mika kirjoitti:***pikkusen olen huonoo kuullu noista. ei mitään hirmu kestäviä. ei oikeen sovi mettään eikä pellolle. ei omakohtasta kokemusta. itteäkin kiinnostais 650x38 koossa.
missä hinnoissa lienee uudet???
nyt takana nokian 20.8 mettäpyörä, taitaa olla liian kova pellolle...
----------
millanen kone sulla? mikä rengaskoko hakusessa? paljonko mettäajoa?
mulla yhessä koneessa venäläiset 12 kankaiset mammutit. kestää mettässä ja on hyvät pellolla. tielläkin mukavat. on vaan pirun leveet, eli ketjut ja ens harvennukset saa unohtaa.
Jos tässä joskus innostuisi traktorikaupoille, niin sen koneen rengastusta pohdiskelen... N-Valtra, JD 6420SE tai vastaava. Metsäajoa ei montaa sataa tuntia vuoteen tule, mutta ja mutku jne... Ilman ketjuja ei täällä Pirkanmaan rinteillä pärjää. Nyt olen pitänyt vaan maksimipaineita Tauruksissa (520 x R34). Kerran peltopaineilla meni kesällä yksi kuiva männyn oksa keskeltä kuviota läpi.
Näkyy N-Valtteriin lisähinta keikkuvan tuolla 2000 e:n luokassa (650 x R38 ja 500 x R28, 65-sarjalaisia molemmat), eli kyllä ne hyvät täytyis olla, että tuon verran uskaltaa lisää maksaa.
Käsitykseni mukaan pellolla pitää paineet pudottaa tosi alas, ennenkuin ne alkaa yhtään joustaa, ja kumiseos on vissiinkin pirun kovaa.