Damagee...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja SS » 13 Kesä 2015, 07:30

jupesa96 kirjoitti:Sehän se, kun noissa piensiemenlaatikoissa taulukot lähtee luokkaa 10kg ylöspäin, ei homma oikein toimi juuriheinissä, joissa tavoitellaan esim. 2-4 kg. Vanha yksilaatikkoinen Juko nastasyöttöineen on tarkka, vaikka ketuttaa kylvellä kylvön päälle... niinkuin ei muuta tekemistä olisi.


Tuo 2 kg /ha tavoittelu toimii sisä-Suomen hiekka- ja hietamailla. Se 2 kg on rannikon savilla täysi vitsi, kuivan kesän päivänpaisteisille savi- tai hiesumaille. 20 kg/ha tulee jo jonkin näköinen kasvusto. Sen voi jo sanoa melko monen koesiipaleen ulkonäön perusteella.

Eipä ole kerääjäkasvi rahasampo ei, jos ei ole maalajilotossa onnistunut saamaan kesän yli vetisenä kimmeltävää hietaa.

-SS-
Avatar
SS
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1617
Liittynyt: 25 Huhti 2005, 22:26
Paikkakunta: Lohja

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja Make » 13 Kesä 2015, 18:39

Piensiemenlaatikosta kylväen menee puolet siemenistä hukkaa rannikon savilla. Erikseen kylväen laahavantaalla 2 cm syvyyteen riittänee 5 kg keräjäksi. Valoapilalla riittää vähempikin.
Heinää perustaessa saa parillakymmenellä kilolla erikseen kylväen samanlaisen nurmen kuin hs laatikolla 40 kg.
7 kg/ha meni A1 kevythinattavalla Jukolla. Kylvettiin viikonverran orastumisen jälkeen.
Avatar
Make
Luokka: >500hv
 
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 22:24

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja SS » 13 Kesä 2015, 23:25

Make kirjoitti:Piensiemenlaatikosta kylväen menee puolet siemenistä hukkaa rannikon savilla. Erikseen kylväen laahavantaalla 2 cm syvyyteen riittänee 5 kg keräjäksi. Valoapilalla riittää vähempikin.
Heinää perustaessa saa parillakymmenellä kilolla erikseen kylväen samanlaisen nurmen kuin hs laatikolla 40 kg.
7 kg/ha meni A1 kevythinattavalla Jukolla. Kylvettiin viikonverran orastumisen jälkeen.


Onko teillä poistettu apulantavantaat ? Samaan suuntaan ajaen kuin aikaisempi kylvös ?

-SS-
Avatar
SS
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1617
Liittynyt: 25 Huhti 2005, 22:26
Paikkakunta: Lohja

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja LihavaPoika » 14 Kesä 2015, 17:04

F-H 200 letku joku letkurikkoventtiilin ylivuoto. helppo vaihtoinen.

amazonen ruiskussa veden määrä vaihtelee lienee kalibroinnin tarvetta virtausanturille.

Muutamia vuotoja Bucher propo venttiilissä minkä asennin TM155 nyt ajo yhtä juhlaa.
Vielä nostolaitteen ja vaihteiston napit kepinpäähän niin kaikki hallinta samassa.

Multiseedin jyräpyörästöstä yksi akseli poikki onneksi rengas ei hajonnut. Uusi akseli 37 euroa.
sorvari olisi voinut tehdä tiiviimmänkin sovitteen , mutta kuulemma hyvä Sampon akseleihin nähden joissa laakerit kuulemma heiluvat :shock: näin Agrimarketin tiskillä kerrottiin.

Konetta pestessä huomasin kyseisen pyöräparin toisen renkaan olen tippumis pisteessä oli näköjään pultit jäänet löysälle toisessa pyörässä. Ei näyttänyt olevan vaurioita vielä vanteessa.
Yksi säätökampi katosi viime metreille.

Hevan front rollerin rungon hitsaussaumoissa halkeamat lähes koko matkalla. Näkyy tarvitsevan
vahvistuspaloja. Nätit saumat mutta jääneet kylmä hitseiksi ei Saksalaista laatua. Tanskastahan tuo tuleekin.

TMn painoista katkesi pultit m20 8.8 työntövarrenkorvakkeesta. melko kovilla ovatkin 1200kg heilumassa. pääsin kotiin kun painot kaverin 6520 JDssä ja varret nousee ylemmäs mitä SS NHssa. nyt 12,9 pultit. painojen etujalka katkesi rytäkässä.

