Paskalaki!!!

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua kaikesta mikä ei liity maatalouteen. Ns. Vapaa sana keskustelu.

Paskalaki!!!

Lukematon viestiKirjoittaja tikkat3 » 25 Touko 2018, 21:45

Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen että kunta haluaa pakottaa minut vesi ja viemäriverkkoonsa. Vesi tulee omasta kaivosta ja sitä rataa. EN Aio liittyä läpeensä köyhän vesilaitoksen maksajaksi,vaan mietin muita vaihtoehtoja. Tila on aivan viemäriverkoston "toiminta-alueen" rajalla ja sillä perusteella minulla halutaan maksattaa liittymismaksu. Aion hakea vapautusta koska talo on suuri ja asun siinä yksin,olisi hyvin kallista alkaa tuohon touhuun.Kunnan ympäristötarkastaja antoi vesinäytepullot ja käski lähettää ne tutkittavaksi. Se maksaa lähemmäs 300e,voiko kunta pakottaa minut tutkituttaman ja maksattamaan vesinäytteen? Onko laillista pakottaa tällaiseen toimintaan? Isä teki talon alle 300m päähän tästä kotitalosta ja juo samaa vettä samasta kaivosta uudessa talossaan. Hyvin kelpasi vuosi sitten se vesi uuteen taloon ilman mitään vesinäytteitä. Selviänkö halvimmalla tästä jupakasta jos ostan polttavan WC:n ja juon edelleen omaa vettä. Olen vähän sitä mieltä että vit#uako se kunnalle kuuluu juonko omasta kaivosta vai vaikka järvestä,sitähän ei kukaan pysty käsittääkseni estämään. Vanhaa velkaa tilakaupoista on niin paljon että uutta höpöhöpövesi velkaa en haluaisi ottaa. Kertokaas mielipiteitä...
tikkat3
Luokka: yli 100 hv

Re: Paskalaki!!!

Lukematon viestiKirjoittaja Auts » 25 Touko 2018, 23:00

Kyllä noihin on pakko liittyä.
Auts
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja dbfi » 26 Touko 2018, 00:06

Itse en asiasta mitään tiedä mutta tuttavalla on Espoossa (vanhahko) talo tiheästi asutulla kaava-alueella ja siellä käyttävät oman kaivon vettä. Jätevesi menee kunnan putkeen. En tiedä millä kaavalla jätevedestä maksetaan kun ei kai voi perustua käyttöveteen.
dbfi
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Don Essex » 28 Touko 2018, 00:28

dbfi kirjoitti:Itse en asiasta mitään tiedä mutta tuttavalla on Espoossa (vanhahko) talo tiheästi asutulla kaava-alueella ja siellä käyttävät oman kaivon vettä. Jätevesi menee kunnan putkeen. En tiedä millä kaavalla jätevedestä maksetaan kun ei kai voi perustua käyttöveteen.

Aloitukseen en osaa kantaa ottaa, mutta dbfin kommenttiin kyllä. Siis vesimittari asetetaan myös omalle vedelle, ja jätevesi laskutetaan veden käytön mukaan. Luonnollisestikaan oman veden käytöstä ei tässä tarvitse maksaa.
Don Essex
Luokka: 75 hv., takaveto