mange kirjoitti:käytännöllisyys usein hakusessa näissä koukkuvehkeissä normi maatalousajossa.
Jaaa,, tosta olen kyllä ihan eri mieltä. Onhan se tietenkin arvokas kärry mutta jos pitäis olla erikseen maansiirtokärry, viljakärry, paalikärryt, lavetti, jne. niin tuleehan siinäkin kustannuksia. Koukkuvaunu on käytännöllinen vain jos on käytössä ne lavat mitä itse tarvitsee.
Niin,mutta ei mikään noista em. vaadi koukkukärryä vaan riittää yksinkertaisempikin laite? Siinä voi olla kunnon renkaat ja kantavuutta enemmän kun ei mitään turhaa.
Kunnollisten koukkukärryjen hinnat pompsahtaa sellaisiksi että tavan pulliainen ihmeissään

Ristiriidassa olevia ominaisuuksia joita punnitsemalla huomaa yhden koukkukärryn olevan aika mahdoton yhtälö "kaikkeen" ajoon,mielestäni ja kokemuksia kuulleena.
Karkoja täälläpäin yllättäen jonkin verran,siinä idea joka toteutettu aiemmin muuallakin mutta nyt enemmänkin julkisuudessa. Samalla tavalla voi tehdä/teettää itsekin sopivan kärryn,karkon hinta aika suolainen mutta on siinä toki ominaisuuksiakin mutta ei sekään sovi kaikkeen ajoon ts. pakko olla erikoiskärryjäkin.
Itellä esim. tarve lietekärrylle,rehukärryille,yleiskärryille.viljakärryille,lavetille jne. mahdoton yhtälö löytää kaikkeen sopiva alusta ilman turhaa kuollutta painoa tai sekä maasto että tieliikenne kelpoisella rengastuksella.
Kukin saa tottakai tehä niinkuin haluaa,tarpeet vaihtelee joka tilalla.
Koukkukärry loistava tietyissä tapauksissa esim. viljan,perunan,juuresten tms. ajossa. Kasalla lavoja pärjää tosi pitkälle kun pellon laidalla jonossa ja niitä saatavilla helposti lainaankin jne.