Uusi klapikone?

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Re: Uusi klapikone?

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 04 Loka 2012, 22:39

Niitä älyttömän hintaisia tulipata tarjouksia tulee tämän tästä paksussa kirjekuoressa ja tarjous voimassa vain pienen hetken, kunnes seuraavalla kuulla tulee uus :lol:
Klapikauppias
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Vesa » 05 Loka 2012, 11:06

Klapikauppias kirjoitti:Ei mulle ainakaan ole mitään erillismainoksia tullut, niitä varmaan lähetellään vain harvoille ja valituille :roll:

Ei perskules, nyt mää oon päässy isojen poikien listalle. A-nelosta ja Espegaardia pukkaa postilaatikon täydeltä. Juu, kaivinkonetta kun en omista ja ilman Espegaartiakin pärjää niin tykkää paperinkeräyslaatikko, nam... :lol:
Vesa

Lukematon viestiKirjoittaja Rubinjo » 05 Loka 2012, 11:53

Vesa kirjoitti:
Klapikauppias kirjoitti:Ei mulle ainakaan ole mitään erillismainoksia tullut, niitä varmaan lähetellään vain harvoille ja valituille :roll:

Ei perskules, nyt mää oon päässy isojen poikien listalle. A-nelosta ja Espegaardia pukkaa postilaatikon täydeltä. Juu, kaivinkonetta kun en omista ja ilman Espegaartiakin pärjää niin tykkää paperinkeräyslaatikko, nam... :lol:

:)
Rubinjo

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 22 Marras 2012, 17:48

Tän päivän koneviestis oli jostain kaverista jolla oli ite tehty "lähes automaatti" kone ja sen ajatuksia hommasta yleensä oli parin sivun verran ja niistä kyllä näki, että kaveri on asian kanssa paininut ja pähkäillyt, mun mielestä voi sanoa, että puhuu asiaa :D
Klapikauppias

Lukematon viestiKirjoittaja Rubinjo » 22 Marras 2012, 17:50

Vesa kirjoitti:

Ei hätää nyt avustavat jo kaivinkoneenkin hankinnassa! :)
Rubinjo

Lukematon viestiKirjoittaja Rubinjo » 08 Joulu 2012, 13:43

Rubinjo

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 08 Joulu 2012, 14:40

Jos itelle tekis pannupuita, tuo ois todellakin harkinnan arvoinen vaihtoehto. Myyntitavaraahan tuollaiset melkein haljenneet ja päistä sälöillä olevat ei ole, vaikka palavat taatusti siinä missä säännöllisetkin klapit. Mutta tilanne vaan tahtoo olla, kuten yks asiakas sanoi, "pitäs olla höylätyt klavut, että tulee suoraa savua" :lol:
Klapikauppias

Lukematon viestiKirjoittaja Kuutio » 08 Joulu 2012, 18:46

Melkonen homma on myös alkaa noita klapeja metsästä keräilemään vaikka tekis isommankin kasan ja siitä kouralla noukkisi... niin käsityötä jää....muuttaa tietty asiaa jos sais tehtyä suoraan koneen perässä olevaan kärryyn mut kotitarve puita kuiteskin... ja ei mun pannuun 50cm mahdu vaan pitää olla 45cm :D
Kuutio
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 08 Joulu 2012, 19:16

Heh ei nyt tullu kyllä mieleenkään, että niitä pitkin metsää pienitään :lol: Kärry perään tai sitten pitä olla sellainen kippilaatikko metsäkärryn päällä, joita ainakin joskus oli myynnissä. Mutta omaan käyttöön siinä tapauksessa ihan ok härpäke. Kuten ennenkin todettu, ajatuksena sinänsä puiden pieniminen suoraan metsässä on enemmän tekevälle aika outo, siinä saa ajella metsästä yli kaksinkertaisen määrän tavaraa verrattuna kuitupinoon.
Klapikauppias

