Aitatoloppaterä

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Aitatoloppaterä

Lukematon viestiKirjoittaja hullujussi » 08 Helmi 2008, 15:00

Millä foorumilaiset teroittelee aidan tolppansa, kun entinen terä sanoi sopimuksen irti ja nyt tarttisi löytää uusi terä sirkkeliin.Oli kyllä onni onnettomuudessa oisi saattanut tulla pitempikin sairasloma kun terä meni halki ja toinen puolisko otti vauhtia ja irroitti mennessään tukilankunkin, että taisi olla teränpuoliskolla vauhtia kun lähti :)
Koittanut tässä sitä etsiskellä kuumeisesti mutta ei oo löytynyt,ja vanha isäntäkään ei muista mistä hommasi aikoinaan ko. terän.

perässä kuva, kyseinen terä on alumiinia,tai jotain seosta.
Liitteet
hfg.JPG
hullujussi
Luokka: yli 150 hv

Re: Aitatoloppaterä

Lukematon viestiKirjoittaja rgsleo » 12 Helmi 2008, 04:16

Vuoden -85 Koneviestissä ilmoitus; Kuorimis-ja teroituslaikka. Laikalla teroitat ja kuorit vaivatta mm. aitapaalut ja heinäseipäät. TEM-Tuote E.Tuomaala Ky. 62420 Kortesjärvi. Puh. 964-885016 :wink:
rgsleo
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Wesku » 12 Helmi 2008, 10:18

Luulen että tarpeesi on isommalle terälle, mutta pakko linkittää Ville-Vuolulaikka

http://www.oppisop.com/seppa.htm
Wesku
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 12 Helmi 2008, 14:31

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta...

Tuommoinen löytyy itseltäkin ja onhan sillä useaampia satoja pylväitä tehtynä. Hieman fiksumpi vehje tuohon hommaan, mitä kirves ja vuolurauta. Sitäkin kokeiltu.

Mut pointtina se, että nykyisin ei taida saada mistään kunnollisia kyllästysaineita ja pylväät lahovat turhan nopeasti. Nyt muutamana vuonna kauppoihin on ilmaantunut valmiita pylväitä, jotka on käsitelty jollakin ja takuunkin myöntävät. Ehkä näitäkään ei enää kannata tehdä itse...
O.J.
Luokka: >500hv