillä oli, että kääntöroottoriin menevät hydrauliikkaletkujen liittimet olivat vialliset. Eivät pysyneet kiinni ollenkaan. Takuu kuitenkin korvasi nopeasti kaikki roottoriin menevät 4 letkua ja liittimet. Nyt pysyy kiinni.

Käytössä tämä kärry/kuormain toimivat hienosti. Venttiilistönä on mekaaninen sähköisellä on/off-ohjauksella. Puomistoon liikkeitä saa todella tarkasti ohjattua ja pehmeästi. Ei mitään nopeita rykäisyjä ilmene. Kokeilin muutama viikko sitten patruna kuormaajaa Y-maatalouden kevätpäivillä. En tiedä mistä johtui, mutta oli paljon vaikeampi hallita kuormainta, vaikka tämä oli samanlaisilla mekaanisella on/off-ohjauksella.

Jälkeenpäin tuli varusteena kuormaimeen jarrullinen kourankannatin. Tämä on hyvä varuste, rauhoittaa kummasti kouran heilumista ja tarkkuus senkun paranee.

Lukematon viestiLähetetty: 31 Maalis 2006, 13:45
Kirjoittaja jiiässä
Jälkeenpäin tuli varusteena kuormaimeen jarrullinen kourankannatin.


Mitäs tuommonen maksoi, onko paljon painavempi kuin tavallinen riiputin... ja mistä hommasit? Ois itelläkin vähän tarpeen...

Lukematon viestiLähetetty: 21 Huhti 2006, 00:25
Kirjoittaja Valtra
mulla on Patu 425 kuormain ja Patu 8t vaunu vuosmalli 2006 ja kuormain pitäs uudistaa, olen vähän mietinyt Patu 203T