Sivu 1/1

fentin moottori.kestääkö

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 10:41
Kirjoittaja jussipeura
onko tietoa kuinka hyvin on pysyny fentin kutoset läjässä.yheksänkymmen paremman puolen koneet. tuli ostettua moottori lava-autoon ja lohkon numero paljasti että sitä käytetään fenteissä ja man kuorma-autossa.kestääkö lisätä minkäverran syöttöjä vai onko parempi pitää vakiona.

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 11:32
Kirjoittaja Jorma
Kyllä ne ihan hyvin on kestäneet. Tuo sun moottori lienee sitten Man? Tuntuuko tehottomalta, vai miksi syöttöä pitää lisätä?

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 14:05
Kirjoittaja jussipeura
ei ole vielä valmis..mutta pitäähän sitä vähä kääntää.ei se kyllä tehoton ole,veti mukavasti 6000kg painavaa nuppia.231hv on vakiona ,tosin paras vääntö on 1200-1900kierrosta 870nm.mutta onhan amg mersussakin jo yli 500.

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 14:21
Kirjoittaja perfekt
Tarkennatko vielä mikä malli ? Löytyykö taulukosta ?

http://www.man-engines.com/de/Produkte_ ... linder.jsp

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 14:37
Kirjoittaja jussipeura
malli oli 826 do lf sitte joku nro sarja perään.keskon konttori ties tarkemmin ku jouduin soittelemaan .painon nousun takija.minun tieto kone näytti jumalattomasti kirjaimia tuolla sivustolla.vanaha kone ei tohi ruveta oottelemaan.

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 19:01
Kirjoittaja mika
eiköhän se kestä, voimaakin varmasti saa mukavasti. minkä ikänen kone? litratilavuus? cooleri,ahdin?

---------------
kohtuullisesti tuntus löpö kelpaavan tuollaselle. 260hv fentti vie 90l satasella... eli ei ainakaan mitään hirmu taloudellisia vaikka niin eräät väittää.

kato mikä pumppu siin on? (mitä lukee tyyppikilvessä) se kertoo jo paljon.

Lukematon viestiLähetetty: 03 Maalis 2006, 21:20
Kirjoittaja jussipeura
kone on 6.8.isolla holsetilla ja jonkun kokosella coolerilla.ajomäärä tosi vähä 127tkm.paperiton.ei ois saanu suomenkilipiin.bossin pumppu,tosin jakaja.alipaine säätönen.ajelin sille kuorma-auto nupilla viitisen sataa kilometriä.eikäsen kulutus kovin kauhia ollu.alle 20 vaikka oli muutama rajottimen ohitus kokeilu(140)..

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 11:28
Kirjoittaja perfekt
http://www.man-engines.com/de/Produkte_ ... linder.jsp

Hieman vastaava taitaa olla tuolla pikkukoneiden listalla,,,, ehkä uudempi versio kun kirjaimissa eroa.

Kulutus hieman hankala verrata kun toinen puhuu Traktorista ja toinen Tyhjästä nupista K-a,,,,

Tuo grammaa / Kwh on aikas hyvä vertailu kohde ja yleensä Man menee alle 200 lukemaan,,,,,

Se on sitten eri juttu minkä arvoisena jotain löpön menekkiä pidetään kun kuitenkin vähennys kelpoinen meno,,,,, Isolla kuljetusliikkeellä toki jo alkaa olla vaikutusta johonkin,,,,,,,,

Muuten Fendtin uusissa esitteissä maininta moottorista vain jos se on Man, muutoin ei valmistajasta puhuta mitään,,,, Tainnut olla pieni kolaus Sakujen itsetunnolle kun alkaa tulla kaikkea sekundaa laitteisiin,,,,,th

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 12:09
Kirjoittaja mika
perfekt kirjoitti:
Muuten Fendtin uusissa esitteissä maininta moottorista vain jos se on Man, muutoin ei valmistajasta puhuta mitään,,,, Tainnut olla pieni kolaus Sakujen itsetunnolle kun alkaa tulla kaikkea sekundaa laitteisiin,,,,,th


***niinkuin esim deutz?

Lukematon viestiLähetetty: 04 Maalis 2006, 22:47
Kirjoittaja Jorma
Niin tällä hetkellä Fendtien nokalla taitaa olla Deutz muuten paitsi 900-sarjassa Man, 936-mallissa kuitenkin taas Deutz?

Man on kestävä moottori, mutta osat on sitten kalliita, kun niitä joskus tarvitaan.

Lukematon viestiLähetetty: 05 Maalis 2006, 12:15
Kirjoittaja perfekt
Tarkoitin pahimpia huhuja joissa maalaillaan Sisua fendtteihinkin tulevaisuudessa,,,,

Man in osat kannattaa tuottaa itse , eikä tilata K;lta,,,,,

Ei nee niin pahan kalliita ole Hollannissa , Saksassa

Naapuri yhdessä erään suo urakoitsijan kanssa tuotti suodattimet parin vuoden tarpeisiin ja yhteensä noin kymmeneen koneeseen ite hollannista,,,,

Molemmat saiivat kanariansaarirahat täysihoitoon pariksi viikoksi erotuksena,,,,

Osien ostossa kun ei ole mitään rajoituksia kuten veroja, sääntöjä, tulleja yms,,,,

Sen kun tilaa ja maksaa , niin tavara liikkuu.....th

Lukematon viestiLähetetty: 06 Maalis 2006, 00:20
Kirjoittaja Jorma
Osien kanssa on just noin, kannattaa ostaa sieltä mistä edullisimmin saa. Välillä kuulee ihan käsittämättömiä hintoja varaosatiskillä. Onko sitten ihme, että äijät ostaa vara-ja huolto-osatkin ulkomailta, rahtia kertyy mutta säästö yleensä silti satoja euroja.

Edit: Tänään avarsin Man tietoutta ja kyselin ko merkkiä käyttävältä yhteistyökumppanilta kestävyydestä. Kahdessa autossa on tuollainen kone ja ajettu liki 2milj. kilometriä ilman isompia remontteja. Sokerina pohjalla tarjoutui vielä tilaisuus kokeilla Man-koneista Fendt 818. Hienosti käy ja voimaa tuntuu olevan kivasti. Yllättäen tämä vanhempi sarja on ainakin korvakuulolta hiljaisempi kuin Vario. 190hp:n 818 kuluttaa maantieajossa kuulemma noin 40l/100km