Uudet Valtra-mallit
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
TDIfreak
- Luokka: Puutarhatraktori
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Maalis 2010, 01:57
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Uudet Valtra-mallit
Huonoja klemmareita on myös ahtoputkistossa, kannattaa nekin vaihtaa samalla niin ei tule ahdinvaurioita.
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Uudet Valtra-mallit
Taitaa Hema:n lootat kusta kintuille A-hitecheissä. Kaverin alta 100 h ajettu oli sen 30 koneen joukossa jotka purkivat heti uutuuttaan tuotantolinjalta tullessa uudestaan, jotain välyksiä liikaa lootassa.
No kone pelasi toissapäivään asti hyvin, mutta 3 tunnin linkous oli koneelle liikaa. Armoton rolina kuuluu ulosotosta, jotain särkynyt, eikä ole vissiinkään ainut voa rikkoinen A93. Alimitoitettu voimanottokoneisto, tulee vissiin joku päivityssarja sillekkin. Traktorilla siis ajettu vajaa 100h mutta voa koneistolla 3 tuntia pikkuinen pelti-esko perässä.
Ei helkkari, sitä se näkyy halvalla kun muualta osat kilpailutetaan

No kone pelasi toissapäivään asti hyvin, mutta 3 tunnin linkous oli koneelle liikaa. Armoton rolina kuuluu ulosotosta, jotain särkynyt, eikä ole vissiinkään ainut voa rikkoinen A93. Alimitoitettu voimanottokoneisto, tulee vissiin joku päivityssarja sillekkin. Traktorilla siis ajettu vajaa 100h mutta voa koneistolla 3 tuntia pikkuinen pelti-esko perässä.
Ei helkkari, sitä se näkyy halvalla kun muualta osat kilpailutetaan
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 125
- Liittynyt: 05 Maalis 2008, 11:39
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Uudet Valtra-mallit
nuffieldmaster kirjoitti:Taitaa Hema:n lootat kusta kintuille A-hitecheissä. Kaverin alta 100 h ajettu oli sen 30 koneen joukossa jotka purkivat heti uutuuttaan tuotantolinjalta tullessa uudestaan, jotain välyksiä liikaa lootassa.
No kone pelasi toissapäivään asti hyvin, mutta 3 tunnin linkous oli koneelle liikaa. Armoton rolina kuuluu ulosotosta, jotain särkynyt, eikä ole vissiinkään ainut voa rikkoinen A93. Alimitoitettu voimanottokoneisto, tulee vissiin joku päivityssarja sillekkin. Traktorilla siis ajettu vajaa 100h mutta voa koneistolla 3 tuntia pikkuinen pelti-esko perässä.
Ei helkkari, sitä se näkyy halvalla kun muualta osat kilpailutetaan![]()
Vanhan pikkusarjan, ennen suunnanvaihtajaa, loota löytyy täältäkin ja uuden malliston vaihdekepin nupit oli muutamassa kuvassahttp://ursus.com.pl/ciagniki-rolnicze-ursus#9024
-
Hese
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Joulu 2007, 22:04
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Uudet Valtra-mallit
Juttelin eilen yhden lumiurakoitsijan, jolla oli uusi A Valtra. Tunteja mittarissa 200 ja pajalla korjaustunteja noin sata. Lähes kaikki sähköosat, anturi ym rikki kuten tilalle vaihdetut korvaavatkin. Lisäksi voimanotto ja kytkinpaketti uusitaan kun lumet sulaa, kuulemma kolmen päivän homma. Huh huh mitä laatua.
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Uudet Valtra-mallit
Jep. En uskaltanut tuota kolmenpäivän remonttia julkisesti sanoa, mutta näkyy olevan jo julkista tietoa muillakin. On siis tietylle sarjalle alkupään koneista luvassa iso remppa mihin varattu siis 3 pv per kone.
Helvatan huonoa mainostahan tämä on kotimaiselle? (joo heh hema vaan) traktorinvalmistajalle. Tosin moni muu merkki ei oisi mahtanut moisia muutoksia edes tehdä jälkikäteen tyyliin "korjataan kun hajoaa". perk**** EIKÖ TUOTAKIN OISI VOINUT TEHDÄ KUNNOLLA heti alkuunsa
Helvatan huonoa mainostahan tämä on kotimaiselle? (joo heh hema vaan) traktorinvalmistajalle. Tosin moni muu merkki ei oisi mahtanut moisia muutoksia edes tehdä jälkikäteen tyyliin "korjataan kun hajoaa". perk**** EIKÖ TUOTAKIN OISI VOINUT TEHDÄ KUNNOLLA heti alkuunsa
Re: Uudet Valtra-mallit
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eli nyt tuli valtralta meikäläisen kauan odottama N-sarjan 5-portainen pikavaihde mekaanisella hydrauliikalla ja ilman erillisiä näyttöjä ja valikkohässäköitä.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
Re: Uudet Valtra-mallit
Huhuja kun tuosta kuului niin mä haaveilin että nyt tulee kunnon kone. Pilattu vaan mun mielestä tuolla päävaihteiden robottivaihdolla. Mun makuun olis ollu ihan nykyisen hitecin mallinen neliportainen perus päävaihteisto höystettynä niillä viidellä pikavaihteella.hartsa69 kirjoitti:Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eli nyt tuli valtralta meikäläisen kauan odottama N-sarjan 5-portainen pikavaihde mekaanisella hydrauliikalla ja ilman erillisiä näyttöjä ja valikkohässäköitä.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
Re: Uudet Valtra-mallit
Mikä järki tuossa kiinteässä vaihdekepissä on?? Eikö napit käsinojassa olisi ajaneet saman?? 
