Damagee... eli niitä vikoja ja sattumuksia...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu metsässä käytettävistä koneista ja laitteista/sahoista.

Re: Damagee... eli niitä vikoja ja sattumuksia...

Lukematon viestiKirjoittaja Vesa » 21 Heinä 2013, 10:33

ekii kirjoitti:Paska tuuri jatkuu....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mistäköhän sitä vikaa nyt alkaisi paikantamaan?

Joltain venttiilivialta haiskahtaa. Muutenkin sais Palaxilla alkaa miettimään noita varaosantoimittajia. Italialaiset osat kun ei oikein näytä kestävän vähänkään kovemmassa käytössä.

Teboilin 46 heitin hydeöljyiksi, oli Tokmannissa aika edullista. Pitäis vielä oma rankakasa pieniä pannupuiksi. Oon vaan tässä vartoillu että kelit muuttus vähän viileämmiksi. Jottei öljyt taas kuumenis liikaa.

Toisaalta ihan hyvä cooleri kesäkeleille ois varmaan ihan tuollainen normi sisätilojen puhallin puhaltamaan vaan ulkoapäin kolmevitosen öljysäiliötä, pitääpä kokeilla, uskoisin että apua ois ainakin jonkin verran.
Vesa
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja nuffieldmaster » 21 Heinä 2013, 11:54

Joskus tokmanni möi teboilin hydraulic LIFT öljyä edulliseen hintaan. Se sopii vain tasalämpösiin kohteisiin, ei siis ulkokäyttöön. Itse kerran sitä erehtyneenä ostanut ja öljyt piloille sekoittanut :(
Teboilin viralliset huoltamomyyjät osaavat asiakasta neuvoa eivätkä suostu myymään esmes paikallisella teboililla tuota liftiä ulkokäyttöön, mutta tokmannit yms. markettimalliset kaupat myyvät mitä asiakas vain koriinsa nostaa :(

Normaali hydraulic 46 on veden erottava, lift taas vettäsitova öljy :(
nuffieldmaster
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja ekii » 21 Heinä 2013, 11:59

Venttiilivikahan se oli mutta mitään ei tarvinnut vaihtaa vaan kohdistaa venttiili terän rungon takaalta uudestaan että kara painuu oikeeseen kohtaan kun terän nostaa ylös.

Nerokas mutta monimutkainen ton 90 palaxin hydrauliikka.
Muutenkin olen vähän käsi kun puhutaan hydrauliikasta mutta onneksi tehtaalta sain ohjeet tämänkin probleeman hoitamiseen.
ekii
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Klapikauppias » 21 Heinä 2013, 19:38

Muutenkin sais Palaxilla alkaa miettimään noita varaosantoimittajia. Italialaiset osat kun ei oikein näytä kestävän vähänkään kovemmassa käytössä.

Oon samaa mieltä, pumppukin alkoi jo kymmenestuhannes motis tuntumaan väljältä, ei se halkaisua haitannu, mutta puskimen paluuta piti alkaa oottelemaan :twisted: Samassa koneessa taittiin vaihtaa halkaisuventtiiliin yks lukituspää ja yks vivunpuoleinen pää, kun yli 14000 mottia pienittynä ja täysin timmi kunnossa lähti kiertoon :)

Tuo kolmivitonen ottaa lämpöjä herkästi, jos sitä pyörittää ylikierroksilla, eli katkaisunopeutta ei kannata kesäkeleillä hakea sillä, että antaa ulosoton laukata 600 rinkiä minuutissa :)
Klapikauppias

Lukematon viestiKirjoittaja Vesa » 23 Heinä 2013, 12:42

nuffieldmaster kirjoitti:Joskus tokmanni möi teboilin hydraulic LIFT öljyä edulliseen hintaan. Se sopii vain tasalämpösiin kohteisiin, ei siis ulkokäyttöön. Itse kerran sitä erehtyneenä ostanut ja öljyt piloille sekoittanut :(
Teboilin viralliset huoltamomyyjät osaavat asiakasta neuvoa eivätkä suostu myymään esmes paikallisella teboililla tuota liftiä ulkokäyttöön, mutta tokmannit yms. markettimalliset kaupat myyvät mitä asiakas vain koriinsa nostaa :(

Teboilille lähetin viestiä, Teboil.fi:n kautta. Vastaus oli ihan puhelimen välityksellä että molemmat 46 lift ja 46s sopivat mainiosti klapikoneöljyiksi, 46s vielä parempi laajemman viskositeetin ja lisäaineidensa ansiosta. Ja molemmat hyvin vettä erottelevia öljyjä, eivät sido vettä. Ja saa sekoittaa myös keskenään.

Näin sanoi Teboilin asiantuntija. Uskokoon ken haluaa, ketä haluaa. Minä uskon tätä asiantuntijaa.
Vesa

Lukematon viestiKirjoittaja Darksmoke » 25 Heinä 2013, 14:02

Vesa kirjoitti:
nuffieldmaster kirjoitti:Joskus tokmanni möi teboilin hydraulic LIFT öljyä edulliseen hintaan. Se sopii vain tasalämpösiin kohteisiin, ei siis ulkokäyttöön. Itse kerran sitä erehtyneenä ostanut ja öljyt piloille sekoittanut :(

Teboilille lähetin viestiä, Teboil.fi:n kautta. Vastaus oli ihan puhelimen välityksellä että molemmat 46 lift ja 46s sopivat mainiosti klapikoneöljyiksi, 46s vielä parempi laajemman viskositeetin ja lisäaineidensa ansiosta. Ja molemmat hyvin vettä erottelevia öljyjä, eivät sido vettä. Ja saa sekoittaa myös keskenään.

Näin sanoi Teboilin asiantuntija. Uskokoon ken haluaa, ketä haluaa. Minä uskon tätä asiantuntijaa.

46S käytin koko viime talven klapikoneessa ja metsäkuormaimessa (oma pumppu). Laimensin metsäkuormaimeen talvikelille öljyä purkilla 32, kun 46 tahtoo olla hieman kankeaa pakkasella. Klapikoneeseenkin kaadoin myös purkin 32 ja loput 46.

Syy 46 käyttöön on, että sitä on sopivasti satoja litroja ostamatta varastossa.
Darksmoke
Luokka: yli 100 hv

Edellinen