Valtraan nykykuormain.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valtraan nykykuormain.

Lukematon viestiKirjoittaja Jukz » 06 Syys 2006, 20:48

Eli ajatuksena olisi nyt ostaa uus traktori ja mallina pidettiin 6850 hitechia. Sitten tuli ajatus että laitettaisiin nykyisen traktorin kuormain siihen eli Trima +3.0P. Kuormaimen teknisissä tiedoissa traktorin teho on maksimissaan 100 hv. eli tuleeko jossain ongelmia kun valtra on 125. Meinaan vaan että mikä sielä sitten voisi hajota?
Avatar
Jukz
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Loka 2005, 23:21
Paikkakunta: Orimattila

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 06 Syys 2006, 21:03

liian pieni. valtrassa pitkä keula=vaatii pitkäaisaisen kuormaimen.
etkös sä saa parhaan tarjouksen kuikasta suoraan valtra myyjältä? kuikka ja trima sama kuormain.
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja Jukz » 06 Syys 2006, 21:06

Mein trimassa on pitkät aisat. luulis kestävän ku on muutenkin pirun järeen olonen kuormain... mikä paikka siellä ensimmäisenä pettää? Aisat on paksummat melkeen ku 150 heppaselle tarkotetussa trimassa
Avatar
Jukz
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Loka 2005, 23:21
Paikkakunta: Orimattila

Lukematon viestiKirjoittaja nixu » 06 Syys 2006, 21:30

Mutta miksi ihmeessä etumoottorinen valmetti, jos tulossa kuormain. Valtralla tietääkseni samassa kokoluokassa "takamoottorisista" N ja C sarjaa.

Itse joudun ajamaan etumoottorisella vallulla jossa kuormain, tasapainoisempiakin yhdistelmiä nähty, mutta eipähän kulu takapyörät kun ne kulkee "ilmassa".

Kuormaimen kestävyys riippuuu varmaan aika paljo käytöstä, auraatko alueauralla huonopohjaisia teitä ja kuormaatko kivistä maata lumikauhalla yms..??
nixu
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 78
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 21:22
Paikkakunta: pohjois-savo

Lukematon viestiKirjoittaja Valmettimies » 07 Syys 2006, 12:38

Misä konees se kuormaaja on nyt, jos se on 6000-sarjan Valmetis ei liene ongelmia mutta jos jossain muus niin en lähtis laittaa, paitsi uudet sovitteet.
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 369
Liittynyt: 02 Heinä 2005, 20:44
Paikkakunta: Karvia

Lukematon viestiKirjoittaja Jukz » 07 Syys 2006, 16:33

No tietty tuo N-sarjalainen olisi kova sana mutta siinä on yksi miinus verrattaen noihin "haitekkeihin" ja se on nimittäin kas kummaa hinta. Kuormain on nyt 6640 voortissa ja se ostettiin tän vuoden keväänä. sovitteet vaan olis halvemmat ku uus kuormain ku se tuo sen pyöreet 10000€ lisähintaa.
Avatar
Jukz
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Loka 2005, 23:21
Paikkakunta: Orimattila

Lukematon viestiKirjoittaja Valmettimies » 07 Syys 2006, 18:22

Ja minkäköhän kuormaajan aattelit pistää meinaan valtran kuormaaja olis maksanu edellistalvena 6500€ 6300:seen
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 369
Liittynyt: 02 Heinä 2005, 20:44
Paikkakunta: Karvia

Lukematon viestiKirjoittaja Jukz » 08 Syys 2006, 13:51

No aikas kova hinta ku viime keväänä jo yks ostettiin... paljonkohan sovitteet maksais ku ei kahella kuormaajalla tee mitään.
Avatar
Jukz
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Loka 2005, 23:21
Paikkakunta: Orimattila

Lukematon viestiKirjoittaja Mullifarmari » 08 Syys 2006, 18:26

Jukz kirjoitti:No aikas kova hinta ku viime keväänä jo yks ostettiin... paljonkohan sovitteet maksais ku ei kahella kuormaajalla tee mitään.


Pari tonnia tuntui pelkkien sovitteiden hinta olevan Ålö:llä n, erikseen hankittuna, vuosi sitten. Sikamaisen kallis mielestäni.... Ajatus kun oli, että olisi kuormaajan kiinnitys mahdollisuus kahteen koneeseen.
Hintapoliittisistä syistä päädyin vain siirtämään 05-vallusta sovitteet mezzoon ja sopivat paikalleen aivan heittämällä.


-Mf-
Avatar
Mullifarmari
Luokka: >500hv
 
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Loka 2005, 16:58
Paikkakunta: P-P

Lukematon viestiKirjoittaja Sepe » 08 Syys 2006, 19:05

Mullifarmari kirjoitti:
Jukz kirjoitti:No aikas kova hinta ku viime keväänä jo yks ostettiin... paljonkohan sovitteet maksais ku ei kahella kuormaajalla tee mitään.


Pari tonnia tuntui pelkkien sovitteiden hinta olevan Ålö:llä n, erikseen hankittuna, vuosi sitten. Sikamaisen kallis mielestäni.... Ajatus kun oli, että olisi kuormaajan kiinnitys mahdollisuus kahteen koneeseen.
Hintapoliittisistä syistä päädyin vain siirtämään 05-vallusta sovitteet mezzoon ja sopivat paikalleen aivan heittämällä.


-Mf-

Tuossa kahdessa tonnissa on jo hydrauliikkasarja mukana?
Sepe
Luokka: >500hv
 
Viestit: 937
Liittynyt: 12 Heinä 2005, 20:02

Lukematon viestiKirjoittaja Mullifarmari » 08 Syys 2006, 22:05

Sepe kirjoitti:Tuossa kahdessa tonnissa on jo hydrauliikkasarja mukana?


Tarkemmin ajatellen, täytyi sen sisältää lohkokin.

-Mf-
Avatar
Mullifarmari
Luokka: >500hv
 
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Loka 2005, 16:58
Paikkakunta: P-P

Lukematon viestiKirjoittaja claas58 » 11 Syys 2006, 22:19

nixu kirjoitti:Mutta miksi ihmeessä etumoottorinen valmetti, jos tulossa kuormain. Valtralla tietääkseni samassa kokoluokassa "takamoottorisista" N ja C sarjaa.


Ei kai C- sarjan Valtraa saa enää uutena ostaa. N- sarja on korvannut sen.
Avatar
claas58
Luokka: >500hv
 
Viestit: 575
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 23:32
Paikkakunta: Kemiönsaari

Lukematon viestiKirjoittaja Jukz » 18 Syys 2006, 00:23

Jeesjees... kiitos vastauksista. Keskustelu muuttui jo turhaksi kun tilattiin Valtran T-140 niin ei kannata kuvitellakkaan trimaa siihen :) Jos kuormaimen tuohon joskus tarvii niin ostaa sitten uuden.
Avatar
Jukz
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Loka 2005, 23:21
Paikkakunta: Orimattila



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

MAINOSPAIKKA