Peräkärryjen hintapolitiikka ja saatavuus.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Peräkärryjen hintapolitiikka ja saatavuus.

Lukematon viestiKirjoittaja ATH » 27 Elo 2006, 23:57

Helpottaa elämää kun on riittävästi peräkärryjä.

Hintapolitiikkaa käytetyissä olen ihmetellyt jo pitempään. Sellaiseksi se on muodostunut, ettei liikkeesä myynnissä olevaa kärryä viitsi ostaa, kun uusien renkaitten ja muun fiksauksen jälkeen on hinta sp. sama, kuin uudessa samanlaisessa.

Tuli ajatus kirjoittaa asiasta tänne, kun äsken laskeskelin materiaalihintaa 9 tonnin teli-maansiirtokärrylle kaikkineen tuollaiset 4000 e. IKH tarvikeliikkeen ja paikallisen teräksen vähittäiskaupan tuotteilla veroineen, eli hinnaksi muodostuisi sen mukaan tuommoinen reilu 3000 e alv 0 + Hartia Pankin osuus.
Avatar
ATH
Luokka: >500hv
 
Viestit: 883
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 00:54
Paikkakunta: Merikruunu

Lukematon viestiKirjoittaja MB TRAC » 28 Elo 2006, 09:43

Nettikonetta lukiessa tiedä nauraako vai :cry:

-92 mallinen tuhti samassa hinnassa kuin uusi :!:
Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
 
Viestit: 764
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 00:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Lukematon viestiKirjoittaja TKH » 28 Elo 2006, 18:27

Kovia on uusienkin hinnat;
http://www.pottupellossa.com/galleria/d ... pos=-14179

Lisäksi kun on joskus ajanut tuollaisten "perinteisten tyylisten telikärryjen" perässä tiellä on huomannut kuinka kovilla nuo telit+navat on :shock:
Naapuripajalla tuollaiset vihreät maansiirtokärryt oli remontissa kun oli navan akseli taipunut mutkalle...nyt ymmärän miksi kuorma-auton akseleista tehdään kärryjä.Raskaaseen käyttöön tehdyt suorat akselit ilman sisäkaluja+jouset on varmasti pitemmän päälle luja ratkaisu.
TKH
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 173
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 18:17

Lukematon viestiKirjoittaja Darksmoke » 28 Elo 2006, 21:40

Kalliita ovat, itsellä olisi kiikarissa 12(-14) tonnin maansiirtokärryt, lähinnä paskan ajoon pari kertaa vuodessa. Ei vain tekisi mieli sijoittaa 15k€ kärryihin joita tarvitsee noikin harvoin. :evil:
Darksmoke
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 117
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 23:19

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 28 Elo 2006, 22:18

Darksmoke kirjoitti:...lähinnä paskan ajoon pari kertaa vuodessa. Ei vain tekisi mieli sijoittaa 15k€ kärryihin joita tarvitsee noikin harvoin. :evil:


Urakoitsijaa peliin, jos vaan semmonen sattuu lähiseudulta löytymään.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viestiKirjoittaja Darksmoke » 28 Elo 2006, 22:26

O.J. kirjoitti:
Darksmoke kirjoitti:...lähinnä paskan ajoon pari kertaa vuodessa. Ei vain tekisi mieli sijoittaa 15k€ kärryihin joita tarvitsee noikin harvoin. :evil:


Urakoitsijaa peliin, jos vaan semmonen sattuu lähiseudulta löytymään.


Itseasiassa olen ajanut tähän asti lainakärryillä ja naapuri on kobelon kanssa käynyt kuormaamassa. 100 kuutiota ja pari tuntia, nyt voi tulla uusi ennätys, kun tehokkaampi vetokone käytössä.
Darksmoke
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 117
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 23:19

Lukematon viestiKirjoittaja Jari » 29 Elo 2006, 00:38

Itse tuli ostettua keväällä 170 tuhti ja pari vanhaa vaihdossa pois. 140 kipa kaiken nähneenä ja kerran runkokin kunnolla nitkahtaneena 4500€,vaihdossa 100 tuhti ja siitä hiukan enmmän kun vertasin suorankaupan hintaan :shock: On vieläkin myymättä kaupan pihalla,kunto hieno ja rehulaidatkin lisäksi mutta se hinta...

