Apua ammattilaisilta opiskelijalle...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Apua ammattilaisilta opiskelijalle...

Lukematon viestiKirjoittaja Tanti » 22 Helmi 2006, 21:01

No niin! Mä jo aiemmin muualla varoittelin teitä että tämä akka kyselee kaikenlaista utopistista...
Mulle tuli vastaan tuolla koulussa (luomun kun otin valinnaiseksi) näitä koneteknologia kysymyksiä ja enhän minä näistä jutuista enää mitään tiedä niin toivoisin teiltä apua... :oops:

Eli kysymykset joihin tarvisin vastauksia ovat:
1. Kultivaattoriin on saatavilla erilaisia teriä. Minkälaisia ja mihin käy minkäkinlainen terä?
2. Mitä asioita tulee ottaa huomioon käytettäessä rikkaäestä rikkakasvien torjunnassa?
3.Mihin asioihin tulee painottaa muokkauskoneen hankinnassa? Kannattaako ostaa muokkauskone pelkästään itselle,kimpassa vai teettääkö urakoitsijalla työ?

Että sellaisia kysymyksiä... :roll:
Blondi tarvitsee nyt apuanne! :oops: :wink:
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne... (Jos niitä nyt yleensäkään saan)
Tanti
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viestiKirjoittaja jiiässä » 22 Helmi 2006, 21:16

http://www.energian.net/energiansaasto_oy/index.html

Tuolta vois ainakin jotakin löytyä teristä ja rikka-äkeestä... :wink:
jiiässä
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Re: Apua ammattilaisilta opiskelijalle...

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 22 Helmi 2006, 22:16

Tanti kirjoitti:...3.Mihin asioihin tulee painottaa muokkauskoneen hankinnassa? Kannattaako ostaa muokkauskone pelkästään itselle,kimpassa vai teettääkö urakoitsijalla työ?

Esim. vuosittain muokattavat pinta-alat, itseltä liikenevä aika, löytyykö tilalta ennestään koneporukoita, onko sopivaa traktoria äestä vetämään jne jne.

Yleensä koneiden hankkiminen on tilakohtainen juttu, yksiselitteistä ainoaa oikeaa vastausta ei taida olla...
O.J.
Luokka: >500hv