Sivu 1/1

8045 syöttöpumppu.nafta öljyn paikalla.

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 00:43
Kirjoittaja jussipeura
kuinka vakava vika on ku 8045 zorron syöttöpumpussa on naftaa öljyn paikalla?onnistuuko ite korjaus vai onko vietävä tohtorille?sitte zorro hukkaa vettä eikä meinaa nostaa lämpöjä..onko kansi pahvi vai termostaatti jumissa joka ei antas vettä kiertoon ja paisuttas takasin syyläriin.

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 19:55
Kirjoittaja Jorma
Yleensä syöttöpumppu toimii ihan hyvin vaikka öljytilassa on käytännössä pelkkää naftaa, näin ainakin CAV ja PAL. Itse ainakin ajelisin vaan ellei muita oireita ole.

Termostaatti jumittaa yleensä auki hajotessaan, lämpenemis ongelma voi johtua siitä. Paljonko sitä vettä kuluu, onko vettä öljyn joukossa tai öljyä jäähdyttimessä, höyryääkö pakokaasut? Tuossa koneessa taisi ilmanputsarin imuputki mennä jäähdyttimen yläsäiliön läpi, tiedän yhden koneen, jossa putkeen oli hiertynyt pieni reikä ja kone imi jäähdytys vettä henkeensä. Arvaa haettiinko vikaa kauan :shock: Niin ja muistaakseni öljypohjassakin on vesikierto, sekin kannattaa tarkistaa.

Re: 8045 syöttöpumppu.nafta öljyn paikalla.

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 21:01
Kirjoittaja Luigi Cardani
jussipeura kirjoitti:kuinka vakava vika on ku 8045 zorron syöttöpumpussa on naftaa öljyn paikalla?onnistuuko ite korjaus vai onko vietävä tohtorille?sitte zorro hukkaa vettä eikä meinaa nostaa lämpöjä..onko kansi pahvi vai termostaatti jumissa joka ei antas vettä kiertoon ja paisuttas takasin syyläriin.


Ei ole vika,vaan ominaisuus. Ainakin vanhemmissa valmeteissa öljy korvautui pikkuhiljaa polttoöljyllä. Öljyt on kuitenkin syytä vaihtaa aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä, muutoin on vaarana pumpun varioituminen koska pö:n voitelukyky ei pitemmänpäälle riitä. Ensimmäisenä oireena epätasainen joutokäynti.

Re: 8045 syöttöpumppu.nafta öljyn paikalla.

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 21:10
Kirjoittaja O.J.
Luigi Cardani kirjoitti:...Ei ole vika,vaan ominaisuus. Ainakin vanhemmissa valmeteissa öljy korvautui pikkuhiljaa polttoöljyllä. Öljyt on kuitenkin syytä vaihtaa aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä...


Totta, täällä vanhassa 565:ssa teki samaa ja joka öljynvaihdossa piti laittaa pumppuunkin uudet öljyt.

Lukematon viestiLähetetty: 02 Maalis 2006, 21:52
Kirjoittaja jussipeura
kyllä sitä vettä oikeastaan kulluu pirusti.kumma ku se ei ole lämpöjä hirveästi nostellu.eikä vaikuta vaikka ajaa tiellä monta kymmentä kilometriä .tai sitte nurkka pöristelyä.oire vaan ilimenee sillon tällön,että se pullauttaa ylivuotoputkesta nesteet.ei haise pakokaasulle eikä ole nestee mitenkää päin sekasi.

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 00:35
Kirjoittaja Jorma
Vaikuttaa kyllä kannentiiviste vialta. Tuon vehkeen jäähdytysjärjestelmässä on vettä niin paljon, ettei se ihan heti keitä vaikka vajetta olisikin.