Uudet renkaat traktoriin

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiKirjoittaja stemma » 03 Syys 2006, 19:58

NewHollandin rengaskerta pitäisi uusia kokonaan, GoodYearit alkoivat rankasti pykimään/hajoamaan, jopa 3,5 vuoden käytön jälkeen. Hokkeja olisi mutta renkaat muuten finaalissa. Käyttäjäkokemuksia Pirelleistä, Allianceista ja Firestoneista, miksei myös Dneproshinoista ja Tauruksista kaivataan! Käyttö normaalia maatalouskäyttöä, hieman tieajoa ja nokalla iso etukuormain :arrow: korkeammat rengaspaineet käytössä. Ensisijaisesti tuumakoon renkaat vaihtoehtona jos ei löydy kohtuuhintaisia vannekehiä.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 22:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Re: Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 03 Syys 2006, 21:08

stemma kirjoitti:NewHollandin rengaskerta pitäisi uusia kokonaan, GoodYearit alkoivat rankasti pykimään/hajoamaan, jopa 3,5 vuoden käytön jälkeen. Hokkeja olisi mutta renkaat muuten finaalissa. Käyttäjäkokemuksia Pirelleistä, Allianceista ja Firestoneista, miksei myös Dneproshinoista ja Tauruksista kaivataan! Käyttö normaalia maatalouskäyttöä, hieman tieajoa ja nokalla iso etukuormain :arrow: korkeammat rengaspaineet käytössä. Ensisijaisesti tuumakoon renkaat vaihtoehtona jos ei löydy kohtuuhintaisia vannekehiä.


Jos ihan vaan valita pitäisi niin aika vahvoilla olisi pirellit ja nämä uudet michelinit, MUTTA jos pitäisi maksumiehenä toimia luultavasti noihin Dneproshinoihin jne. itärenkaisiin päätyisin.
Radon
Luokka: >500hv
 
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 23:39

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 03 Syys 2006, 21:58

Milli-Taurus on kelvollinen vaihtoehto muuten, mutta talvella hel*etin liukas. Jos ketjut käytössä, niin sit ei sitäkään ongelmaa.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viestiKirjoittaja stemma » 03 Syys 2006, 22:50

O.J. kirjoitti:Milli-Taurus on kelvollinen vaihtoehto muuten, mutta talvella hel*etin liukas. Jos ketjut käytössä, niin sit ei sitäkään ongelmaa.


Vai on Taurukset luistelurenkaita edelleen? Huonompi juttu, koska ketjuja ei ole käytetty sitten v. 1999 kun pienin Fiude lähti vaihtoon. Ei metsäajoa, ei ketjuja.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 22:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Lukematon viestiKirjoittaja JarJar » 03 Syys 2006, 23:07

Omia rengaskokemuksia:

Continental:
+pito kesällä & talvella
+puhdistuu hyvin
-Kova ulina alkaa tieajossa 45km/h nopeuden jälkeen

GoodYear:
+pito kesällä & talvella
-kuluu aika nopeesti

Kleber:
+pito kesällä
-pito talvella
-kuluu todella nopeasti ja pykii

Nokia:
Olleet paripyörissä ja niissä ainakin ihan kelpo renkaat.
Ei ole iän myötäkään pahasti pykineet.

Michelin:
+ei kulu hirveän nopeasti
-pito kesällä & talvella huonon omien kokemusten mukaan
-pykii
-pomppuset tiellä

Stomil:
+ei pyi
+hintaansa nähden ollut aina kelpo rengas
-hieman pomppuinen tiellä


Ja sitten kuulopuheiden mukaan Pirellit olisi hyviä...Mutta niistä siis ei ole omia kokemuksia...
Avatar
JarJar
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 434
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 23:06
Paikkakunta: Kouvola

Lukematon viestiKirjoittaja Jari » 04 Syys 2006, 00:01

JarJar kirjoitti:
Ja sitten kuulopuheiden mukaan Pirellit olisi hyviä...Mutta niistä siis ei ole omia kokemuksia...


Parhaat tähän mennessä 8) ...Ja kalleimmat.

Kokemusta venäläisistä renkaista,kleber,kudiaari,michelin,firestone ja puoliska vuotta continental.

Tuossa yllä nuo onkin,lisänä että veli venäläisen renkaat saattaa olla pitäviä talvella riippuen kumiseoksesta. Meillä olleet 30.5R32 oli perhanan liukkaat johtuen hokin leveydestä mutta kulutuskestävyys kohdallaan sekä tieajossa mukavat.
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
 
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 11:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 04 Syys 2006, 10:44

nyt tullu huomattua että voltryre ei kummonen rengas oo.

