Ulkomaalaisia huijareilta kuulostavia puhelinmyyjiä

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua kaikesta mikä ei liity maatalouteen. Ns. Vapaa sana keskustelu.

Ulkomaalaisia huijareilta kuulostavia puhelinmyyjiä

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 17 Syys 2013, 15:27

Olen nyt kolme kertaa saanut puhelun ulkomailta, jossa on alettu myymään sijoituksia. Jonkun pikku lääkefirman osake kuulemma nousee kohta kolminkertaiseksi kun iso firma tekee ostotarjouksen. Kestää pitkään ennenkuin päästään tuohon kohtaan, sillä kun alussa sanoo että joo voin puhua mutta en tule ostamaan mitään, niin nämä vastaavat että eivät olekaan myymässä mitään vaan ihan vaan informaatiota kertovat.

Huvin vuoksi olen noiden kanssa jutellut kun nykyään pääsee niin harvoin puhumaan englantia. Ei kuulemma ole sisäpiiritietoa vaan ihan heidän analyytikon päätelmä. Siihen en ole saanut vastausta että miksi mainostavat sitä mulle eivätkä osta osaketta itse. Toivottavasti eivät ala ihan viikoittain soittelemaan tai keksivät edes jonkun uuden jutun. Tämän päivän puhelu tuli numerosta +33153013224 Suuntanumerosta päätellen tuo tuli Ranskasta. Edellinen sanoi soittavansa Lontoosta. En tiedä mistä ovat saaneet puhelinnumeroni.
Carnivor
Luokka: >500hv

Re: Ulkomaalaisia huijareilta kuulostavia puhelinmyyjiä

Lukematon viestiKirjoittaja Cultio » 17 Syys 2013, 17:07

Kuulostaa tutulta.

Omaan puhelimeen tuli soitto kolme päivää minuutilleen samaan aikaan, ilmeisesti robotti, 020 710 1409 eikä numeropalveluksesta mitään tietoa kuka se olisi ollut. En tosin onneksi ehtinyt kertaakaan vastata. Netti paljastaa tuon suoramarkkinointinumeroksi. Ei varmaankaan kannata soittaa takaisin.

Ottanevat numerot yritysrekisteristä, itsekin päätynyt hurjan monelle listalle vaikken ikinä ole osallistunut minkään katalookin tekoon.
Cultio

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 17 Syys 2013, 22:26

Mulle soitti joskus joku Lontoosta ainakin omien puheiden mukaan. Aikansa se selitti englanniksi, mutta lähti niin kaukaa asiaansa selittämään, etten jaksanu odottaa jutun pointtia. Olisko sitten ollu näitä samoja juttuja?
jk

Lukematon viestiKirjoittaja Jarmo Mäki-Opas » 18 Syys 2013, 11:52

Tervehdys,

Minulla samat kokemukset kun tämän viestiketjun aloittajalla. Vastailin puheluihin aluksi kun ei näkynyt soittajan numeroa. Myöhemmin numeo tuli näkyviin. Numeron perusteella firma on:
Westward Group
Paris Office
Boulevard Haussmann,
9ème arrondissement,
Paris, France 75009
Tel: +33 (0)1 53 01 32 24
Fax: +33 (0)1 53 01 34 87
e-mail: admin@westwardgroup.com

Tämän foorumin käyttöehtojen puitteissa pidättäydyn ottamaan kantaa siihen mikä tämä yritys tai soittaja on tai mihin se pyrkii. Lupasivat kuitenkin jo muutama kymmenen soittoa sitten toimittaa minulle antamaani ja varmistamaamme sähköpostiin kirjallista materiaalia heidän tarjoamastaan mahdolisuudesta. Tätä postia ei ole kuulunut mutta soittelevat minun ja 8v tyttäreni puhelinnumeroon lähes taukoamatta pitkiä periodeja päivittäin. tänään on tullut vasta muutama kymmenen soittoa. Otan yhteyttä kirjallisesti tuohon yritykseen heti kun muilta puuhiltani ehdin. Markkinointiahan se on tietenkin tämäkin kun asiaa markkinoidaan tässäkin mediassa. Minun tapauksessani kysyivät että mikä ala minua kiinnostaa. Ei ollut kyseessä lääkealan liiketoiminta vaan ilmoitin omaksi kiinnostuksenhaarakseni ympäristö ja energia. Käsitin että heillä olisi ollut jokin diili tuolta toimialalta tarjota. Mutta siis edelleenkin konkreettinen materiaali asian tutkimiseksi puuttuu. Puheluita vain pukkaa eikä asia selvene. Tämä on toiminnallinen fakta tapahtuneesta. Sen ei pitäisi olla vastoin pariisin tai suomen lakeja ja siten tämänkään foorumin sääntöjä. Minulle puhelut ovat tulleet numerosta +33153013224 jonka perusteella löysin tällekin foorumille. Me emme voi moittia puhelinhäirinnästä koska olemme vastailleet puheluihin. Nyt pitää saada vain viesti läpi että puheluita ei enää kaivata ja jos jotain on tarjolla, tulee siitä olla kirjallista materiaalia. Puhelimessa ei kaiketi kukaan sitoudu mihinkään investointieihin. Ilmeisesti joihinkin maatalousrekistereihin he pääsevät käsiksi kun ovat minun ja tyttäreni puhelinnumerot saaneet selville. Se olisi hyvä selvittää myös, mistä ovat meidän numeromme saaneet. Tietysti jos pääsevät esim.YTJ:hin niin sieltä numerot on saatavissa jos ne on sinne ilmoitettu. Vaikka vastaan tähän aiheeseen en kuitenkaan syytä ketään huijariksi. Aika on sellainen että kaikki kynnellekykenevät koittavat saada toisen taskusta rahat omaansa ja maat itselleen. Jopa Evirankin toiminnassa on pahoja puutteita etiikkansa kanssa. Meitä maanviljelijöitä suojaa onneksi se että toimintamme on pääosin pankin bisnes, ja pankki ei päästä isoja vahinkoja tapahtumaan mikäli selviämme veloistamme ja maataloustuki rullaa. Tuotteemmekin hinnoitellaan muualla kuin meidän toimestamme tai markkinavoimien määräämänä. Turvassa siis ollaan kaikenmaailman keinottelijoilta. (jollei viranomaisia ja pankkeja oteta lukuun tässä yhteydessä. Nekun harjoittava laillistettua ryöstöä) Terveisin, Jarmo Mäki-Opas, e-mail: makija@dlc.fi
Jarmo Mäki-Opas
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 22 Syys 2013, 10:23

