Sivu 2/3

Lukematon viestiLähetetty: 22 Tammi 2006, 13:20
Kirjoittaja jiiässä
Kyllä ne hyvä turvallisuustekijä ovat, vaikka vetopitoa riittäiskin niin nelivetokin voi sopivassa rinne paikassa alkaa ikävästi liukumaan sivusuunnassa ja siihen ei auta mikään muu kuin ketju... :wink:

Lukematon viestiLähetetty: 23 Tammi 2006, 23:25
Kirjoittaja zetor25a
Barumit on renkaina. 7t kärry missä kuormain aisalla. Ei vetoa. Traktorissa joka kulmassa kettingit ja lisäraudat. Kaikkia mäkiä ei pääse edes tyhjänäkään ylös.

Lukematon viestiLähetetty: 16 Maalis 2006, 22:04
Kirjoittaja aksu
meillä pidetään ketjua toisella puolella.. renkaat ovat nokian en muista mitkä

Lukematon viestiLähetetty: 18 Maalis 2006, 22:35
Kirjoittaja 4 x 4
Kyllä olis menneellä viikolla ollut ketjuille käyttöä, ajoimme puita paikasta jossa oli jyrkkä mäki, ja siittä kulki kelkkareitti samasta paikasta. Ei etes puolta kuormaa saanut nouseen siittä mäestä ylös kun alko sutiin, ja sitte kolana alas ja vauhdilla. Piti tehdä renkaisiin vaikka minkälaisia kettinki patentteja ja lenkkejä. :twisted:

Lukematon viestiLähetetty: 05 Huhti 2006, 21:47
Kirjoittaja Valmetti mies
......................

Lukematon viestiLähetetty: 07 Huhti 2006, 14:58
Kirjoittaja verku
Nyt on muuten ihanimmat metsäkelit ajella kun lumi suojasi mutta sitä kuitenkin vielä on tasoittamassa menoa ja suojaamassa metsäpohjaa.

Lukematon viestiLähetetty: 09 Huhti 2006, 22:49
Kirjoittaja 4 x 4
Kyllä meillä on vastustanut ajot kun meni suojanpuollelle eikä kunnolla jäävy yölläkkää!!! ikävä ketjuja! :evil:

Lukematon viestiLähetetty: 04 Syys 2006, 21:56
Kirjoittaja rgsleo
Onko kellää kokemuksia ketjuista nelikossa pelkästään edessä?

Lukematon viestiLähetetty: 04 Syys 2006, 22:46
Kirjoittaja maamies
rgsleo kirjoitti:Onko kellää kokemuksia ketjuista nelikossa pelkästään edessä?
Meillä oli pihakoneessa edessä ketjut ja ihan hyvin toimi kun ei tarvinu mettään tai umpihankeen mennä. Etukuormain hommaa joka päivä ja parven siltaa ajettiin joka kelillä ja aina meni ylös :lol: Jotku väittää että rasittaa etuvoimansiirtoo mut ei meillä ollu mitään. Nykyään onkin palarenkaat koneessa. Kannattaa huomioida kääntökulma jos ketjut laittaa ettei raavi kylkiä hajalle :roll:

Lukematon viestiLähetetty: 29 Marras 2006, 19:49
Kirjoittaja forssu
meillä on majuris käliyt aina talavisin kiinni. ei sillä pääse mihinkää ilman niitä ja vanhat kettingit oli sellaset että ne meni aina vähän väliä sinne renkaan hokkien väliin niin et ne ei ottanu maahan, sitte taas ku ajo tiellä vähän kovempaa niin ne tuli pois hokkien välistä.nyt ei oo enää sitä ongelmaa ku haettiin vähä käytetyt ja niis on vielä parin sentin piikit 8)

Lukematon viestiLähetetty: 30 Marras 2006, 13:58
Kirjoittaja tiko78
Ei ole ketjuja tullut ostettua valmetin 665:een on sen verta leveät takarenkaat ettei sovi enää ketjut pyörimään ilman vanteiden aseman muutosta.Ei viitti alkaa nujuamaan, puumäärät pieniä.
Jääkeliä varten on 1390 taavi ketjujen kans.

Lukematon viestiLähetetty: 24 Elo 2007, 23:56
Kirjoittaja Auts
Tasamaalla näyttää pärjääjän ilman, ketjut on jokunen vuosi sitten laitettu renkaisiin kesken ajon alle, kun jäi metsäkärry tyhjänä mäkeen kiinni.

Joka nurkkaan löytyy ketjut.

Lukematon viestiLähetetty: 26 Elo 2007, 19:32
Kirjoittaja rgsleo
Nelikkoo joinain talvina oli pakko ketjut laittaa, että pääs mettää... kerran mentii pihamäki alas kovaa jarrut päällä. Ojan penkkaa pysähty, toinen etuvanne väänty. :( Takavuosina kamua jelppasin hankinnassa. Sillä Volvo Boxer, ilman ketjuja. Väitti ettei se malli tarvi kettinkiä?

Lukematon viestiLähetetty: 27 Elo 2007, 10:34
Kirjoittaja jiihaa
Takavetorattori ei mee mihinkään iliman kettinkejä. Sutii vaan. Tapiot päällä mettäajos ja aurates talavella. :shock:

Lukematon viestiLähetetty: 27 Elo 2007, 13:46
Kirjoittaja rgsleo
Jiihaan kans samaa mieltä. Toi Boxer on kuitenkin vähä erilainen. Painonjakauma? Moottori, tehon siiryminen pyöriin, maahan?