NH TM 190

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

NH TM 190

Lukematon viestiKirjoittaja Rolle78 » 14 Syys 2006, 10:43

Traktorihankinta alkaa olla edessä. NH TM 190 on iso traktori joka on tuntuvasti halvempi kuin kilpailijat. Vielä kun se hankkii UK:sta niin hinnat tuntuvat sopivalta. Kysymys kuuluu, kestääkö urakointikäytössä (ei turvesuo) vai kannattaako valita muu merkki?! Myös massikka on käynyt mielessä, mutta kestääkö niiden vaihdelaatikot jo?! Valtrasta en ole kiinnostunut vanhanaikaisen vaihdelaatikon takia.. JD on taas kallis..

Löytyykö kokemuksia NH:n TM-sarjasta? Onko kone ihan susi?? Entäs Casen vastaava mallit?!
Rolle78
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Syys 2006, 10:26

Lukematon viestiKirjoittaja zuukke » 14 Syys 2006, 17:29

pientä teknistä vikaa kuulemma ollut, vaihteisto syö tehoa, mutta on tietysti mukava ajettavakin. polttoainetta syö jokseenkin paljon, mutta tarkemmista eroista en tiedä sitten. mutta kyllähän tuo nyt kestää, ja pieniä vikoja kaikissa sähkösissä laitteissa taitaa olla aina.
zuukke
Luokka: 50 hv., takaveto
 
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Touko 2006, 01:55

Lukematon viestiKirjoittaja 6265 » 14 Syys 2006, 18:24

riippuu mitä massikkaa tarkotat :roll: uusissa kyllä pitäis kestää ellei mitään maailmaa mullistavaa pääse käymään :roll:
Avatar
6265
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 287
Liittynyt: 26 Marras 2005, 21:02
Paikkakunta: miehikkälä

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 14 Syys 2006, 20:16

6265 kirjoitti:riippuu mitä massikkaa tarkotat :roll: uusissa kyllä pitäis kestää ellei mitään maailmaa mullistavaa pääse käymään :roll:


Tiedän tapauksen, jossa ~vuoden ikäinen portaaton loota menee kokonaan vaihtoon. Syytä en enää muista.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viestiKirjoittaja BOORIS » 14 Syys 2006, 22:37

Eiköhän se oo hyvin pitkälle käyttäjästä kiinni miten koneet kestää.
BOORIS
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Syys 2006, 00:10
Paikkakunta: Oulu

Lukematon viestiKirjoittaja Rolle78 » 15 Syys 2006, 00:32

Kyllä kai on paljon käyttäjästä kiinni miten koneet kestää, kuitenkin sähköisiin ongelmiin en tiedä jos juuri käyttäjä pystyy vaikuttamaan.

Suokäytössä olen kuullut että vaihdelaatikot ei tahdo kestä TM:ssä. Massikasta ei ole nykymallista paljon kokemusta. 6100-sarjassa on vissii sama heikko laatikko mikä oli 3000-sarjassa. 3000-sarjan dynashiftit eivät ole sen parempaa, hajoaa nekin. 6200-sarjassa en ole kuullut. Käytää sama laakeri joka hajoaa. Ehkä dyna-6 on uusi ja kestävämpi. 8100 ja 8200 on varmasti parempia koneita, tahtoo vaan olla kiven alle ja sitten on vain 40-laatikolla.

NH vaikuttaa mukavalta koneelta, tosin olen kuullut että suurin ongelmat johtuvat tehtaan kokoonpanosta. Onko Case sitten parempi?! Halvempi hinta houkuttelee, mutta jos kone mene rikki niin silloin se kyllä kasvattaa sitä hintaa.. Ajattelin että kone saisi olla pikkasen "ylitehoinen", mekaanisesti sillä saisi parempi kestävyys, ehkä?! 160-170hp riittäisi..

NH:sta puheen ollen, niin TSA on nätti kone, kuitenkin, sähköt ovat vedetty niin että oikea takapyörä heittää kaikki kurat ja paskat sähköliitoksien päälle, kuinka kauan se kestää suomen olosuhteissa jää nähtäviks, veikkaan että se tule olemaan suuri ongelma tulevaisuudessa.. Mitäköhän suunittelijat miettivät?! Tulevaisuuden system Lucas... :roll:
Rolle78
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Syys 2006, 10:26

Lukematon viestiKirjoittaja perfekt » 15 Syys 2006, 08:57

Ts saattaa olla moneen hommaan Parei,,,,

Tm On semmoinen Tehtaan unelma Kuten Nuffield Aikanaan;

Tehdään samaan runkoon 100, 120, 150, 175 , 190 ( Varmaan tulee vielä 225 ja 255 , 285) Hieman isommissa Perää vahvistettu ja apusylinterejä lisätty ?

