Sivu 1/2

20- vai 30-sarjainen John Deere?

Lukematon viestiLähetetty: 26 Touko 2007, 18:28
Kirjoittaja Maalaispoika
Pientä traktorikuumetta meinaa nostattaa, kun nykyisessä kuutoskoneessa meinaa olla jatkuvasti jotain pientä vikaa. Jos merkissä meinaa pysyä, niin silloin tilalle pitäisi kattella myös jontikkaa. Käytetyissä vaihtoehtoina olisi 6620-6920 mallit, uusissa saisi vielä valita, ottaisiko 20- vai 30-sarjan koneen. Uusi olisi sitten varmaan joko 6620, tai 6630.

Alunperin olin aivan varma, että tilalle tuleva olisi keppilaatikolla, mutta agrin konemyyjä on kovaa yrittänyt puhua autopowerin puolesta. Uskaltaisiko siihen sekaantua, vai pitääkö mukaan saada toinenkin vaihdelaatikko varaosiksi? :lol: Pakollisia varusteita olisi mm. etu- ja ohjaamojousitus, sekä 50 km/h laatikko.

Lukematon viestiLähetetty: 26 Touko 2007, 18:54
Kirjoittaja zetor8045
minä ottaisin 30-sarjalaisen kun on aika kierrosherkkä kone ja siihen autopoweri laatikko vaikka hajois joskus niin on sillä mukava ja taloudellista töitä tehdä 8)

Re: 20- vai 30-sarjainen John Deere?

Lukematon viestiLähetetty: 26 Touko 2007, 22:05
Kirjoittaja rysler
Maalaispoika kirjoitti:Pientä traktorikuumetta meinaa nostattaa, kun nykyisessä kuutoskoneessa meinaa olla jatkuvasti jotain pientä vikaa. Jos merkissä meinaa pysyä, niin silloin tilalle pitäisi kattella myös jontikkaa. Käytetyissä vaihtoehtoina olisi 6620-6920 mallit, uusissa saisi vielä valita, ottaisiko 20- vai 30-sarjan koneen. Uusi olisi sitten varmaan joko 6620, tai 6630.

Alunperin olin aivan varma, että tilalle tuleva olisi keppilaatikolla, mutta agrin konemyyjä on kovaa yrittänyt puhua autopowerin puolesta. Uskaltaisiko siihen sekaantua, vai pitääkö mukaan saada toinenkin vaihdelaatikko varaosiksi? :lol: Pakollisia varusteita olisi mm. etu- ja ohjaamojousitus, sekä 50 km/h laatikko.


Eikö saatu pilkintää kuntoon :roll:

Re: 20- vai 30-sarjainen John Deere?

Lukematon viestiLähetetty: 26 Touko 2007, 23:49
Kirjoittaja Maalaispoika
rysler kirjoitti:Eikö saatu pilkintää kuntoon :roll:


Siis hä? :shock: Kyllä se nyt taas kunnossa on, mutta riski vian uusimiseen on kuulemma suuri. Viimeksi huollos samasta syystä puoli vuotta sitten.

Lukematon viestiLähetetty: 27 Touko 2007, 12:36
Kirjoittaja Make
Eiköhän Jonnestakin taaskin löydy aikalailla lastentauteja uudesta mallista, vaikka ei muutokset tälläkertaa niin kauhean suuria oo. Uudella mallilla on aikanaan parempi vaihtoarvo mutta 20-sarjasella on takuuremonttiseisokit epätodennäköisempiä.

Lukematon viestiLähetetty: 28 Touko 2007, 21:58
Kirjoittaja Ileh
Englannista vaan joku fiksu peli alle. Paljon tarjontaa 6620-6920 välillä ja useimmiten löytyy 50kmh-paketti. Joskus myös koppijousetkin löytyy.

Mutta kuitenki Suomestakin löytyy vaihdokkeja sopuhintaan ja löytöjäkin voi tehdä. Paljonkos uusissa jonnuissa on takuuta?

Lukematon viestiLähetetty: 28 Touko 2007, 22:22
Kirjoittaja Radon
Kertokaapa kokemuksia tollasista 6320,6420 jonnuista, miten on pelannut ja mitä kannattaa tarkkailla jos käytettyä kattelee. Minkälainen on kuormaushommissa tuollainen entä miten liikkuu tienpäällä? Varmaan jokin premium mallin kone olis kiikarissa joskus PQ tai AQ vaihteistolla. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai puutteita?

