Uudet Valtra-mallit

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

TDIfreak
Luokka: Puutarhatraktori
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 01:57
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Huonoja klemmareita on myös ahtoputkistossa, kannattaa nekin vaihtaa samalla niin ei tule ahdinvaurioita.
Avatar
nuffieldmaster
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 458
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja nuffieldmaster »

Taitaa Hema:n lootat kusta kintuille A-hitecheissä. Kaverin alta 100 h ajettu oli sen 30 koneen joukossa jotka purkivat heti uutuuttaan tuotantolinjalta tullessa uudestaan, jotain välyksiä liikaa lootassa.

No kone pelasi toissapäivään asti hyvin, mutta 3 tunnin linkous oli koneelle liikaa. Armoton rolina kuuluu ulosotosta, jotain särkynyt, eikä ole vissiinkään ainut voa rikkoinen A93. Alimitoitettu voimanottokoneisto, tulee vissiin joku päivityssarja sillekkin. Traktorilla siis ajettu vajaa 100h mutta voa koneistolla 3 tuntia pikkuinen pelti-esko perässä.

Ei helkkari, sitä se näkyy halvalla kun muualta osat kilpailutetaan :!: :evil:
Johan Teere
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 11:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja Johan Teere »

nuffieldmaster kirjoitti:Taitaa Hema:n lootat kusta kintuille A-hitecheissä. Kaverin alta 100 h ajettu oli sen 30 koneen joukossa jotka purkivat heti uutuuttaan tuotantolinjalta tullessa uudestaan, jotain välyksiä liikaa lootassa.

No kone pelasi toissapäivään asti hyvin, mutta 3 tunnin linkous oli koneelle liikaa. Armoton rolina kuuluu ulosotosta, jotain särkynyt, eikä ole vissiinkään ainut voa rikkoinen A93. Alimitoitettu voimanottokoneisto, tulee vissiin joku päivityssarja sillekkin. Traktorilla siis ajettu vajaa 100h mutta voa koneistolla 3 tuntia pikkuinen pelti-esko perässä.

Ei helkkari, sitä se näkyy halvalla kun muualta osat kilpailutetaan :!: :evil:

Vanhan pikkusarjan, ennen suunnanvaihtajaa, loota löytyy täältäkin ja uuden malliston vaihdekepin nupit oli muutamassa kuvassahttp://ursus.com.pl/ciagniki-rolnicze-ursus#9024
Hese
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Joulu 2007, 22:04
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja Hese »

Juttelin eilen yhden lumiurakoitsijan, jolla oli uusi A Valtra. Tunteja mittarissa 200 ja pajalla korjaustunteja noin sata. Lähes kaikki sähköosat, anturi ym rikki kuten tilalle vaihdetut korvaavatkin. Lisäksi voimanotto ja kytkinpaketti uusitaan kun lumet sulaa, kuulemma kolmen päivän homma. Huh huh mitä laatua.
Avatar
nuffieldmaster
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 458
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja nuffieldmaster »

Jep. En uskaltanut tuota kolmenpäivän remonttia julkisesti sanoa, mutta näkyy olevan jo julkista tietoa muillakin. On siis tietylle sarjalle alkupään koneista luvassa iso remppa mihin varattu siis 3 pv per kone.

Helvatan huonoa mainostahan tämä on kotimaiselle? (joo heh hema vaan) traktorinvalmistajalle. Tosin moni muu merkki ei oisi mahtanut moisia muutoksia edes tehdä jälkikäteen tyyliin "korjataan kun hajoaa". perk**** EIKÖ TUOTAKIN OISI VOINUT TEHDÄ KUNNOLLA heti alkuunsa :evil:
hartsa69
Luokka: Puutarhatraktori
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Helmi 2012, 13:08

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja hartsa69 »

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eli nyt tuli valtralta meikäläisen kauan odottama N-sarjan 5-portainen pikavaihde mekaanisella hydrauliikalla ja ilman erillisiä näyttöjä ja valikkohässäköitä.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
Avatar
jk
Luokka: >500hv
Viestit: 805
Liittynyt: 18 Loka 2006, 17:13
Paikkakunta: Lapua

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

hartsa69 kirjoitti:Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eli nyt tuli valtralta meikäläisen kauan odottama N-sarjan 5-portainen pikavaihde mekaanisella hydrauliikalla ja ilman erillisiä näyttöjä ja valikkohässäköitä.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
Huhuja kun tuosta kuului niin mä haaveilin että nyt tulee kunnon kone. Pilattu vaan mun mielestä tuolla päävaihteiden robottivaihdolla. Mun makuun olis ollu ihan nykyisen hitecin mallinen neliportainen perus päävaihteisto höystettynä niillä viidellä pikavaihteella.
zetor8045
Luokka: >500hv
Viestit: 666
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 14:52
Paikkakunta: aura

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja zetor8045 »

Mikä järki tuossa kiinteässä vaihdekepissä on?? Eikö napit käsinojassa olisi ajaneet saman?? :roll:
Cultio
Luokka: >500hv
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 12:51