Kokemusta vain tuosta 125 ss , vaikka ruuvailtiin 175 tasolle se voima hukkuu jonnekin ehkä omaan kuolleeseen massaan ja Hydr vimpeleisiin nappi vaihteisiin

Sähkö vikoja oli piirikorteissa , ne tosin meni takuuseen
Avatar
perfekt
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1639
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 21:41
Paikkakunta: Loimaa

Re: NH TM 190

Lukematon viestiKirjoittaja viltsu155 » 17 Syys 2006, 11:30

Rolle78 kirjoitti:Traktorihankinta alkaa olla edessä. NH TM 190 on iso traktori joka on tuntuvasti halvempi kuin kilpailijat. Vielä kun se hankkii UK:sta niin hinnat tuntuvat sopivalta. Kysymys kuuluu, kestääkö urakointikäytössä (ei turvesuo) vai kannattaako valita muu merkki?! Myös massikka on käynyt mielessä, mutta kestääkö niiden vaihdelaatikot jo?! Valtrasta en ole kiinnostunut vanhanaikaisen vaihdelaatikon takia.. JD on taas kallis..

Löytyykö kokemuksia NH:n TM-sarjasta? Onko kone ihan susi?? Entäs Casen vastaava mallit?!


casen mallit juuri samoja kuin nh:tki,ulkonäkö vaan vähän erilainen. vaihelaatikoita en ole kuullut menneen sen kummemmin mitä nyt joltai joku synkro on voinu mennä..pirun luja loova se on,huoltomiehen mukaan se loova mitä käytetään 190 käytetään myös jossain nh:n 300hv telarattorissa.
ja mitä sähköhäikkiin tulee,nii 1,5 vuotta ajelin 155mxm:llä työkseni ja muistaakseni yks polttimo ja yks joku anturi piti vaihtaa.. eli itte en pitäs yhtään pahana ideana ostaa 190,pirun riski ja hyvin varusteltu kone jo vakiona.
viltsu155
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 25
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 23:52
Paikkakunta: haapavesi

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 17 Syys 2006, 12:56

perfekt kirjoitti:Ts saattaa olla moneen hommaan Parei,,,,



Tehdään samaan runkoon 100, 120, 150, 175 , 190 ( Varmaan tulee vielä 225 ja 255 , 285) Hieman isommissa Perää vahvistettu ja apusylinterejä lisätty ?



*** no eipä ne ihan samaan runkoon tehtyjä ole. 120 pienin, 140 eroaa vahvemmalla perällä, 155 isommalla laatikolla ja etuakselilla, perä sama kun 140:ssä.

175 ja 190 kokonaan eri vaihteistolla ja perällä. myös etuakseli järeempi.

225-285 on magnumeita. niissä ei ole mitään nyykkäriä. pirun vahva magnumin voimansiirto ja cumminsiin kone.

viltsun mainitsema 300hv telatraktori varmaan cat challenger? siinähän on sama laatikko kun ford 8830 ja g sarjan vehkeissä. siitä kait huoltomies saanu päähänsä että tm190 samalla laatikolla? tm:n laatikko on nyykkärin oma 8830,g,ym laatikko on funk.
---------

kait noi kovia pelejä on. etenki 190 tehokas ja hyvillä ominaisuuksilla. laatikko vaan syö voimaa pirusti. eri vaihteiden väliset erot tehon siirrossa isoja.
profin testissä tm190 nyykkäri hävitti yli 25hv enemmän tehoa laatikkoon kun t190 valtra. tm190:n voimanotosta tuli teho ulos samalla hyötysuhteella kun valtrasta.
---------

etunapojen kanssa kait ollu ongelmia aika monella. ajovoiman rattaat ei kestä suolla. tilalle pitää laittaa suomalaista rautaa että alkaa kestämään.

03-04 tm175 ja tm190 malleissa ollu pumppu ongelmia. ne on kait kaikki vaihettu takuuseen.

kaiken kaikkiaan ihan ok pelejä. mun mielestä tän vuoden aikana mxm175 ja mxm190 casen valmistus on alotettu itävallassa. voi olla pikkusen laakukkaammin tehty ku engelsmannit???
---------
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja perfekt » 17 Syys 2006, 13:17

Näinhän se on ja Valtterilla hieman sama onghelma kun nillä vain yhdet valumuotit mutta Tarroja on useaankin eri sarjaan valmiina printattuna,,,
Avatar
perfekt
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1639
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 21:41
Paikkakunta: Loimaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa

MAINOSPAIKKA