Fastracistä mätäni turbon ja äänenvaimentimen välinen putki. Vaimentimen jo uusinkin
aiemmin. Osat tähän merkkiin täältä. http://www.armsplant.co.uk/

On tuo JCB paras äestys traktori ikinä millä tullut ajettua.

Kurottajaan 6 kappaletta hydrauliletkuja ennakkoon hankautumia ja murtumia sekä pieniä vuotoja. Ikää Bobcatilla 15v joten pientä alkaa esiintymään.

Joskinin maakärrystä rengas tyhjä ja tietysti tubeless ja tipahti pois vanteelta.
Strarttipilotilla nätisti vanteelle.
Tulipa tuokin sitten kokeiltua.
LihavaPoika
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 83
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 16:14

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja masto » 24 Kesä 2015, 14:15

Seilab - Lähetin joulukuun alussa maanäytteet seilabiin. Samalla rekisteröidyin sähköiseen tulospalveluun. Rekisteröitymisen jälkeen tunnusten piti tulla noin viikossa sähköpostiin, ei tullut. Tammikuussa tiedustelin asiaa (seilab(at)seinajoki.fi), kukaan ei vastannut. Helmikuun lopulla sitten aloin soitella ovatko edes saaneet lähettämiäni näytteitä tms kun mitään ei kuulu, laboratorion puhelimesta sain sitten jonkun kiinni, hän oli kyllä ystävällinen ja tarkisti että näytteet ovat heillä ja että tulosten pitäisi tulla parin-kolmen viikon päästä. Näin tapahtuikin, tulokset tuli kirjekuoressa paperilla kotiin maaliskuun loppupuolella. Laskua ei kuitenkaan tullut samassa kuoressa.

No, kyselin toukokuussa laskun perään (seilab(at)seinajoki.fi), kukaan ei taaskaan vastaa. Ajattelin että kyllä ne laskuttaa muistavat, ja muistuttavat sitten ainakin jos esimerkiksi posti jostakin syystä hukkaa kirjeen tms. No nyt kesäkuussa tuli sitten kirje perintätoimistosta. Hohhoijaa, vahinko maltillinen ~20e, ärsytysvahinko erittäin suuri, 'kyllä mä ainakin yritin'.
masto
Luokka: >500hv
 
Viestit: 615
Liittynyt: 19 Loka 2007, 09:19
Paikkakunta: Lieto

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja oppipoika » 24 Kesä 2015, 23:27

Valtran takalasi vesakkoa murskatessa. Lasin päällä on pleksi, yläreunassa 4 cm rako ja leikkurin puolella 3 cm rako mistä kivi tms. voi mennä kimmokkeella lasiin. Suora osuma ei ole mahdollinen. Nyt on nuokin raot tukittu...
Avatar
oppipoika
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 398
Liittynyt: 12 Heinä 2008, 23:00
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja nut » 02 Heinä 2015, 00:54

T144sta jäi ovi käteen 30 tunnin kohdalla. Muovisaranasta jengat korkannu...
Avatar
nut
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 229
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 15:14
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja Auts » 02 Heinä 2015, 23:28

Pakettiauton peili kappaleiksi.
Avatar
Auts
Luokka: >500hv
 
Viestit: 796
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 19:47
Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja 3070 E » 08 Heinä 2015, 00:13

nut kirjoitti:T144sta jäi ovi käteen 30 tunnin kohdalla. Muovisaranasta jengat korkannu...


Mitäs oot pienimmästä Teeläisestä tykännyt?? Asia mikä on minua alusta asti mietityttänyt on koneen paino. Koko mallisto painaa 7,3 tn, mikä on paljon tuon tehoiselle traktorille, etenkin jos se varustellaan etukuormaimella, lisäpainoilla, etunostolaitteilla ym.... :?
Avatar
3070 E
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 339
Liittynyt: 24 Loka 2009, 21:47
Paikkakunta: Marttila

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja nut » 08 Heinä 2015, 15:39

3070 E kirjoitti:
nut kirjoitti:T144sta jäi ovi käteen 30 tunnin kohdalla. Muovisaranasta jengat korkannu...


Mitäs oot pienimmästä Teeläisestä tykännyt?? Asia mikä on minua alusta asti mietityttänyt on koneen paino. Koko mallisto painaa 7,3 tn, mikä on paljon tuon tehoiselle traktorille, etenkin jos se varustellaan etukuormaimella, lisäpainoilla, etunostolaitteilla ym.... :?


