Sivu 1/1

Valtra N 111 vs NH TL 100 A

Lukematon viestiLähetetty: 01 Maalis 2006, 21:15
Kirjoittaja TL-100
Aattelin kysästä että onko kellään kokemuksia noista malleista? Valtra on ilmeisesti kalliimpi. Ainakin lisävarusteiltaan mitä Valtran sivuilta olen katsonu. Kertoilkaa kokemuksia :?: :?:

Lukematon viestiLähetetty: 01 Maalis 2006, 21:20
Kirjoittaja Jussi T.
Ännästä ei taida paljoa kokemuksia vielä olla ;)

Lukematon viestiLähetetty: 01 Maalis 2006, 22:39
Kirjoittaja Ileh
Kyllä Valtra hinnaltaan varmasti kalliimpi on. Mutta luulis sen olevan kuormainkäyttöön passeli, Hitechilla

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 00:28
Kirjoittaja aksu
vannoutuneena nyysky miehenä täytyy siltikin sanoa että onhan noi valtran n mallit monipuolisempia saa monta eri vaihteistoa... mutta jos ajatellaan kuormain käyttöä nyyskyn ketteryys ja pehmeä suunnanvaihto on hyvä... nostolaite on kyllä nyyskyssä aika kivikautinen vakiona mutta toimii silloinkin kun sähkökoneet ovat poissa pelistä... nyyskyssä monipuolinene näyttö(ei tietoa valtrasta) saa ohjelmoitua huollot pinta-alan mittausta ym tämäkin on kyllä lisävaruste... ilmeisesti...

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 18:59
Kirjoittaja Ileh
aksu kirjoitti:vannoutuneena nyysky miehenä täytyy siltikin sanoa että onhan noi valtran n mallit monipuolisempia saa monta eri vaihteistoa... mutta jos ajatellaan kuormain käyttöä nyyskyn ketteryys ja pehmeä suunnanvaihto on hyvä...

Kyllä hitechina ainakin on pehmeät liikkeelle lähdöt. Ketteryydestä en sitten Nstä tiedä, kun ei nettisivuillakaan oo mainittu asiasta.

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 21:10
Kirjoittaja newsimon
Hitecin liikkeelle lähdöt pehmeitä ehkä märissä unissa verrattuna nyykkäriin. NH voi siirtää trukkilavoja pelkällä suunnavaihdolla kuorma-auton lavalta varastoon. Valmetilla saa suunnanvaihdolla aikaiseksi ison kasan romua. Kokemusta M130 T190 Pikku nyykkärissä on vanhan fiiun perä vinkumisineen. Sen heikkoudesta tai hyvyydestä en sitten sano mitään

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 21:29
Kirjoittaja mika
hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)

fiiatin perä vinkuu? koska ne fiiut on perästään vinkunu? jotain rohinaa on kyllä kuulunut, mutta sekin vasta 10 000h jälkeen :-)

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 21:40
Kirjoittaja aksu
newsimon kirjoitti:Pikku nyykkärissä on vanhan fiiun perä vinkumisineen. Sen heikkoudesta tai hyvyydestä en sitten sano mitään



ei me se fiatin perä mitää vinkunu meillä 4000h kaikkea mahrollista eikä vinkunu tippaakaan ku lähti vaihtoon....

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 22:14
Kirjoittaja O.J.
mika kirjoitti:hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)


Eikö sitä voi säätää? NH TSA:ssa suunnanvaihdolle on kaksi eri vaihtoehtoa, mutta vaatii käytännössä huoltomiehen ja läppärin NH:n softien kanssa.

V***u, nää on vähän liian hienoja :evil:

Koskas se Valmeteissa loppui perän vinkuminen? Ei näissä nykyisissä kuulu sitä huutoa enää kilometrien päähän :D

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 22:28
Kirjoittaja Jari
mika kirjoitti:hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)

fiiatin perä vinkuu? koska ne fiiut on perästään vinkunu? jotain rohinaa on kyllä kuulunut, mutta sekin vasta 10 000h jälkeen :-)


Jos edellä oleva tarkoittikin päinvastoin että nyykkärien suunnanvaihto äkäinen ja vallun perä vinkuu :lol: Näin ainakin omien kokemusten mukaan,vallun perän vinkuminen tunnettua mutta suunnanvaihtajia voi säätää ja usein vika väärissä säännöissä tai kuskissa.

VallussaKIN kytkimeen koskeminen väärällä hetkellä saa aikaan tahattomia liikkeitä,samaa kokee ainakin deutsia. Joko antaa suunnanvaihtajan hoitaa suunnanvaihdon tai sitten käyttää kytkintä reilusti mikäli tarttee hivuttaa hitaasti,näiden yhdistelmä sekoitus saa aikaan "OHO" tilanteita kun sopivasti kytkintä näyttää suunnanvaihdossa :lol:

Eli kuskissa vika,traktori toimiin niinkuin se on ohjelmoitu,säädöthän saattaa olla kaukanakin ohjearvoista.

Lukematon viestiLähetetty: 17 Maalis 2006, 23:34
Kirjoittaja Darksmoke
O.J. kirjoitti:
mika kirjoitti:hä? hitekissäähän aivan pirun pehmee suunnanvaihto. ollu aina. jopa liiankin pehmeä mun makuun. itekkun tykkään räväkästä menosta :-)


Eikö sitä voi säätää? NH TSA:ssa suunnanvaihdolle on kaksi eri vaihtoehtoa, mutta vaatii käytännössä huoltomiehen ja läppärin NH:n softien kanssa.

V***u, nää on vähän liian hienoja :evil:



Tiedätkö asiasta enemmän? Pystyykö säätämään vaihteiden vaihtoa pehmeämmäksi? EC vaihteistolla siis.

Lukematon viestiLähetetty: 18 Maalis 2006, 11:41
Kirjoittaja O.J.
Darksmoke kirjoitti:Tiedätkö asiasta enemmän? Pystyykö säätämään vaihteiden vaihtoa pehmeämmäksi? EC vaihteistolla siis.


Vaihteiston pystyy kalibroimaan itsekin ilman mitään apuvälineitä, mutta en muista tarkkaa ohjetta. Jotenkin tyyliin: vaihdevipu isolle alueelle, vaihdevivun päässä olevat vaihdenapit pohjaan, traktori käyntiin, käsikaasu täysille ja ehkä jotain muuta. Sitten kuuluu muutama minuutti vaihteistosta pauketta yms. hälyääniä, mittaristosta näkyy kalibroinnin valmistuminen ja sit vielä traktorin uudelleen käynnistäminen.

Suunnanvaihdon säätäminen vaatii sitten sen läppärin ja NH:n softat. Mutulla heitän, että sinnekin on taas saapunut uudempi softa vaihteistoon ja päivitys vois kannattaa.

Edit: Vaihteiston vaihtamista automaatilla pystyy kanssa säätämään painaisemalla kaksi kertaa hitaahkosti sitä automatiikan kytkentänappia. Valot rupeavat vilkkumaan ja samaa nappia painamalla saa vaihdettua vaihteen vaihtumista moottorin kierrosluvun prosentuaalisen muuttumisen mukaan. Aika vaikeasti selitetty :wink: