Sivu 2/3

Lukematon viestiLähetetty: 09 Syys 2006, 23:52
Kirjoittaja IMSL
Sanokaapa sellainen rengas joka ei pahemmin perstoa.

Lukematon viestiLähetetty: 11 Loka 2006, 16:01
Kirjoittaja Turvekeisari
Eipä ne baarummikkaa mikkää huonot ole, yhes konees etulevikkeinä joten ei oo kokemusta miten talvella pitää mutta ei ne oo halkeillu..

Stomillikki on yhres konees levikkeinä, ei oo halkeillu

Taurukset levikkeinä halkeemia aika paljo, mutta pintaa on hyvin

Pirellit yhes konees juuripyörinä, ei halkeemia, eturenkaat kulunu mahottomasti vaikkei kauheesti ole maantieajookaa ollu

Goodyearit: Kuluneita ja halkeillu mutta pito on omasta mielestä hyvä talvella! Mutta tieajos ei niin kovin hyvät

Sitte on nokian renkaat paris konees ni ovatku uuet ja ei yhtään halkeemia ja tiellä mukavat

Re: Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiLähetetty: 11 Loka 2006, 17:14
Kirjoittaja oltsik
stemma kirjoitti:NewHollandin rengaskerta pitäisi uusia kokonaan, GoodYearit alkoivat rankasti pykimään/hajoamaan, jopa 3,5 vuoden käytön jälkeen. Hokkeja olisi mutta renkaat muuten finaalissa. Käyttäjäkokemuksia Pirelleistä, Allianceista ja Firestoneista, miksei myös Dneproshinoista ja Tauruksista kaivataan! Käyttö normaalia maatalouskäyttöä, hieman tieajoa ja nokalla iso etukuormain :arrow: korkeammat rengaspaineet käytössä. Ensisijaisesti tuumakoon renkaat vaihtoehtona jos ei löydy kohtuuhintaisia vannekehiä.


Kuuspyttysessä meillä misukat vm 2001 ja on kyllä talvikelissä aika persiistä. Yhtään ei pitoa. Toisaalta kesto hyvä.

Nelipyttysessä pirellin millisarjan kumit ja parhaat mitä ikuna ollu. Hinnakaat, mutta talviominaisuudet huippuluokkaa. Mekään ei käytetä ketjuja ja läpi talven on ajoa.

Lukematon viestiLähetetty: 20 Loka 2006, 21:05
Kirjoittaja ttl575
En tiedä mikä noissa Good Yeareissa oikein on, kun ne alkavat pykimään niin nopeasti. Lisäksi meillä on tullut hokkeihin sellaisia ihmeellisiä pystysuoria viiltoja joitten syntyperää en ole kyennyt selvittämään.

Tauruksen Point7:it meillä on olleet toisessa traktorissa about 10 vuotta. Ne ovat pysyneet kuvioltaan ihan ok kunnossa mutta ovat melko liukkaat talvella.

En nyt muista niitä Thaimaassa valmistettujen renkaiden merkkiä mutta niihin ei kannata seota. Meillä oli takavedon eturenkaina sellaiset ja se oli vuosi ja ne olivat entiset. Menivät kyllä kyllä takuuseen ja tilalle saatiin Danubianat.

renkaat

Lukematon viestiLähetetty: 22 Loka 2006, 10:33
Kirjoittaja arsa
Itärenkaista ollu käytössä Tauruksia ja Barumeita,tauruksen tuumakoko vaikuttaa asialliselta,millikoot halkeilee ja pykii.Lulutuskestävyys normaali.Barumin rättirenkaat ,hyvä talvipito,ajettiin monet vuodet ilman ketjuja talvisin.`Hyvän vuoden´renkaat,on tainnu vuosien myötä laatu laskea.Pirellit itelläkii parhaat käytössä olleet.Misukoista kokemusta espanjalaisista,surkein talvipito.kesällä ok.

Lukematon viestiLähetetty: 22 Loka 2006, 13:38
Kirjoittaja Turvekeisari
Pirellihä lopettaa työkoneiden renkaide valmistuksen

Lukematon viestiLähetetty: 22 Loka 2006, 14:52
Kirjoittaja farmer
Trelleborg osti pirellin maatalous ja työkonerenkaat jo aikoja sitte, nyt muuttavat vaan nimen trelleborgiksi

Lukematon viestiLähetetty: 22 Loka 2006, 15:06
Kirjoittaja Turvekeisari
Niin juu, siitä trelleborgista oli jtn juttua jossaki lehes en vaa muista missä..