n.800h valmetin eturenkaana ja lähes puolet kulunu pois, tosin tie ajoa on kohtuullisen paljon. hokkien juuresta alkaa pykimään. toisessa renkaassa 2 pitkää viiltoa, ihan kuin partaveitsellä leikattu, en tiedä mistä syystä tullut. ei sinänsä haittaa toi pykiminen kun rengas kuluu alta pois 2 vuodessa, mutta katotaan miten rungot nyt kestää. täytyy talveksi kääntää kumit toisin päin niin kuluu tasasemmin.
----------

takana oleva dneproshina aivan toista maata. ei pyi,ei kulu, aivan eri kumiseos.
-----------

voltyre on tehty venäjällä dnepro ukrainassa. ukrainan kumia suosittelen.
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja Maalaispoika » 04 Syys 2006, 15:26

mika kirjoitti:n.800h valmetin eturenkaana ja lähes puolet kulunu pois, tosin tie ajoa on kohtuullisen paljon. hokkien juuresta alkaa pykimään. toisessa renkaassa 2 pitkää viiltoa, ihan kuin partaveitsellä leikattu, en tiedä mistä syystä tullut. ei sinänsä haittaa toi pykiminen kun rengas kuluu alta pois 2 vuodessa, mutta katotaan miten rungot nyt kestää. täytyy talveksi kääntää kumit toisin päin niin kuluu tasasemmin.

takana oleva dneproshina aivan toista maata. ei pyi,ei kulu, aivan eri kumiseos.
-----------

voltyre on tehty venäjällä dnepro ukrainassa. ukrainan kumia suosittelen.


Eli taisi olla oikea ratkaisu, kun hommasin eteen länsirenkaat ukrainalaisten takarenkaiden kaveriksi. Ainoa asia, mitä olen harmitellut, niin olisi kuitenkin pitänyt ottaa 600:set eteen 540:ien sijasta. No pärjääpä sitä noillakin.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 19:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 04 Syys 2006, 15:59

juu, voi olla että tulee laitettua misukat tai tri2:set eteen seuraavaksi. misukat kestää kulutusta.

kuinka leveen vanteen 540 rengas vaatii?
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja nixu » 04 Syys 2006, 22:09

mika kirjoitti:kuinka leveen vanteen 540 rengas vaatii?


XM 108 Misukan taulukko näyttää suosittavan vanteeksi 540/65 R renkaille 14-16 tuumaa


Ja sitten kun vaihatte uudet isot pyörät niin tarjotkaapa entisiä ->
http://www.murtola.com/forum/viewtopic.php?t=1617
.
nixu
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 78
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 21:22
Paikkakunta: pohjois-savo

Lukematon viestiKirjoittaja Maalaispoika » 04 Syys 2006, 22:40

mika kirjoitti:kuinka leveen vanteen 540 rengas vaatii?


Mulla tuli muistaakseni 15 tuuman vanteella, 16" voisi olla vielä parempi.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 19:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viestiKirjoittaja spider » 08 Syys 2006, 22:59

GoodYearia en ainakaan ota, jos vain jotakin muuta saa!
Jonnussa olivat ensiasennus renkaina. Pykivät rivan juuresta ensimmäisenä kesänä. Samaan aikaan hankitut Nokialaiset (tehty jossakin entisessä Itä-Blokissa, oliskohan ollut Puolassa, en muista) ovat vielä neljän vuoden jälkeenkin täysin rispaantumattomat.
spider
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Marras 2005, 01:58
Paikkakunta: Länsi-Siperia

Re: Uudet renkaat traktoriin

Lukematon viestiKirjoittaja stemma » 09 Syys 2006, 19:58

stemma kirjoitti:NewHollandin rengaskerta pitäisi uusia kokonaan, GoodYearit alkoivat rankasti pykimään/hajoamaan, jopa 3,5 vuoden käytön jälkeen. Hokkeja olisi mutta renkaat muuten finaalissa. Käyttäjäkokemuksia Pirelleistä, Allianceista ja Firestoneista, miksei myös Dneproshinoista ja Tauruksista kaivataan! Käyttö normaalia maatalouskäyttöä, hieman tieajoa ja nokalla iso etukuormain :arrow: korkeammat rengaspaineet käytössä. Ensisijaisesti tuumakoon renkaat vaihtoehtona jos ei löydy kohtuuhintaisia vannekehiä.


Eikö kellään ole Alliancen renkaita käytössä, olisi yksi hyvä tarjous ko. kumeista, mutta ei ole mitään tietoa kestävyydestä jne? Firestonet tällä hetkellä vahvoilla, sekä hinnan että ominaisuuksien puolesta.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 22:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Lukematon viestiKirjoittaja Joomies » 09 Syys 2006, 21:09

Viime keväänä tuli ostettua sarja Continentalin kumeja. Tarjous oli mielestäni hyvä, sillä uudet olivat edullisemmat kuin siirtoajetut vastaavat toisesta liikkeestä.

Conteihin päädyin kyselemällä naapuruston kokemuksia kyseisistä kumeista. Talvipitoa pidettiin parempana kuin muissa kokeilluissa kumeissa, joita olivat: Pirelli, Good Year ja Michelin.
Joomies
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 134
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 15:34
Paikkakunta: Lappajärvi

Lukematon viestiKirjoittaja MB TRAC » 09 Syys 2006, 21:10

Point 7 ainakin näyttää olevan heikko reilummille nopeuksille, pintaa yli 50% ja rungot repeilee. Kalliitakin nuo ovat, taurus.

Contit ovat ilmoitettua kapeampia , mutta paljon ainakin saksassa Mersujen alla.
Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
 
Viestit: 764
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 00:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

MAINOSPAIKKA