Tablettisovellukset

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua ATK laitteista ja ohjelmista. Lisäksi maatalouden kehittyvästä teknologiasta. Uusia idoita ja apuvälineitä.

Tablettisovellukset

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 20 Loka 2013, 18:24

Olen ajatellut hommata tabletin työkäyttöön ja pohdin androidin ja ipadin välillä. Kotona käytössä iPad joka on kyllä toimiva kone. Lähinnä valintaan vaikuttaa sovellukset maatalouskäyttöön. Tablettia siis tarkoitus pitää traktorissa telineessä.

Tähän vois listata tabletteihin löytyviä sovelluksia, mielellään kokemukseen kera!
jk
Luokka: >500hv

Re: Tablettisovellukset

Lukematon viestiKirjoittaja JarJar » 20 Loka 2013, 20:20

Mulla tuossa käytössä Lenovon Windows 8 tabletti. Siinä sit toimii kaikki mitä normaalissakin tietokoneessa.
JarJar
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja jetze » 21 Loka 2013, 11:42

Eikös justiinsa ollu uusimmassa KM:ssä ipadi testissä traktorikäytössä?
Taisi olla vielä 5 ohjelmaa lueteltuna, ja vinkkiä laitettu telineestäkin.. Itse olin ajatellut samaa hommaa, ja perjantaina tuli tilattua ipad2 3g, kotoa löytyy jo aiemmin emännälle ostettu wifi malli, niin ei tehnyt edes mieli lähteä androidin puolelle.

http://www.yepnet.fi/epages/Kaupat.sf/f ... 316-1-AP8U Tuommosesta telineestä sitten puljaamaan oveen kiinnitystä.. :)
jetze
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 22 Loka 2013, 09:26

Sonyn Xperia android tabletti on pöly- ja vesitiivis, minkä luulisi pidentävän elinikää traktorikäytössä. Mutta telineiden sopivuutta en tiedä. Nekin on tärkeitä.
Carnivor

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 22 Loka 2013, 09:42

jetze kirjoitti:Eikös justiinsa ollu uusimmassa KM:ssä ipadi testissä traktorikäytössä?
Taisi olla vielä 5 ohjelmaa lueteltuna, ja vinkkiä laitettu telineestäkin.. Itse olin ajatellut samaa hommaa, ja perjantaina tuli tilattua ipad2 3g, kotoa löytyy jo aiemmin emännälle ostettu wifi malli, niin ei tehnyt edes mieli lähteä androidin puolelle.

http://www.yepnet.fi/epages/Kaupat.sf/f ... 316-1-AP8U Tuommosesta telineestä sitten puljaamaan oveen kiinnitystä.. :)

Eikö tämä oo jykevämpi? Mulla on noita ram kiinnikkeitä koneis jo valmiina. Oon muokannut kaikki työkoneboxit sopimaan ramilla kiinnitettäväksi.

http://www.yepnet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Puikki/Products/RAM-HOL-TAB3U
jk

Lukematon viestiKirjoittaja kompuutteri » 02 Syys 2015, 12:16

Tuolta löytyy ainakin pari vaihtoehtoa jotka kestävät vettä ja pölyä eli ovat IP suojattuja...

http://www.j4b.fi/fi/WebShop/List/000-1MW
kompuutteri
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viestiKirjoittaja Zeikko » 10 Syys 2015, 00:24

Terve,
Niin mitäs tablettisovelluksia on käytössä kelläkin? Tuossa mobiwisua kokeilin win8 tabletissa ja tuntui jumittelevan melkoisesti, samaten kävi myös PC:llä käytettäessä sitä mobi sivustoa. Olikos ulkomaisista viljelysovelluksista mitää tietoja? Lähinnä kasvinviljelytilan käyttöön.
Zeikko

Lukematon viestiKirjoittaja Maajussi66 » 10 Syys 2015, 22:06

Mobiwisu mulla käytössä kännykässä ja joskus android tai ipad tabletillakin, eikä ole enää nykyään suurempia ongelmia ollut.
Maajussi66
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Zeikko » 10 Syys 2015, 22:51

Tuossa koetin tota mobiwisua käyttää winkkari puhelimella niin ei siitä tullut mitään. Laitteen selain menee todella hätäseen ihan jumiin. Mitäs ominaisuuksia pidät mobiwisussa hyvänä? Onko se edes käytettävä työkoneen hytistä nähden? Onkos kukaan tietoinen mitä ulkomailla on käytössä? Kokemuksia eFarmer ohjelmistoista?