Firmalta löytyy näköjään ihan asialliset www-sivut, joiden mukaan heidän toimialansa on lähinnä yritysten ostaminen ja myyminen ja yrityskauppoihin liittyvät konsulttipalvelut. Markkinointitapa on kyllä todella outo.
Carnivor

Lukematon viestiKirjoittaja j30000 » 26 Syys 2013, 19:54

jeps.. tarkistutin asian ja ranskasta ei löydy ko. yritystä lainkaan,
kaksi lähintä ovat "westward" ja "westward co" mutta ne ovat eri osoitteissa,
myös heidän sähköpostinsa tulevat "anonyymipalvelimelta"

scämmiä...
j30000

Lukematon viestiKirjoittaja MB TRAC » 26 Syys 2013, 23:12

+359 oli tullut soitto, en vaan muista Bulgarian yhteyksia olevan joten jäi takaisin soittamatta.

Tänään jokin "intialainen" olisi ovella halunnut puhua ruotsia, englanniksi asiaa esittänyt, jotain sähköjuttuja olisi halunnut esitellä.
MB TRAC

Lukematon viestiKirjoittaja RHall » 14 Loka 2013, 14:32

Aivan sama(t) soitot sain. Ensin Lontoosta kaksi tyttöstä kyselivät perustiedot ja vajaan viikon kuluttua Pariisista mieshenkilö tarjosi osakkeita. Lääkeyhtiö on vihdoin saanut kehitettyä lääkkeen syöpään (mihin niistä?). Suurempi yhtiö on ostamassa yritystä ja odotettavissa on hurja arvonnousu.

PARIS OFFICE
Boulevard Haussmann,
9ème arrondissement,
Paris, France 75009
Tel + 33 (0)1 53 01 32 24
Fax + 33 (0)1 53 01 34 87
Email: admin@westwardgroup.com
Website: http://www.westwardgroup.com

=-=-=-=
Registrar: FastDomain Inc.
Provider Name....: BlueHost.Com
Provider Whois...: whois.bluehost.com
Provider Homepage: http://www.bluehost.com/
Domain Name: WESTWARDGROUP.COM
Created on..............: 1998-12-09 05:00:00 GMT
Expires on..............: 2014-12-08 05:00:00 GMT
Last modified on........: 2013-05-28 02:00:28 GMT
Registrant Info: (FAST-18446881)

Domainin whois tiedoista löytyy vain bluehost.com - halpoja sivupaketteja tarjoava jenkkiyritys. WayBackMachine (web.archive.org) osaa kuitenkin kertoa että 2011 domain oli vain parkissa GoDaddy:llä eikä firmalla ollut minkäänlaisia kotisivuja, ainakaan tuossa osoitteessa.

Ei suoraa sähköpostiosoitetta soittaneelle henkilölle (vain admin@...). Puhelinnumerosta en tiedä toimiiko, eikä ole aikomusta soittaakaan. Tulleet puhelut olivat private numeroita joten paha sanoa mitään niiden perusteella.

Lisäksi homma täsmää täysin spämmiviesteihin joita on tipahdellut iät ajat sähköpostiin.

Ilmeisesti spämmifiltterit ovat hankaloittaneet näiden hyväntekijöiden toimintaa siinä määrin että joutuvat jo soittelemaan suoraan.

Yleensä en edes vastaa private numeroista tulleisiin soittoihin, vaan kun ei rauhaan päässyt. Muistinpa kytkeä taas kännykästä private-numerot estolistalle.
RHall