Valtra N 111 vs NH TL 100 A

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valtra N 111 vs NH TL 100 A

Lukematon viestiKirjoittaja TL-100 » 01 Maalis 2006, 21:15

Aattelin kysästä että onko kellään kokemuksia noista malleista? Valtra on ilmeisesti kalliimpi. Ainakin lisävarusteiltaan mitä Valtran sivuilta olen katsonu. Kertoilkaa kokemuksia :?: :?:
TL-100
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 89
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 20:28
Paikkakunta: Vilppula/Kolho

Lukematon viestiKirjoittaja Jussi T. » 01 Maalis 2006, 21:20

Ännästä ei taida paljoa kokemuksia vielä olla ;)
Avatar
Jussi T.
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 372
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 00:58
Paikkakunta: Veteli

Lukematon viestiKirjoittaja Ileh » 01 Maalis 2006, 22:39

Kyllä Valtra hinnaltaan varmasti kalliimpi on. Mutta luulis sen olevan kuormainkäyttöön passeli, Hitechilla
Avatar
Ileh
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 316
Liittynyt: 10 Huhti 2005, 18:45
Paikkakunta: Ilmajoki

Lukematon viestiKirjoittaja aksu » 02 Maalis 2006, 00:28

vannoutuneena nyysky miehenä täytyy siltikin sanoa että onhan noi valtran n mallit monipuolisempia saa monta eri vaihteistoa... mutta jos ajatellaan kuormain käyttöä nyyskyn ketteryys ja pehmeä suunnanvaihto on hyvä... nostolaite on kyllä nyyskyssä aika kivikautinen vakiona mutta toimii silloinkin kun sähkökoneet ovat poissa pelistä... nyyskyssä monipuolinene näyttö(ei tietoa valtrasta) saa ohjelmoitua huollot pinta-alan mittausta ym tämäkin on kyllä lisävaruste... ilmeisesti...
Avatar
aksu
Luokka: >500hv
 
Viestit: 716
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 20:35
Paikkakunta: turun seutu

Lukematon viestiKirjoittaja Ileh » 02 Maalis 2006, 18:59

aksu kirjoitti:vannoutuneena nyysky miehenä täytyy siltikin sanoa että onhan noi valtran n mallit monipuolisempia saa monta eri vaihteistoa... mutta jos ajatellaan kuormain käyttöä nyyskyn ketteryys ja pehmeä suunnanvaihto on hyvä...

Kyllä hitechina ainakin on pehmeät liikkeelle lähdöt. Ketteryydestä en sitten Nstä tiedä, kun ei nettisivuillakaan oo mainittu asiasta.
Avatar
Ileh
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 316
Liittynyt: 10 Huhti 2005, 18:45
Paikkakunta: Ilmajoki

Lukematon viestiKirjoittaja newsimon » 04 Maalis 2006, 21:10

Hitecin liikkeelle lähdöt pehmeitä ehkä märissä unissa verrattuna nyykkäriin. NH voi siirtää trukkilavoja pelkällä suunnavaihdolla kuorma-auton lavalta varastoon. Valmetilla saa suunnanvaihdolla aikaiseksi ison kasan romua. Kokemusta M130 T190 Pikku nyykkärissä on vanhan fiiun perä vinkumisineen. Sen heikkoudesta tai hyvyydestä en sitten sano mitään
newsimon
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 21:00

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 04 Maalis 2006, 21:29

hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)

fiiatin perä vinkuu? koska ne fiiut on perästään vinkunu? jotain rohinaa on kyllä kuulunut, mutta sekin vasta 10 000h jälkeen :-)
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja aksu » 04 Maalis 2006, 21:40

newsimon kirjoitti:Pikku nyykkärissä on vanhan fiiun perä vinkumisineen. Sen heikkoudesta tai hyvyydestä en sitten sano mitään



ei me se fiatin perä mitää vinkunu meillä 4000h kaikkea mahrollista eikä vinkunu tippaakaan ku lähti vaihtoon....
Avatar
aksu
Luokka: >500hv
 
Viestit: 716
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 20:35
Paikkakunta: turun seutu

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 04 Maalis 2006, 22:14

mika kirjoitti:hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)


Eikö sitä voi säätää? NH TSA:ssa suunnanvaihdolle on kaksi eri vaihtoehtoa, mutta vaatii käytännössä huoltomiehen ja läppärin NH:n softien kanssa.