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 11:27
Kirjoittaja Agronautti
Johon noita -30 sarjalaisia on vaihtokonelistoilla :shock:
Keskolla JD6930+ek+herkut, tunnit 10 eli siirtoajo Agrin pihasta Keskolle :lol:
Hp 135000€, paljonkohan pudonnut uudesta :?:

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 11:45
Kirjoittaja Sepe
Agronautti kirjoitti:Johon noita -30 sarjalaisia on vaihtokonelistoilla :shock:
Keskolla JD6930+ek+herkut, tunnit 10 eli siirtoajo Agrin pihasta Keskolle :lol:
Hp 135000€, paljonkohan pudonnut uudesta :?:


Premiumin lähtöhinta 93500. Siihen sitten varusteita päälle...

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 13:37
Kirjoittaja Radon
Sepe kirjoitti:
Agronautti kirjoitti:Johon noita -30 sarjalaisia on vaihtokonelistoilla :shock:
Keskolla JD6930+ek+herkut, tunnit 10 eli siirtoajo Agrin pihasta Keskolle :lol:
Hp 135000€, paljonkohan pudonnut uudesta :?:


Premiumin lähtöhinta 93500. Siihen sitten varusteita päälle...


Taitaa pyynti olla kovempi kun uudella :D

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 14:23
Kirjoittaja oltsik
Radon kirjoitti:Kertokaapa kokemuksia tollasista 6320,6420 jonnuista, miten on pelannut ja mitä kannattaa tarkkailla jos käytettyä kattelee. Minkälainen on kuormaushommissa tuollainen entä miten liikkuu tienpäällä? Varmaan jokin premium mallin kone olis kiikarissa joskus PQ tai AQ vaihteistolla. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai puutteita?


Ihanhan tuo tuntuu käteen käypä peli olevan. Pientä vikaa on kuitenkin ollut. Yksi moottorin nopeusanturi ja hydraulisuodattimen pesän tiiviste mennyt. Tosin nuo on saanut korjattua itse. Sitten semmonen häikkä on että tuntuu ikäänkuin jäisi hydraulipumppu jotenkin päälle välillä kun lopettaa toimintojen käytön. Semmoinen ihme suhina kuuluu. Loppuu kun näpäyttää jotain hydraulitoimintaa ja esim nostolaite ei aiheuta mitään ongelmaa. Kaikki öljyt ja suodattimet vaihdetaan ajallaan ja pikaliittimien puhtaudesta ollaan tarkkoja. Onko kellään ollut vastaavaa?

Mutta muuten hydrauliikka nopea ja tehokas, painosuhde kuormain työhön hyvä. Tiellä kulkee normivaihteilla ja renkailla sen 43km/h, tasaisesti ja hytissä hiljaista. itsellä AQ vaihteistolla ja tyytyväinen ollaan oltu. Tosin sitä en tiedä maksaisinko ylimääräistä AQ:sta kun tuota pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä kun tässä koneessa automatiikkaa ei pysty säätämään. Mutta se kierrosnopeuspotentiometri on kyllä kätevä.

Eli plussat tehokaalle hydrauliikalle ja hytin hiljaisuudelle ja kuormainominaisuuksille, pientä miinusta omassa koneessa olleille pikkuvioille ja moottorin omasta mielestä karkealle käntiäänelle. tuo tosin tuntuu olevan "tyyppivika"

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 15:01
Kirjoittaja Radon
oltsik kirjoitti:
Radon kirjoitti:Kertokaapa kokemuksia tollasista 6320,6420 jonnuista, miten on pelannut ja mitä kannattaa tarkkailla jos käytettyä kattelee. Minkälainen on kuormaushommissa tuollainen entä miten liikkuu tienpäällä? Varmaan jokin premium mallin kone olis kiikarissa joskus PQ tai AQ vaihteistolla. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai puutteita?


Ihanhan tuo tuntuu käteen käypä peli olevan. Pientä vikaa on kuitenkin ollut. Yksi moottorin nopeusanturi ja hydraulisuodattimen pesän tiiviste mennyt. Tosin nuo on saanut korjattua itse. Sitten semmonen häikkä on että tuntuu ikäänkuin jäisi hydraulipumppu jotenkin päälle välillä kun lopettaa toimintojen käytön. Semmoinen ihme suhina kuuluu. Loppuu kun näpäyttää jotain hydraulitoimintaa ja esim nostolaite ei aiheuta mitään ongelmaa. Kaikki öljyt ja suodattimet vaihdetaan ajallaan ja pikaliittimien puhtaudesta ollaan tarkkoja. Onko kellään ollut vastaavaa?