Re: Uudet Valtra-mallit
En ole käynyt ajamassa tätä uutta enkä löydä kuvaa mistä on kyse, mutta mielestäni nuo vaihdenapit ovat aika pienet ja jotenkin anonyymit. Tuntui siltä kuin pitäisi varmuuden vuoksi katsoa joka kerta että osuu oikein. Siinä mielessä esim MF Dyna-T-kahva on paljon "helppokäyttöisempi". Se löytyy aina ja sitä voi käyttä vaikka hihalla tai käsivarrella jos sormet ovat muualla. Ei sen tarvi olla vaihdekepin kokoinen.Mikä järki tuossa kiinteässä vaihdekepissä on?? Eikö napit käsinojassa olisi ajaneet saman
Ekassa Versussa olisin itse toivonut pienen tikun joka erottuu joukosta. Myös Directin nopeusvipu siellä alhaalla takan tuntui hieman "halvalta" ratkaisulta. Vaihteisto on kuitenkin tärkein osa konetta joten sen hallinta pitää olla ensisijainen.
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
- Paikkakunta: Aurajokivarsi
Re: Uudet Valtra-mallit
Ilmeisesti ne kepit on jotenkin niin olennainen osa valtraa ja valtra-miehiä ettei niistä voi noin vain luopua.zetor8045 kirjoitti:Mikä järki tuossa kiinteässä vaihdekepissä on?? Eikö napit käsinojassa olisi ajaneet saman??
Re: Uudet Valtra-mallit
Vipuvoimaa EU:lta...Ilmeisesti ne kepit on jotenkin niin olennainen osa valtraa ja valtra-miehiä ettei niistä voi noin vain luopua.
-
Klapikauppias
- Luokka: >500hv
- Viestit: 705
- Liittynyt: 17 Syys 2008, 20:10
- Viesti:
Re: Uudet Valtra-mallit
Mä kävin torstaina ajamas, sen nappivaihde koneen ja täytyy sanoa, että se oli ihan kiva käteen siinä kiinteällä kahvalla sai lepuuttaa kättä, vielä, kun laittoi sen lopunkin vaihdon automatiikalle, tuo määrä yhteensä kymmenen pykälää vähän arveluttaa, että riittääkö se kaikille kaikkeen, mutta toimii kyllä aika kivasti, aluevaidossa hetken ihmetteli ja sitten taas tuttua hitekin vaihtelua.
Re: Uudet Valtra-mallit
Samoilla linjoilla! Mutta kai haluttu tehdä vähän pesäeroa 3-portaiseen perushitekkiin tuolla päävaihteen robotilla?jk kirjoitti:Huhuja kun tuosta kuului niin mä haaveilin että nyt tulee kunnon kone. Pilattu vaan mun mielestä tuolla päävaihteiden robottivaihdolla. Mun makuun olis ollu ihan nykyisen hitecin mallinen neliportainen perus päävaihteisto höystettynä niillä viidellä pikavaihteella.hartsa69 kirjoitti:Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eli nyt tuli valtralta meikäläisen kauan odottama N-sarjan 5-portainen pikavaihde mekaanisella hydrauliikalla ja ilman erillisiä näyttöjä ja valikkohässäköitä.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
-
LihavaPoika
- Luokka: 75 hv., takaveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:14
Re: Uudet Valtra-mallit
Sama se mitä ne kehittelee protoja mitä protoja loppukäyttäjät testaa. jos se vallu on oltava parempi käyttää sitä 4 lovista sillä kaikilla 3 pikavaihtella eikö se rupee olemaan jo koeteltu vaihteisto. kaverikin osti sillä kun pelkäs näitä protoja. ainakin se "portaaton" hukkaa voimaa.
Menikös se mallisto seuraavasti
A= alkoholisti. Eihän näitä kukaan osta selvinpäin, aitoa turkkilaista laatua.
C=Celssius. Kyllä kuljettajan lämmmöt nousee ku tälläsellä ajaa.
M=Mahdoton. kuutosen ominaisuudet siis lähinnä kulutus ulkomitat paino ketteryys mutta nelosen voimat.
N=Naisten sarja. Ostaako kukaan tämänpäivän maatalouteen nelosta.
T=Tupperware. nyt emäntien keittiökipoista tuuttu materiaali myös vallun konepeitossa.
Menikös se mallisto seuraavasti
A= alkoholisti. Eihän näitä kukaan osta selvinpäin, aitoa turkkilaista laatua.
C=Celssius. Kyllä kuljettajan lämmmöt nousee ku tälläsellä ajaa.
M=Mahdoton. kuutosen ominaisuudet siis lähinnä kulutus ulkomitat paino ketteryys mutta nelosen voimat.
N=Naisten sarja. Ostaako kukaan tämänpäivän maatalouteen nelosta.
T=Tupperware. nyt emäntien keittiökipoista tuuttu materiaali myös vallun konepeitossa.