V***u, nää on vähän liian hienoja :evil:

Koskas se Valmeteissa loppui perän vinkuminen? Ei näissä nykyisissä kuulu sitä huutoa enää kilometrien päähän :D
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viestiKirjoittaja Jari » 04 Maalis 2006, 22:28

mika kirjoitti:hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)

fiiatin perä vinkuu? koska ne fiiut on perästään vinkunu? jotain rohinaa on kyllä kuulunut, mutta sekin vasta 10 000h jälkeen :-)


Jos edellä oleva tarkoittikin päinvastoin että nyykkärien suunnanvaihto äkäinen ja vallun perä vinkuu :lol: Näin ainakin omien kokemusten mukaan,vallun perän vinkuminen tunnettua mutta suunnanvaihtajia voi säätää ja usein vika väärissä säännöissä tai kuskissa.

VallussaKIN kytkimeen koskeminen väärällä hetkellä saa aikaan tahattomia liikkeitä,samaa kokee ainakin deutsia. Joko antaa suunnanvaihtajan hoitaa suunnanvaihdon tai sitten käyttää kytkintä reilusti mikäli tarttee hivuttaa hitaasti,näiden yhdistelmä sekoitus saa aikaan "OHO" tilanteita kun sopivasti kytkintä näyttää suunnanvaihdossa :lol:

Eli kuskissa vika,traktori toimiin niinkuin se on ohjelmoitu,säädöthän saattaa olla kaukanakin ohjearvoista.
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
 
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 11:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viestiKirjoittaja Darksmoke » 17 Maalis 2006, 23:34

O.J. kirjoitti:
mika kirjoitti:hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)


Eikö sitä voi säätää? NH TSA:ssa suunnanvaihdolle on kaksi eri vaihtoehtoa, mutta vaatii käytännössä huoltomiehen ja läppärin NH:n softien kanssa.

V***u, nää on vähän liian hienoja :evil:



Tiedätkö asiasta enemmän? Pystyykö säätämään vaihteiden vaihtoa pehmeämmäksi? EC vaihteistolla siis.
Darksmoke
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 117
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 23:19

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 18 Maalis 2006, 11:41

Darksmoke kirjoitti:Tiedätkö asiasta enemmän? Pystyykö säätämään vaihteiden vaihtoa pehmeämmäksi? EC vaihteistolla siis.


Vaihteiston pystyy kalibroimaan itsekin ilman mitään apuvälineitä, mutta en muista tarkkaa ohjetta. Jotenkin tyyliin: vaihdevipu isolle alueelle, vaihdevivun päässä olevat vaihdenapit pohjaan, traktori käyntiin, käsikaasu täysille ja ehkä jotain muuta. Sitten kuuluu muutama minuutti vaihteistosta pauketta yms. hälyääniä, mittaristosta näkyy kalibroinnin valmistuminen ja sit vielä traktorin uudelleen käynnistäminen.

Suunnanvaihdon säätäminen vaatii sitten sen läppärin ja NH:n softat. Mutulla heitän, että sinnekin on taas saapunut uudempi softa vaihteistoon ja päivitys vois kannattaa.

Edit: Vaihteiston vaihtamista automaatilla pystyy kanssa säätämään painaisemalla kaksi kertaa hitaahkosti sitä automatiikan kytkentänappia. Valot rupeavat vilkkumaan ja samaa nappia painamalla saa vaihdettua vaihteen vaihtumista moottorin kierrosluvun prosentuaalisen muuttumisen mukaan. Aika vaikeasti selitetty :wink:
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
Paikkakunta: Koillis-Savo



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

MAINOSPAIKKA