Itse tehden kärry järkevin investointi,tänään tuli tuotua reilun 15tn. tuoreet vehnäkuormat tuolla yo. tuhtilla jossa aisajousitus sekä omatekoisella,kuorma-autosta tehdyllä kärryllä. Pakko sanoa että ei jousitettua teliä mikään voita tiellä mutta pellolla hiipivä keinuteli poikaa. Muuten olisi kärry tehty itse mutta tarve oli tämän tyyppiselle keveähkölle kärrylle,suurin osa kuormista rehua. Nyt ajettu ehkä 150 kuormaa ja yks rengasrikkoki,Nokian isot ELSsit on p***ja sorateillä, MOT. Multiva oli mukana mietinnässä mutta tuhtiin tuli päädyttyä,nyt ostaisin sittenkin kiinteä laitaisen multivan ja siihen sekä rehu että viljakontin. Nimittäin rehua tekemättä vielä kohtuu runsaasti ja puintejakin vajaa 50ha,eli laitojen kanssa joutuu pelaamaan melkolailla ja tänään tuli eka kämmi,kaks laitalukkoa jäi aamulla kiireessä auki kun kärryä kasattiin ja kasa vehnää ojassa sekä pellolla. Mukavaa hommaa perkata lumikauhaan,kiinteä laitaisessa ei tätä voisi sattua ja "laitojen" vaihto nopeaa. Toki tein rehulaidat konttimalliksi mutta kärryn omat laidat purettava pois ja niitä palasia kuitenkin 16 ja 20 lavalukkoa sekä parit pultit,aikaa menee edestakaisin puljatessa kun muiden urakka ajoja ei voi ennakoida/suunnitella :?

Eli ei muutakuin kärryn tekoon,on palkitsevaa hommaa ja saa mieluisan :D
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
 
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 11:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viestiKirjoittaja Kaupoi » 29 Elo 2006, 17:28

Jari kirjoitti:Itse tuli ostettua keväällä 170 tuhti...


Mä tyyvyin tommoseen pikkukippoon. Lisälaijatki tein nuukuuksissani ite fanerista. Nyt passaa pari kärryä aina parilleen kuivurin kans.

Kuva
Avatar
Kaupoi
Luokka: >500hv
 
Viestit: 980
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 23:48
Paikkakunta: Nivala

Lukematon viestiKirjoittaja Maalaispoika » 29 Elo 2006, 19:41

TKH kirjoitti:Kovia on uusienkin hinnat;
http://www.pottupellossa.com/galleria/d ... pos=-14179

Naapuripajalla tuollaiset vihreät maansiirtokärryt oli remontissa kun oli navan akseli taipunut mutkalle...nyt ymmärän miksi kuorma-auton akseleista tehdään kärryjä.Raskaaseen käyttöön tehdyt suorat akselit ilman sisäkaluja+jouset on varmasti pitemmän päälle luja ratkaisu.


Meikäläiselle tuli alkuvuodesta juuri tuollaiset vihreät maansiirtokärryt viljakasetilla, mutta pykälää pienemmät vain. Kummasti vain niilläkin kukkurakuorma viljaa tai 11 tonnia ohrarehua ahdistaa jo veturia. Silti niitä on hyvä vetää maantiellä, kun eivät hypi ja pompi tyhjänäkään. Alunperin oli selvää, että hommaan tuon tapaiset kärryt, kun pelkät viljakärryt ei ole tarkoitettu maan tai yms. ajoon.

Samalla kylällä asuvalle urakoitsijalle tuli täksi kesäksi 18 tonnin multivan vaihtolavakärry, mihin on kaksi 24 motin viljakonttia ja soralava. On se juhlakkaan näköinen yhdistelmä, kun tiellä menee kukkuraviljakuormassa. Ei siinä ainakaan vielä ole ollut akseliongelmia, kun koeluontoisesti sillä on ajettu 21 tonnin murskekuormiakin.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 19:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viestiKirjoittaja JarJar » 29 Elo 2006, 20:32

Maalaispoika kirjoitti:Meikäläiselle tuli alkuvuodesta juuri tuollaiset vihreät maansiirtokärryt viljakasetilla, mutta pykälää pienemmät vain.


Minkä verran tuommoiset kustantaa verrattuna ihan tavallisiin viljakärreihin esim. vastaavan kokoisiin tuhteihin?
Avatar
JarJar
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 434
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 23:06
Paikkakunta: Kouvola

Lukematon viestiKirjoittaja Maalaispoika » 29 Elo 2006, 23:37

JarJar kirjoitti:Minkä verran tuommoiset kustantaa verrattuna ihan tavallisiin viljakärreihin esim. vastaavan kokoisiin tuhteihin?


Taitaa ne olla hieman kalliimmat, 170 tuhti ei ole kaukana hinnasta, mutta se onkin jo järeämpi kärry ainakin kantavuudeltaan. TRM 150 viljakasetilla vetää 16,8 mottia tasalaitaan, vastaavasta tuhdista en tiedä, 140 taitaa olla pienempi ja 170 isompi.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 19:14
Paikkakunta: Jalasjärvi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 9 vierailijaa

MAINOSPAIKKA