Jotenkin tuntuu että noiden suunnitelmien päivittäminen reaaliaikaisesti olisi loistavaa.
Zeikko

Lukematon viestiKirjoittaja Luttisaari » 10 Syys 2015, 23:30

Mulla on normaali Peltotuki Pro pöytäkoneella ja W8 tabletilla jolle on teline traktorissa. 8 tuumainen W-tabletti on vain surkea käytettävä.
Luttisaari

Lukematon viestiKirjoittaja Zeikko » 10 Syys 2015, 23:43

Näen ton jo silmissäni kun ei ihan kosketus ota oikeaan paikkaan, tärinästä, hanskoista tai käsien likaisuudesta johtuen niin sitten ruudut poukkoilee mihin sattuu ja sarakkeet menee miten vain. Olisiko näihin jotain parannusehdotuksia? Huonolta vaikuttaa markkinoilla olevat sovellukset, noin niin kuin yleisesti ottaen. Usein laitteet voisi toimia kunhan käytettävät sovellukset olisivat ns hiottu kohdilleen oikeaan käyttöön.
Zeikko

Lukematon viestiKirjoittaja Luttisaari » 11 Syys 2015, 00:09

Zeikko kirjoitti:Näen ton jo silmissäni kun ei ihan kosketus ota oikeaan paikkaan, tärinästä, hanskoista tai käsien likaisuudesta johtuen niin sitten ruudut poukkoilee mihin sattuu ja sarakkeet menee miten vain. Olisiko näihin jotain parannusehdotuksia? Huonolta vaikuttaa markkinoilla olevat sovellukset, noin niin kuin yleisesti ottaen. Usein laitteet voisi toimia kunhan käytettävät sovellukset olisivat ns hiottu kohdilleen oikeaan käyttöön.

Win8 tabletissa toimii normaali hiiri.
Luttisaari

Lukematon viestiKirjoittaja Auts » 11 Syys 2015, 00:11

Kosketusnäyttökynällä käyttö onnistuu itsellä paremmin kuin haskat kädessä.

Liikkuvassa ajoneuvossa ei kyllä itselläni mikään tarkkuutta vaativa homma ole onnistunut ilman lukuisia virheitä (ihan perinteisellä näppäimistöllä tekstiviestin kirjotuksesta lähtien).
Auts

Lukematon viestiKirjoittaja nut » 11 Syys 2015, 11:01

Itse olen käyttänyt ihan normaalia webwisua sekä Android tabletilla Chrome selaimena sekä nykyisin tuosta WP8 Lumiasta. Vanha lumia valitti jostain suojausvaroituksista, mutta tällä uudella toimii ihan hyvin.

Mun mielestä yks mielenkiitoisimmista hommista olisi käyttää normaalia tablettia Isobus-terminaalina, esimerkiksi Claashan tarjoaa tällaista systeemiä missä on WLAN-mokkula tungettuna traktorin CAN-porttiin ja juttelee sitäkautta tabletin kanssa. Esimerkiksi tämä saksalainen firma tarjoaa moista softaa: http://www.wtk-elektronik.de/index.php?id=11&L=5
nut
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Kaupoi » 12 Syys 2015, 06:51

TeamViewerillä hoituu pöytäkoneen etäkäyttö, tabletilla tai kännykällä. Eli kaikki pöytäkoneen softat on aina ja kaikkialla käytettävissä.
Kaupoi

Seuraava