20- vai 30-sarjainen John Deere?

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

20- vai 30-sarjainen John Deere?

Lukematon viestiKirjoittaja Maalaispoika » 26 Touko 2007, 18:28

Pientä traktorikuumetta meinaa nostattaa, kun nykyisessä kuutoskoneessa meinaa olla jatkuvasti jotain pientä vikaa. Jos merkissä meinaa pysyä, niin silloin tilalle pitäisi kattella myös jontikkaa. Käytetyissä vaihtoehtoina olisi 6620-6920 mallit, uusissa saisi vielä valita, ottaisiko 20- vai 30-sarjan koneen. Uusi olisi sitten varmaan joko 6620, tai 6630.

Alunperin olin aivan varma, että tilalle tuleva olisi keppilaatikolla, mutta agrin konemyyjä on kovaa yrittänyt puhua autopowerin puolesta. Uskaltaisiko siihen sekaantua, vai pitääkö mukaan saada toinenkin vaihdelaatikko varaosiksi? :lol: Pakollisia varusteita olisi mm. etu- ja ohjaamojousitus, sekä 50 km/h laatikko.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 19:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viestiKirjoittaja zetor8045 » 26 Touko 2007, 18:54

minä ottaisin 30-sarjalaisen kun on aika kierrosherkkä kone ja siihen autopoweri laatikko vaikka hajois joskus niin on sillä mukava ja taloudellista töitä tehdä 8)
zetor8045
Luokka: >500hv
 
Viestit: 666
Liittynyt: 13 Helmi 2007, 16:52
Paikkakunta: aura

Re: 20- vai 30-sarjainen John Deere?

Lukematon viestiKirjoittaja rysler » 26 Touko 2007, 22:05

Maalaispoika kirjoitti:Pientä traktorikuumetta meinaa nostattaa, kun nykyisessä kuutoskoneessa meinaa olla jatkuvasti jotain pientä vikaa. Jos merkissä meinaa pysyä, niin silloin tilalle pitäisi kattella myös jontikkaa. Käytetyissä vaihtoehtoina olisi 6620-6920 mallit, uusissa saisi vielä valita, ottaisiko 20- vai 30-sarjan koneen. Uusi olisi sitten varmaan joko 6620, tai 6630.

Alunperin olin aivan varma, että tilalle tuleva olisi keppilaatikolla, mutta agrin konemyyjä on kovaa yrittänyt puhua autopowerin puolesta. Uskaltaisiko siihen sekaantua, vai pitääkö mukaan saada toinenkin vaihdelaatikko varaosiksi? :lol: Pakollisia varusteita olisi mm. etu- ja ohjaamojousitus, sekä 50 km/h laatikko.


Eikö saatu pilkintää kuntoon :roll:
rysler
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Touko 2005, 21:04
Paikkakunta: E-P

Re: 20- vai 30-sarjainen John Deere?

Lukematon viestiKirjoittaja Maalaispoika » 26 Touko 2007, 23:49

rysler kirjoitti:Eikö saatu pilkintää kuntoon :roll:


Siis hä? :shock: Kyllä se nyt taas kunnossa on, mutta riski vian uusimiseen on kuulemma suuri. Viimeksi huollos samasta syystä puoli vuotta sitten.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 19:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viestiKirjoittaja Make » 27 Touko 2007, 12:36

Eiköhän Jonnestakin taaskin löydy aikalailla lastentauteja uudesta mallista, vaikka ei muutokset tälläkertaa niin kauhean suuria oo. Uudella mallilla on aikanaan parempi vaihtoarvo mutta 20-sarjasella on takuuremonttiseisokit epätodennäköisempiä.
Avatar
Make
Luokka: >500hv
 
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 22:24

Lukematon viestiKirjoittaja Ileh » 28 Touko 2007, 21:58

Englannista vaan joku fiksu peli alle. Paljon tarjontaa 6620-6920 välillä ja useimmiten löytyy 50kmh-paketti. Joskus myös koppijousetkin löytyy.

Mutta kuitenki Suomestakin löytyy vaihdokkeja sopuhintaan ja löytöjäkin voi tehdä. Paljonkos uusissa jonnuissa on takuuta?
Avatar
Ileh
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 316
Liittynyt: 10 Huhti 2005, 18:45
Paikkakunta: Ilmajoki

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 28 Touko 2007, 22:22

Kertokaapa kokemuksia tollasista 6320,6420 jonnuista, miten on pelannut ja mitä kannattaa tarkkailla jos käytettyä kattelee. Minkälainen on kuormaushommissa tuollainen entä miten liikkuu tienpäällä? Varmaan jokin premium mallin kone olis kiikarissa joskus PQ tai AQ vaihteistolla. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai puutteita?
Radon
Luokka: >500hv
 
