työinto kadoksissa

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua kaikesta mikä ei liity maatalouteen. Ns. Vapaa sana keskustelu.

Re: työinto kadoksissa

Lukematon viestiKirjoittaja turkki » 27 Elo 2012, 09:49

Cultio kirjoitti:
ruiskujen vuosikatsastus

Tuo ei voi pitää paikkaansa. Mitä ihmeen järkeä siinä olisi, valtava määrä työvoimaa pitäisi olla joka päivä koko kesän testaamassa ympäri maakuntaa ja artisti maksaa.

Tuskinpa vuosikatsastusta tulee mutta aika luotettavissa foorumeissa on mainittu testausvälin lyheneminen tulevaisuudessa kolmeen vuoteen. Lisäksi ruiskuntestaus tulisi pakolliseksi kaikille torjunta-aineiden käyttäjille, ei pelkästään ympäristötukea hakeville peltoviljelyn harjoittajille.

Virkamiehet eivät ole vielä varmoja siitä että pitäisikö myös supermarketeissa myytävät, puutarhaharrastajille tarkoitetut yhden suuttimen reppuruiskut katsastaa... :lol:
turkki
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Hervast » 17 Loka 2012, 16:57

Onneksi on maatalouspuoli senverran pieni tulonlähde, ettei tarvi ottaa ongelmaa tukien menetyksistä tai muista sanktioista. Sympatiseeraan kyllä maanviljelijöitä, jotka repivät tulonsa maatalouden harjoittamisesta, on tämä homma ryöpsähtänyt "hieman" liian byrokraattiseksi.

Ja motivaatio on tottavie välillä kadoksissa, no silloin olen antanut itselleni luvan käyttää päivän motivaation etsimiseen. Näissä hommissa joutuu kuitenkin senverran tekemään viikonloppuisinkin "pakollisia" hommia, että minun omatuntoani ei paina vapaapäivä keskellä viikkoa. Kai sitä on sitten pakana tai huono luterilainen kun näin ajattelee...
Hervast
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Klasu » 17 Loka 2012, 19:22

Hervast kirjoitti:Onneksi on maatalouspuoli senverran pieni tulonlähde, ettei tarvi ottaa ongelmaa tukien menetyksistä tai muista sanktioista. Sympatiseeraan kyllä maanviljelijöitä, jotka repivät tulonsa maatalouden harjoittamisesta, on tämä homma ryöpsähtänyt "hieman" liian byrokraattiseksi.

Ja motivaatio on tottavie välillä kadoksissa, no silloin olen antanut itselleni luvan käyttää päivän motivaation etsimiseen. Näissä hommissa joutuu kuitenkin senverran tekemään viikonloppuisinkin "pakollisia" hommia, että minun omatuntoani ei paina vapaapäivä keskellä viikkoa. Kai sitä on sitten pakana tai huono luterilainen kun näin ajattelee...

Joo ei ne työt tekemällä lopu. Itellä sama tyyli, pakolliset eläintenhoitohommat ja loppuaika rennosti, heittãä vaikka prätkällä lenkin, niin jopas helpottaa.
Klasu
Luokka: yli 100 hv

Edellinen