Nokian TR FOREST Multiplus

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Nokian TR FOREST Multiplus

Lukematon viestiKirjoittaja Wesku » 30 Marras 2006, 14:23

Jatketaan tätä rengasjuttua oman otsikon alla, vaikka sitä tuossa ketjuotsikon alla on jo ansiokkaasti aloiteltu.

Eli onko herroilla/rouvilla yms. henkilöillä kokemusta otsikon mukaisista kumeista? Olisi tarvetta kunnon leveälle nurmirenkaalle, mutta metsässäkin pitäisi käydä. Onko Multiplussa ratkaisu ongelmaan? Yleisrenkaana markkinoivat, kokemuksia kaivataan.

Metsäajoa on kumminkin niin vähän, että olen sinnitellyt vyörenkailla, mutta koko ajan pelottaa, ja on niitä joku puhkottukin.

http://raskaatrenkaat.nokiantyres.com/
Wesku
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Valmettimies » 01 Joulu 2006, 23:00

Kyllä ne kannattaa hommata jos ei hirvittävää hintaeroo meinaan jos ne olis kestvämmät.
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv

Re: Nokian TR FOREST Multiplus

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 02 Joulu 2006, 01:09

Wesku kirjoitti:Jatketaan tätä rengasjuttua oman otsikon alla, vaikka sitä tuossa ketjuotsikon alla on jo ansiokkaasti aloiteltu.

Eli onko herroilla/rouvilla yms. henkilöillä kokemusta otsikon mukaisista kumeista? Olisi tarvetta kunnon leveälle nurmirenkaalle, mutta metsässäkin pitäisi käydä. Onko Multiplussa ratkaisu ongelmaan? Yleisrenkaana markkinoivat, kokemuksia kaivataan.

Metsäajoa on kumminkin niin vähän, että olen sinnitellyt vyörenkailla, mutta koko ajan pelottaa, ja on niitä joku puhkottukin.

http://raskaatrenkaat.nokiantyres.com/

***pikkusen olen huonoo kuullu noista. ei mitään hirmu kestäviä. ei oikeen sovi mettään eikä pellolle. ei omakohtasta kokemusta. itteäkin kiinnostais 650x38 koossa.
missä hinnoissa lienee uudet???

nyt takana nokian 20.8 mettäpyörä, taitaa olla liian kova pellolle...
----------

millanen kone sulla? mikä rengaskoko hakusessa? paljonko mettäajoa?

mulla yhessä koneessa venäläiset 12 kankaiset mammutit. kestää mettässä ja on hyvät pellolla. tielläkin mukavat. on vaan pirun leveet, eli ketjut ja ens harvennukset saa unohtaa.
mika
Luokka: >500hv

Re: Nokian TR FOREST Multiplus

Lukematon viestiKirjoittaja Wesku » 02 Joulu 2006, 16:32

mika kirjoitti:***pikkusen olen huonoo kuullu noista. ei mitään hirmu kestäviä. ei oikeen sovi mettään eikä pellolle. ei omakohtasta kokemusta. itteäkin kiinnostais 650x38 koossa.
missä hinnoissa lienee uudet???

nyt takana nokian 20.8 mettäpyörä, taitaa olla liian kova pellolle...
----------

millanen kone sulla? mikä rengaskoko hakusessa? paljonko mettäajoa?

mulla yhessä koneessa venäläiset 12 kankaiset mammutit. kestää mettässä ja on hyvät pellolla. tielläkin mukavat. on vaan pirun leveet, eli ketjut ja ens harvennukset saa unohtaa.

Jos tässä joskus innostuisi traktorikaupoille, niin sen koneen rengastusta pohdiskelen... N-Valtra, JD 6420SE tai vastaava. Metsäajoa ei montaa sataa tuntia vuoteen tule, mutta ja mutku jne... Ilman ketjuja ei täällä Pirkanmaan rinteillä pärjää. Nyt olen pitänyt vaan maksimipaineita Tauruksissa (520 x R34). Kerran peltopaineilla meni kesällä yksi kuiva männyn oksa keskeltä kuviota läpi.

Näkyy N-Valtteriin lisähinta keikkuvan tuolla 2000 e:n luokassa (650 x R38 ja 500 x R28, 65-sarjalaisia molemmat), eli kyllä ne hyvät täytyis olla, että tuon verran uskaltaa lisää maksaa.

Käsitykseni mukaan pellolla pitää paineet pudottaa tosi alas, ennenkuin ne alkaa yhtään joustaa, ja kumiseos on vissiinkin pirun kovaa.
Wesku

Lukematon viestiKirjoittaja R.A » 02 Joulu 2006, 17:48

Töissä on tullut ajeltua vallulla jossa on multiplussat alla. Ihan suht hyvät yleisrenkaat ne kyllä on, ei niistä tietysti saa normi millirenkaan veroista pellolle kun renkaan runko on jo valmiiksi jämäkkä.

Omassa traktorissa vähän vastaavanlainen rengasongelma, mutta pitäis noitten ristikudosrenkaiden tilalle kattella jotain rengasta jotka toimis myös pellolla.
Multiplussa tahtoo melko tyyris, ainakin näin jälkiasennettuna ja kokovalikoima vähän suppea( ei tarttis olla välttämättä 600 leveä)
Tietysti jos laittais kierroksen esim. contin millisiä ja metsään mentäessä paineet korkealle. Hyvällä tuurilla vois kestää ihan hyvin.
Tai sitten eri renkaat pelto/metsäajoon, mutta hommansa on siinäkin...
R.A
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 02 Joulu 2006, 19:00

löytyskö alliancelta malleja?
mika

Lukematon viestiKirjoittaja Kaupoi » 02 Joulu 2006, 22:56

mika kirjoitti:löytyskö alliancelta malleja?

Ainaki muutama vuos sitte löyty 20.8-38, 14 kangasta+teräsvyö.

http://www.kotinet.com/kaupoi/sekal/poh ... 06_014.jpg

(Eessä tavalliset vyörenkaat, Alliance 16.9-24)
Kaupoi

Lukematon viestiKirjoittaja Wesku » 03 Joulu 2006, 17:48

Kaupoi kirjoitti:
mika kirjoitti:löytyskö alliancelta malleja?

Ainaki muutama vuos sitte löyty 20.8-38, 14 kangasta+teräsvyö.

http://www.kotinet.com/kaupoi/sekal/poh ... 06_014.jpg

(Eessä tavalliset vyörenkaat, Alliance 16.9-24)

Aha, kuulostaa melko fiksulta kompromissilta. :idea: Oliskohan niistä netissä missään paremmin tietoa kuin Agrikymin sivuilla? :?:

Itse itseäni täydentäen, http://www.somero-trading.fi/ ja http://www.alliance.co.il/eng/index.php
Wesku

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 05 Joulu 2006, 20:37

alliance forest 16pr 650x38 näytti olevan 1700e luokkaa honkatradingilla. ei paha hinta.
mika