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 23:39

Lukematon viestiKirjoittaja Agronautti » 29 Touko 2007, 11:27

Johon noita -30 sarjalaisia on vaihtokonelistoilla :shock:
Keskolla JD6930+ek+herkut, tunnit 10 eli siirtoajo Agrin pihasta Keskolle :lol:
Hp 135000€, paljonkohan pudonnut uudesta :?:
Avatar
Agronautti
Luokka: >500hv
 
Viestit: 516
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 11:39
Paikkakunta: Kymenlaakso & P-Savo

Lukematon viestiKirjoittaja Sepe » 29 Touko 2007, 11:45

Agronautti kirjoitti:Johon noita -30 sarjalaisia on vaihtokonelistoilla :shock:
Keskolla JD6930+ek+herkut, tunnit 10 eli siirtoajo Agrin pihasta Keskolle :lol:
Hp 135000€, paljonkohan pudonnut uudesta :?:


Premiumin lähtöhinta 93500. Siihen sitten varusteita päälle...
Sepe
Luokka: >500hv
 
Viestit: 937
Liittynyt: 12 Heinä 2005, 20:02

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 29 Touko 2007, 13:37

Sepe kirjoitti:
Agronautti kirjoitti:Johon noita -30 sarjalaisia on vaihtokonelistoilla :shock:
Keskolla JD6930+ek+herkut, tunnit 10 eli siirtoajo Agrin pihasta Keskolle :lol:
Hp 135000€, paljonkohan pudonnut uudesta :?:


Premiumin lähtöhinta 93500. Siihen sitten varusteita päälle...


Taitaa pyynti olla kovempi kun uudella :D
Radon
Luokka: >500hv
 
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 23:39

Lukematon viestiKirjoittaja oltsik » 29 Touko 2007, 14:23

Radon kirjoitti:Kertokaapa kokemuksia tollasista 6320,6420 jonnuista, miten on pelannut ja mitä kannattaa tarkkailla jos käytettyä kattelee. Minkälainen on kuormaushommissa tuollainen entä miten liikkuu tienpäällä? Varmaan jokin premium mallin kone olis kiikarissa joskus PQ tai AQ vaihteistolla. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai puutteita?


Ihanhan tuo tuntuu käteen käypä peli olevan. Pientä vikaa on kuitenkin ollut. Yksi moottorin nopeusanturi ja hydraulisuodattimen pesän tiiviste mennyt. Tosin nuo on saanut korjattua itse. Sitten semmonen häikkä on että tuntuu ikäänkuin jäisi hydraulipumppu jotenkin päälle välillä kun lopettaa toimintojen käytön. Semmoinen ihme suhina kuuluu. Loppuu kun näpäyttää jotain hydraulitoimintaa ja esim nostolaite ei aiheuta mitään ongelmaa. Kaikki öljyt ja suodattimet vaihdetaan ajallaan ja pikaliittimien puhtaudesta ollaan tarkkoja. Onko kellään ollut vastaavaa?

Mutta muuten hydrauliikka nopea ja tehokas, painosuhde kuormain työhön hyvä. Tiellä kulkee normivaihteilla ja renkailla sen 43km/h, tasaisesti ja hytissä hiljaista. itsellä AQ vaihteistolla ja tyytyväinen ollaan oltu. Tosin sitä en tiedä maksaisinko ylimääräistä AQ:sta kun tuota pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä kun tässä koneessa automatiikkaa ei pysty säätämään. Mutta se kierrosnopeuspotentiometri on kyllä kätevä.

Eli plussat tehokaalle hydrauliikalle ja hytin hiljaisuudelle ja kuormainominaisuuksille, pientä miinusta omassa koneessa olleille pikkuvioille ja moottorin omasta mielestä karkealle käntiäänelle. tuo tosin tuntuu olevan "tyyppivika"
oltsik
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 172
Liittynyt: 26 Syys 2006, 18:49

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 29 Touko 2007, 15:01

oltsik kirjoitti:
Radon kirjoitti:Kertokaapa kokemuksia tollasista 6320,6420 jonnuista, miten on pelannut ja mitä kannattaa tarkkailla jos käytettyä kattelee. Minkälainen on kuormaushommissa tuollainen entä miten liikkuu tienpäällä? Varmaan jokin premium mallin kone olis kiikarissa joskus PQ tai AQ vaihteistolla. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai puutteita?


Ihanhan tuo tuntuu käteen käypä peli olevan. Pientä vikaa on kuitenkin ollut. Yksi moottorin nopeusanturi ja hydraulisuodattimen pesän tiiviste mennyt. Tosin nuo on saanut korjattua itse. Sitten semmonen häikkä on että tuntuu ikäänkuin jäisi hydraulipumppu jotenkin päälle välillä kun lopettaa toimintojen käytön. Semmoinen ihme suhina kuuluu. Loppuu kun näpäyttää jotain hydraulitoimintaa ja esim nostolaite ei aiheuta mitään ongelmaa. Kaikki öljyt ja suodattimet vaihdetaan ajallaan ja pikaliittimien puhtaudesta ollaan tarkkoja. Onko kellään ollut vastaavaa?

