Sivu 3/3

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 02 Huhti 2011, 11:56
Kirjoittaja retku
ural olis parempi. jossain vaiheessa tarkoitus tehdä ural akselinen vetävä kärry. joko jousitelinä tai sitten jäykällä rhs palkilla keinuvana (jousipakan tilalle rhs, kiinnitys akseleihin "kelluva" ja panhard tangot pitämään akselit suorassa)

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 02 Huhti 2011, 20:55
Kirjoittaja Valmettimies
Kuinka nuo Zilin ja Uralin akselit mahtaa kestää? Jos laittaa vaikka viä vähä isompaa pyörää, tuleeko liian kova vääntö? Niin jos meinaa laittaa viä kunnon kuormaa päälle.

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 04 Huhti 2011, 15:50
Kirjoittaja retku
ural varmaan kestää. zil on kevytrakenteisempi. zilistä en itteleni tekis. nykysellä 1 akselisella kärrylläkin ollu 15t koivukuormia kyydissä...

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 04 Huhti 2011, 18:32
Kirjoittaja Motor
Urali olis kyllä jo sen näkönen alusta että varmaan voisi kestää muutakin kuin heinäkuormia. Taitaa vaan tommosesta joutua jo jonkunverran köyhtymäänkin? Saatavilla ei ainakaan äkkiseltään kattottuna yhtään.

Se tuossa zilissä vaan kiinnostasikin kun niitä tuntuu jokatoisen ladon takana olevan, ja hinnat sen mukaan.
Eihän tuollasesta mitään ammattakärryä, mutta kun nyt sen ~8t kuormaa edes kestäisi?

Vaikka ei kait tuollanen nyt maailmanlopun kokeilu vaikkei kestäisikään, ainahan sillä romuraudallakin kilohinta on.

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 16 Touko 2012, 07:06
Kirjoittaja sahurimies
Tervehdys!

Mulla ois tuossa ikuisuusprojekti....Alotin sen kolme vuotta sitten ja vieläkin kesken. Tosin jokapäiväisessä ajossa ja tuotu isojakin kuormia. Kyseessä uralin alustalle tehty metsäkärry. Kiinteät pakat jousien tilalla. Renkaat hyvät ja mukaan yksi varapyörä. Ammattisorvarin tekemä rasvattava aisan keskitappi. Kääntösylkät puuttuu, sermi puuttuu, maali puuttuu ja suunnanvaihtaja puuttuu. Maavaraa riittävästi. Väittäisin et kantavuus 15-20 tonnia, no sitä voi jokainen miettiä. Kärryn edessä hakki 7100. Jos joku haluaa enemmän kuin hyvän aihion niin pelkkä kärry myydään kolmeen tonniin..

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 08 Helmi 2014, 21:28
Kirjoittaja Valmettimies
sahurimies kirjoitti:Tervehdys!

Mulla ois tuossa ikuisuusprojekti....Alotin sen kolme vuotta sitten ja vieläkin kesken. Tosin jokapäiväisessä ajossa ja tuotu isojakin kuormia. Kyseessä uralin alustalle tehty metsäkärry. Kiinteät pakat jousien tilalla. Renkaat hyvät ja mukaan yksi varapyörä. Ammattisorvarin tekemä rasvattava aisan keskitappi. Kääntösylkät puuttuu, sermi puuttuu, maali puuttuu ja suunnanvaihtaja puuttuu. Maavaraa riittävästi. Väittäisin et kantavuus 15-20 tonnia, no sitä voi jokainen miettiä. Kärryn edessä hakki 7100. Jos joku haluaa enemmän kuin hyvän aihion niin pelkkä kärry myydään kolmeen tonniin..


Onko kärry viä myynnis?

Re: Vetävä metsäkärry, mistä osat?

Lukematon viestiLähetetty: 13 Joulu 2015, 21:25
Kirjoittaja Jätkän pätkät
Jos haluaa tehdä hyvän ja suht. halvan vetävän kärryn,aihion siihen voi löytää puolustusvoimien huutokaupasta. Venäläinen maastokuorma-auto on suhteellisen vankkarakenteinen ja maavarainen laite, renkaat voisivat olla leveämmät.
Mainio veto tulisi halvalla ajovoimanotolla, taikka aisan päälle asennetulla nestemoottorilla.
Kyllä telikärryssä yksi vetävä akseli on aina takimmainen. Ropsoniveto on mainio apu ja se nimenomaan painaa takimmaista ja nostaa etummaista rengasta.
Kehitysvaiheessa metsätraktoreissa tuo telin painotus tuli esiin, kun kone joutui kovaan vetoon. Silloin tuo painotus oli seuraus siitä, kuinka päin vetokselit pyörivät. Yleensä ne pyörivät eri päin kuin pyörät.