Ihan hyvät ajofiilikset näin alkuun, mullakin tuossa vielä etukuormain nokalla ja kyllähän sen huomaa että on painoa vrt. vaikka tuohon kaverina olevaan 8550:iin. Tehon puolesta tuo vetää ihan jees mun mielestä, 3 metrin Maestroa tuli ehdittyä jonkun verran vetää ja nyt joku päivä tuli käytyä nevalla imuvaunua vetämässä, levikkeet toki ollut joka nurkassa. T154:sta ei huvittanu maksaa kun käytännössä sama laitos eri softalla moottorinohjauksessa ja 174:ssa hinta jo sitten pomppaa aika lailla.

Mitään lisäpainoja en tuohon ole toistaiseksi kaivannut, ei nyöki kuormaajan kanssa ja keulakin pysyy aika hyvin maassa kun on tuo pilkki nokalla.

Ps. Uudet saranat tuli kyllä kiitettävän rivakasti takuuseen 8)
Avatar
nut
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 229
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 15:14
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja romu » 18 Elo 2015, 22:09

Mäkkärin ison ketjun kiristin korkkasi, ketju hyppäsi pois paikoiltaan ja on nyt sitten syheröllä koneen sisuksissa väännellen mennessään vähän sitä sun tätä pois tieltä :evil:

Tämän rinnalla N-Valtran push-pull liittimien vaihtorumba alkaa tuntua ihan mitättömälle...
romu
Luokka: 50 hv., takaveto
 
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 18:21
Paikkakunta: Kiuruves

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja nut » 08 Loka 2015, 12:09

8550:n Stanadyne alkaa olla finaalissa 14 000 ajotunnin jälkeen. Rempata ei kannata kun nestepää ja osat maksaa 75% uuden pumpun hinnasta. Eniten syljettää tuon uuden pumpun hinta 2009 eur ALV 0% Agcolla ja muuallakin samoissa kieppeissä. Vähän nettiä selailemalla löytyi Stanadynen hinnasto jossa identtinen pumppu USD 1500. Jää siinä katettakin 1,7% tullin ja rahtien päälle...
Avatar
nut
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 229
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 15:14
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja SS » 08 Loka 2015, 12:59

Onko tulli tosiaan niinkin alhainen kuin 1,7%, on joskus aikaisemmin moottorin osia tilatessa ollut 2,7%. Kyllä sitten kannattaa hankkia. Tullihuolinta parikymppiä ja rahti on mitä on, ei ainakaan kalliimpi kuin paikallinen posti.

Hydrauliikkavermeissä tulli on ollut lähempänä 4%

-SS-
Avatar
SS
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1617
Liittynyt: 25 Huhti 2005, 22:26
Paikkakunta: Lohja

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 08 Loka 2015, 13:24

nut kirjoitti:8550:n Stanadyne alkaa olla finaalissa 14 000 ajotunnin jälkeen. Rempata ei kannata kun nestepää ja osat maksaa 75% uuden pumpun hinnasta. Eniten syljettää tuon uuden pumpun hinta 2009 eur ALV 0% Agcolla ja muuallakin samoissa kieppeissä. Vähän nettiä selailemalla löytyi Stanadynen hinnasto jossa identtinen pumppu USD 1500. Jää siinä katettakin 1,7% tullin ja rahtien päälle...

Eikös tuohon kannattaisi laittaa Boschin VE-pumppu, jos pitokone on kyseessä. Akaan Diesel voisi auttaa...
Avatar
Cultor
Luokka: >500hv
 
Viestit: 615
Liittynyt: 08 Loka 2005, 20:20
Paikkakunta: Kahden kaupungin välissä

Re: Damagee...

Lukematon viestiKirjoittaja nut » 08 Loka 2015, 14:59

Cultor kirjoitti:Eikös tuohon kannattaisi laittaa Boschin VE-pumppu, jos pitokone on kyseessä. Akaan Diesel voisi auttaa...


No tuonne jo soittelinkin mutta se Akaan pumppu on kiinalainen VE-kopio, aito Bosch taas maksaa hunajaa. Toisaalta jos tuolla Stanalla sen toisen 14 000 tuntia työntää lienee hintansa haukkunut. Tämän päivätyön kautta sen verran tutustunut tuohon kiinalaiseen laatukäsitykseen ettei oikeen hirveesti nappaa...

SS: Oikein tarkistin tullin listalta, polttoainelaitteille pitäisi olla tuon 1,7%. Moottorinosille voi hyvinkin olla jotain muuta.
Avatar
nut
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 229
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 15:14
Paikkakunta: Kauhajoki

EdellinenSeuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

MAINOSPAIKKA