Lukematon viestiKirjoittaja Kuutio » 08 Joulu 2012, 20:06

Kyllä mulla tuli mieleen kun kuvassa metsään klapit tehtiin.... ja yhtä järkevä homma kun yhdellä koneella niitä siihen rumpuun tehdään.... teet muutaman kuution ja sit ajo jonnekin laanille...mutta kehitelläänhän sitä kaivinkone hommaakin :) jokaiselle jotakin...
Kuutio
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 08 Joulu 2012, 21:55

Onko muuten kukaan kolleegoista käynyt sitä kaivurikonetta näytöksissä katsomassa? Siitähän on jonkinlainen kiertue ollut nyt syksyn mittaan, mutta lienee eteläsuomessa, ite aion kyllä uteliaisuuttani käydä katsomassa, jos satun täälläpäin huomaamaan, ois kiva silti nähdä onko yhtään kehittynyt noista videoista,(niissä ei ole mitään vakuuttavaa, lähinnä huvittavaa katsottavaa), jotenkin tuntuu matalaa profiilia pitävän siihen alku "räjäykseen" verrattuna, vai onko kysyntä ylittäny tuotanto kapasiteetin :roll:
Klapikauppias

Lukematon viestiKirjoittaja perfekt » 08 Joulu 2012, 22:23

perfekt

Lukematon viestiKirjoittaja Rubinjo » 09 Joulu 2012, 08:45

Klapikauppias kirjoitti:Onko muuten kukaan kolleegoista käynyt sitä kaivurikonetta näytöksissä katsomassa? Siitähän on jonkinlainen kiertue ollut nyt syksyn mittaan, mutta lienee eteläsuomessa, ite aion kyllä uteliaisuuttani käydä katsomassa, jos satun täälläpäin huomaamaan, ois kiva silti nähdä onko yhtään kehittynyt noista videoista,(niissä ei ole mitään vakuuttavaa, lähinnä huvittavaa katsottavaa), jotenkin tuntuu matalaa profiilia pitävän siihen alku "räjäykseen" verrattuna, vai onko kysyntä ylittäny tuotanto kapasiteetin :roll:

Vähän väliä sieltä paksu nippu A4 pukkaa laatikkoon. Ja vielä kaksin kappalein... Mitä "nerokkaimpia" argumentteja käytetään mainonnassa. Kaivurin hankinnassa lupaavat nyt avustaa ja naisille suositellaan konetta. Toi Naarvan kone hiukan :!: vakuuttavampi ja purukin jää sotkukasasta pois. Tosin muuten ei mitään järkeä, tehdä nyt pitkin mettiä noita klapeja :!:
Rubinjo

Lukematon viestiKirjoittaja maraani » 09 Joulu 2012, 10:24

Tääkin alkaa muistuttaa erään käsikäyttöisen alaan liittyvän työkalun lähes epätoivoista "markkinointia" - enää puuttuu vain jatkuva tykitys keskustelupalstalla

http://www.ramec.fi/EU-liite.pdf

Periaatteessa järjellä ymmärrettäviä argumentteja, mutta taitaa olla mutua silti...?
maraani
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 09 Joulu 2012, 10:39

Juu kyllä mäkin olen nuo "laskelmat" lukenu ja naureskellu, että kyllähän sitä voi kirjoitella kaikenlaisia numeroita mitä mieleen juolahtaa, että saa kannattavuus laskelman näyttämään haluamaltaan, mutta ainoat ehkä todelliset numerot on ramecin hinnan kohdalla. Mutta ainakaan meillä ei ole ollut sitä toista miestä kertaakaan työvoimana, yleisöä on kyllä saattanut olla :roll: Ja huoltokuluissakin pitää laskea kova tuntipalkka itelle, vaikka laskis traktorienkin huollot tuohon hintaan :) Noi takkamääräyset ei todellakaan auta tuota konetta millään lailla, noiden pihtien teoreettinen kuivatushyöty kuolee moninkertaisesti siinä, että silputaan sahanpurut sinne samaan kärryyn. Mutta showbisnes, is showbisnes, vai miten se meni, mulla ei tuo lontoonmurre ole hallus, kun tuli lasketeltua silloin, kun ois pitäny lukea, siks kauppaankin vain klapuja :lol:
Klapikauppias

EdellinenSeuraava