Viljapassi pdf talletus

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua ATK laitteista ja ohjelmista. Lisäksi maatalouden kehittyvästä teknologiasta. Uusia idoita ja apuvälineitä.

Viljapassi pdf talletus

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 25 Marras 2013, 11:48

Jos haluaa tallettaa viljapassi tiedoston täytettynä, niin sehän ei Acrobat Readerilla onnistu. Vaihdoin NuancePDF nimiseen ohjelmaan. Tällä tuntuu onnistuvan:
https://nuancepdf.com/PDFReader/Download.aspx

Sen pitäisi osata myös muuttaa pdf-tiedostoja word-tiedostoiksi, mutta viljapassi lomake ei mennyt muuntimesta läpi. Mutta ei haittaa kun Nuancella voi tallettaa täytetyt viljapassit suoraan pdf:nä.
Carnivor
Luokka: >500hv

Re: Viljapassi pdf talletus

Lukematon viestiKirjoittaja Pasi » 25 Marras 2013, 19:13

Carnivor kirjoitti:Jos haluaa tallettaa viljapassi tiedoston täytettynä, niin sehän ei Acrobat Readerilla onnistu.

Tjaaa..... Kyllä mun normi-ilmais-Acrobaatti osaa tallentaan passin täyteytynä ilman mitään vippaskonsteja tai hankaluuksia.

Se on sitten eri asia jos ohjelmistoaan ei ole viitsinyt päivittää tai alkuperäisen dokumentin tai kaavakkeen laatija on tehnyt kiusaa kieltämällä muutetun kaavakkeen tallentamisen.
Pasi

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 25 Marras 2013, 23:08

Mielenkiintoista. Acrobat on ollut automaattipäivityksillä ja ilmoittaa ettei päivityksiä ole saatavilla. Versio 10.1.8. Tällaisia ilmoituksia tulee kun yrittää tallettaa:
Viljapassin tallennus.jpg

Acrobatilla onnistui vain tyhjän Viljapassi lomakkeen tallennus. Sama juttu sekä VYR että Raision sivuilta ladatun tiedoston kanssa. Onko jostain saatavilla suojaamaton versio Viljapassista? Tai ehkä saan sellaisen nyt tehtyä itse NuancePDF:n avulla.
Carnivor

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 25 Marras 2013, 23:16

Ei onnistu Viljapassi PDF:n modifiointi Nuancella niin että sen pystyisi tallettamaan täytettynä myös Acrobat Readerilla. Suojattu salasanalla. Ehkä joskus on ollut saatavilla suojaamaton versio.
Carnivor

Lukematon viestiKirjoittaja Kaupoi » 26 Marras 2013, 01:14

Mulla Acrobat versio 11.0.5 tallentaa täytetyn passin. Passin latasin tuolta: http://www.vyr.fi/www/fi/viljapassi/
Kaupoi

Lukematon viestiKirjoittaja Pasi » 26 Marras 2013, 10:35

Kaupoi kirjoitti:Mulla Acrobat versio 11.0.5 tallentaa täytetyn passin. Passin latasin tuolta: http://www.vyr.fi/www/fi/viljapassi/

Minulla on sama versio. Talentaa ainakin Raision ja eilen VYR:n sivuilta kopioidun passin muokattuna.
Pasi

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 26 Marras 2013, 18:06

Carnivor kirjoitti:Mielenkiintoista. Acrobat on ollut automaattipäivityksillä ja ilmoittaa ettei päivityksiä ole saatavilla. Versio 10.1.8.

Acrobatilla onnistui vain tyhjän Viljapassi lomakkeen tallennus. Sama juttu sekä VYR että Raision sivuilta ladatun tiedoston kanssa. Onko jostain saatavilla suojaamaton versio Viljapassista? Tai ehkä saan sellaisen nyt tehtyä itse NuancePDF:n avulla.

Aivan sama mitä pdf-lukijaa käyttää, jos tulostaa lomakkeen pdf-tiedostoksi. Kai nyt winkkarillekin sellainen tulostinajuri löytyy.
Cultor