Lukematon viestiLähetetty: 27 Loka 2006, 21:24
Kirjoittaja maamies
http://www.rengasliikepaussu.fi Aika hyvät varastot :shock: ja jopa kohtuuhintasia

Lukematon viestiLähetetty: 30 Loka 2006, 14:07
Kirjoittaja 502
Osaako joku sanoa, että sopiiko 905 Valmetiin 520/38" takarenkaat?

Lukematon viestiLähetetty: 31 Loka 2006, 16:10
Kirjoittaja Ileh
502 kirjoitti:Osaako joku sanoa, että sopiiko 905 Valmetiin 520/38" takarenkaat?

heleposti menee

Re: Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiLähetetty: 29 Marras 2009, 00:05
Kirjoittaja aksu
Fiat vaatis uudet renkaat, 16.9/34 olis koko. Venäläisiä renkaita lähinnä tullut katottua(stomil, voltyre) Pirellit alla, todella hyvät renkaat, mutta uutena aivan liian kalliit (valitettavasti). Edessä tällä hetkellä fuldat, mitkä ollu ihan ok. Edellinen omistaja vaihtanu alkup. pirellit pois, johtuu ek käytöstä. Missä noista itä-renkaista on paras hinta-laatusuhde? Rengaskanava oy tarjoaa erikoiserän micheliniä hintaan 580e/kpl....

Re: Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiLähetetty: 29 Marras 2009, 20:16
Kirjoittaja Pro
Trelleborgit ehottomasti! Pitää lumella, kesällä hyvästi puhdistuvat. Ja mitatkaa siellä rengasliikkeissä ne kuvion korkeudet ja leveydet, trelleborgi on paljon korkeempi ku vastaavat firestonet ja continentaalit esim. Ja maksaahan ne mutta jos koko kierrosta on uusimassa niin ei minun mielestä oo mitään järkee enää siinä vaiheessa säästellä. Ite oon ainakin pirun tyytyväinen, ekat aurasreissutkin meni ilman nastoja vaikka paljon mäkiä ja tiukkoja mutkia.. Minä laitoin entiset xm108 misukat paripyöriks sitte, muuhun niistä kun ei ookkaan.

Re: Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiLähetetty: 29 Marras 2009, 21:43
Kirjoittaja zetor8045
Pro kirjoitti:Trelleborgit ehottomasti! Pitää lumella, kesällä hyvästi puhdistuvat. Ja mitatkaa siellä rengasliikkeissä ne kuvion korkeudet ja leveydet, trelleborgi on paljon korkeempi ku vastaavat firestonet ja continentaalit esim. Ja maksaahan ne mutta jos koko kierrosta on uusimassa niin ei minun mielestä oo mitään järkee enää siinä vaiheessa säästellä. Ite oon ainakin pirun tyytyväinen, ekat aurasreissutkin meni ilman nastoja vaikka paljon mäkiä ja tiukkoja mutkia.. Minä laitoin entiset xm108 misukat paripyöriks sitte, muuhun niistä kun ei ookkaan.
viimeksi continentaali oli kyllä korkaampi kuin trelleborg.... ja uus SVT continentaali on puoli senttiä ilmoitettua leveämpi mutta trelleborgit menee kyllä tiellä nätemmin ja kestää pistoja paremmin :D

Re:

Lukematon viestiLähetetty: 30 Marras 2009, 00:48
Kirjoittaja koivumaki
[quote="mika"]juu, voi olla että tulee laitettua misukat tai tri2:set eteen seuraavaksi. misukat kestää kulutusta.

tuossa kaveri jolla 5 Valtteria oli mieltä,että 3 sarjan TR2 kokemuksella ei enää osta moisia.TRI2 kuluu nopeasti,pito pöperölumessa ja kurassa huono.Ainoa keli missä se on oikein hyvä on pakkaskeli ja jääpolanne.Hänen ratkaisunsa oli Continental.Michelin muuten samalla viivalla,mutta Conti aika lailla halvempi.

Itellä on nyt Contia,Pirelliä,Firestonea ja yhdet Michelinit.
Kyllä Pirelli on noista paras,tosin kulutuskestävyydestä en puhu mitään noilla ajettu niin vähän.
Oma mielipiteeni on nyt,että talviajoon Conti nastoilla.Kokonaistaloudellisin paketti mitä olen keksinyt.Itärenkaista ei kokemusta.Firestonekin on kyllä melko hyvä mielestäni...