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultio »

Mikä järki tuossa kiinteässä vaihdekepissä on?? Eikö napit käsinojassa olisi ajaneet saman
En ole käynyt ajamassa tätä uutta enkä löydä kuvaa mistä on kyse, mutta mielestäni nuo vaihdenapit ovat aika pienet ja jotenkin anonyymit. Tuntui siltä kuin pitäisi varmuuden vuoksi katsoa joka kerta että osuu oikein. Siinä mielessä esim MF Dyna-T-kahva on paljon "helppokäyttöisempi". Se löytyy aina ja sitä voi käyttä vaikka hihalla tai käsivarrella jos sormet ovat muualla. Ei sen tarvi olla vaihdekepin kokoinen.

Ekassa Versussa olisin itse toivonut pienen tikun joka erottuu joukosta. Myös Directin nopeusvipu siellä alhaalla takan tuntui hieman "halvalta" ratkaisulta. Vaihteisto on kuitenkin tärkein osa konetta joten sen hallinta pitää olla ensisijainen.
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

zetor8045 kirjoitti:Mikä järki tuossa kiinteässä vaihdekepissä on?? Eikö napit käsinojassa olisi ajaneet saman?? :roll:
Ilmeisesti ne kepit on jotenkin niin olennainen osa valtraa ja valtra-miehiä ettei niistä voi noin vain luopua.
Cultio
Luokka: >500hv
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 12:51

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultio »

Ilmeisesti ne kepit on jotenkin niin olennainen osa valtraa ja valtra-miehiä ettei niistä voi noin vain luopua.
Vipuvoimaa EU:lta... :lol:
Klapikauppias
Luokka: >500hv
Viestit: 705
Liittynyt: 17 Syys 2008, 20:10
Viesti:

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja Klapikauppias »

Mä kävin torstaina ajamas, sen nappivaihde koneen ja täytyy sanoa, että se oli ihan kiva käteen siinä kiinteällä kahvalla sai lepuuttaa kättä, vielä, kun laittoi sen lopunkin vaihdon automatiikalle, tuo määrä yhteensä kymmenen pykälää vähän arveluttaa, että riittääkö se kaikille kaikkeen, mutta toimii kyllä aika kivasti, aluevaidossa hetken ihmetteli ja sitten taas tuttua hitekin vaihtelua.
Avatar
6350
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 249
Liittynyt: 10 Elo 2007, 11:39
Paikkakunta: virolahti

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja 6350 »

jk kirjoitti:
hartsa69 kirjoitti:Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eli nyt tuli valtralta meikäläisen kauan odottama N-sarjan 5-portainen pikavaihde mekaanisella hydrauliikalla ja ilman erillisiä näyttöjä ja valikkohässäköitä.
Vaihteita ohjataan kahdella kiinteän kepin päässä olevalla napilla ja käytettävissä on kymmenen perättäistä pikavaihdetta. Robotti vaihtelee sitten päävaihteet.
Versuun verrattuna tämä vaikuttaa kovin yksinkertaiselta ja meikäläisen käyttöön juuri passelilta koneelta, harmi kun ei ollut koeajettavissa Varkaudessa kevätkiertueella.
Huhuja kun tuosta kuului niin mä haaveilin että nyt tulee kunnon kone. Pilattu vaan mun mielestä tuolla päävaihteiden robottivaihdolla. Mun makuun olis ollu ihan nykyisen hitecin mallinen neliportainen perus päävaihteisto höystettynä niillä viidellä pikavaihteella.
Samoilla linjoilla! Mutta kai haluttu tehdä vähän pesäeroa 3-portaiseen perushitekkiin tuolla päävaihteen robotilla?
LihavaPoika
Luokka: 75 hv., takaveto
Viestit: 83
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:14

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja LihavaPoika »

Sama se mitä ne kehittelee protoja mitä protoja loppukäyttäjät testaa. jos se vallu on oltava parempi käyttää sitä 4 lovista sillä kaikilla 3 pikavaihtella eikö se rupee olemaan jo koeteltu vaihteisto. kaverikin osti sillä kun pelkäs näitä protoja. ainakin se "portaaton" hukkaa voimaa.

Menikös se mallisto seuraavasti

A= alkoholisti. Eihän näitä kukaan osta selvinpäin, aitoa turkkilaista laatua.

C=Celssius. Kyllä kuljettajan lämmmöt nousee ku tälläsellä ajaa.

M=Mahdoton. kuutosen ominaisuudet siis lähinnä kulutus ulkomitat paino ketteryys mutta nelosen voimat.

N=Naisten sarja. Ostaako kukaan tämänpäivän maatalouteen nelosta.

T=Tupperware. nyt emäntien keittiökipoista tuuttu materiaali myös vallun konepeitossa.
Avatar
Motokuski
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 275
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 10:40
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja Motokuski »

Luiskanokkaa pukkaa Valtralta... :o
http://www.valtra.fi/news/3249.asp
Vastaa Viestiin