Mutta muuten hydrauliikka nopea ja tehokas, painosuhde kuormain työhön hyvä. Tiellä kulkee normivaihteilla ja renkailla sen 43km/h, tasaisesti ja hytissä hiljaista. itsellä AQ vaihteistolla ja tyytyväinen ollaan oltu. Tosin sitä en tiedä maksaisinko ylimääräistä AQ:sta kun tuota pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä kun tässä koneessa automatiikkaa ei pysty säätämään. Mutta se kierrosnopeuspotentiometri on kyllä kätevä.

Eli plussat tehokaalle hydrauliikalle ja hytin hiljaisuudelle ja kuormainominaisuuksille, pientä miinusta omassa koneessa olleille pikkuvioille ja moottorin omasta mielestä karkealle käntiäänelle. tuo tosin tuntuu olevan "tyyppivika"


Onko sulla kuormaaja JD:n omalla vivulla, miten on se toiminut?
Entä minkälainen kulutus on ollut? kun noita 4-venttiilikoneita aika piheiksi sanotaan ainakin. Entä oletko ollut muuten moottorin ominaisuuksiin tyytyväinen?, kierroskone mutta ilmeisesti kuitenkin melko sitkeä vetämään? kun en itse ole työssä noita päässyt testaamaan niin ei ole oikein kokemusta.

Kysely ikä painaa päälle :wink:

Tuo ongelmasi kuulostaa että jäisi jokin venttiili vähän jumiin, kannattaa varmaan yrittää tuo selvittää ettei tule mitään suurempaa remonttia.
Radon
Luokka: >500hv
 
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 23:39

Lukematon viestiKirjoittaja oltsik » 29 Touko 2007, 15:12

Onko sulla kuormaaja JD:n omalla vivulla, miten on se toiminut?
Entä minkälainen kulutus on ollut? kun noita 4-venttiilikoneita aika piheiksi sanotaan ainakin. Entä oletko ollut muuten moottorin ominaisuuksiin tyytyväinen?, kierroskone mutta ilmeisesti kuitenkin melko sitkeä vetämään? kun en itse ole työssä noita päässyt testaamaan niin ei ole oikein kokemusta.

Joo on omalla tikulla ja toiminut hyvin ja hiton kätevä käyttää. Saa hyvä
n otteen, tarkka ja tarppeeksi nappeja, et saa kaikki toiminnot keppiin.

Kulutusta ei ole mitenkään tarkemmin mittailtu, mutta omasta pienellä menee. Kevyessä käärintyössä riittää tankillinen neljälle päivälle. Tsoin kone on vanha 2-venttiili kone. Eihän tuo nyt kutoskonetta tehoiltaan vastaa, mutta ihan hyvin kiskoo 10-12ton kuormia, pikavaihteet riittää meidän mäkiin
oltsik
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 172
Liittynyt: 26 Syys 2006, 18:49

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 29 Touko 2007, 16:20

oltsik kirjoitti:Kulutusta ei ole mitenkään tarkemmin mittailtu, mutta omasta pienellä menee. Kevyessä käärintyössä riittää tankillinen neljälle päivälle. Tsoin kone on vanha 2-venttiili kone. Eihän tuo nyt kutoskonetta tehoiltaan vastaa, mutta ihan hyvin kiskoo 10-12ton kuormia, pikavaihteet riittää meidän mäkiin


Eikös 6320 eteenpäin ole moottorit noita neliventtiili koneita, SE mallissa sitten on 2-venttiili moottorit, olen ainakin näin luullut mutta onko noita premiumejakin sitten tolla vanhalla koneella?
Radon
Luokka: >500hv
 
Viestit: 731
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 23:39

Lukematon viestiKirjoittaja oltsik » 29 Touko 2007, 16:26

Radon kirjoitti:
oltsik kirjoitti:Kulutusta ei ole mitenkään tarkemmin mittailtu, mutta omasta pienellä menee. Kevyessä käärintyössä riittää tankillinen neljälle päivälle. Tsoin kone on vanha 2-venttiili kone. Eihän tuo nyt kutoskonetta tehoiltaan vastaa, mutta ihan hyvin kiskoo 10-12ton kuormia, pikavaihteet riittää meidän mäkiin


Eikös 6320 eteenpäin ole moottorit noita neliventtiili koneita, SE mallissa sitten on 2-venttiili moottorit, olen ainakin näin luullut mutta onko noita premiumejakin sitten tolla vanhalla koneella?


Alkupäässä sarjaa, vuoden 2003 loppuun muistaakseni oli vanha 2 venttiilikone...
oltsik
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 172
Liittynyt: 26 Syys 2006, 18:49

Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

MAINOSPAIKKA