Mutta muuten hydrauliikka nopea ja tehokas, painosuhde kuormain työhön hyvä. Tiellä kulkee normivaihteilla ja renkailla sen 43km/h, tasaisesti ja hytissä hiljaista. itsellä AQ vaihteistolla ja tyytyväinen ollaan oltu. Tosin sitä en tiedä maksaisinko ylimääräistä AQ:sta kun tuota pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä kun tässä koneessa automatiikkaa ei pysty säätämään. Mutta se kierrosnopeuspotentiometri on kyllä kätevä.

Eli plussat tehokaalle hydrauliikalle ja hytin hiljaisuudelle ja kuormainominaisuuksille, pientä miinusta omassa koneessa olleille pikkuvioille ja moottorin omasta mielestä karkealle käntiäänelle. tuo tosin tuntuu olevan "tyyppivika"


Onko sulla kuormaaja JD:n omalla vivulla, miten on se toiminut?
Entä minkälainen kulutus on ollut? kun noita 4-venttiilikoneita aika piheiksi sanotaan ainakin. Entä oletko ollut muuten moottorin ominaisuuksiin tyytyväinen?, kierroskone mutta ilmeisesti kuitenkin melko sitkeä vetämään? kun en itse ole työssä noita päässyt testaamaan niin ei ole oikein kokemusta.

Kysely ikä painaa päälle :wink:

Tuo ongelmasi kuulostaa että jäisi jokin venttiili vähän jumiin, kannattaa varmaan yrittää tuo selvittää ettei tule mitään suurempaa remonttia.

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 15:12
Kirjoittaja oltsik
Onko sulla kuormaaja JD:n omalla vivulla, miten on se toiminut?
Entä minkälainen kulutus on ollut? kun noita 4-venttiilikoneita aika piheiksi sanotaan ainakin. Entä oletko ollut muuten moottorin ominaisuuksiin tyytyväinen?, kierroskone mutta ilmeisesti kuitenkin melko sitkeä vetämään? kun en itse ole työssä noita päässyt testaamaan niin ei ole oikein kokemusta.

Joo on omalla tikulla ja toiminut hyvin ja hiton kätevä käyttää. Saa hyvä
n otteen, tarkka ja tarppeeksi nappeja, et saa kaikki toiminnot keppiin.

Kulutusta ei ole mitenkään tarkemmin mittailtu, mutta omasta pienellä menee. Kevyessä käärintyössä riittää tankillinen neljälle päivälle. Tsoin kone on vanha 2-venttiili kone. Eihän tuo nyt kutoskonetta tehoiltaan vastaa, mutta ihan hyvin kiskoo 10-12ton kuormia, pikavaihteet riittää meidän mäkiin

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 16:20
Kirjoittaja Radon
oltsik kirjoitti:Kulutusta ei ole mitenkään tarkemmin mittailtu, mutta omasta pienellä menee. Kevyessä käärintyössä riittää tankillinen neljälle päivälle. Tsoin kone on vanha 2-venttiili kone. Eihän tuo nyt kutoskonetta tehoiltaan vastaa, mutta ihan hyvin kiskoo 10-12ton kuormia, pikavaihteet riittää meidän mäkiin


Eikös 6320 eteenpäin ole moottorit noita neliventtiili koneita, SE mallissa sitten on 2-venttiili moottorit, olen ainakin näin luullut mutta onko noita premiumejakin sitten tolla vanhalla koneella?

Lukematon viestiLähetetty: 29 Touko 2007, 16:26
Kirjoittaja oltsik
Radon kirjoitti:
oltsik kirjoitti:Kulutusta ei ole mitenkään tarkemmin mittailtu, mutta omasta pienellä menee. Kevyessä käärintyössä riittää tankillinen neljälle päivälle. Tsoin kone on vanha 2-venttiili kone. Eihän tuo nyt kutoskonetta tehoiltaan vastaa, mutta ihan hyvin kiskoo 10-12ton kuormia, pikavaihteet riittää meidän mäkiin


Eikös 6320 eteenpäin ole moottorit noita neliventtiili koneita, SE mallissa sitten on 2-venttiili moottorit, olen ainakin näin luullut mutta onko noita premiumejakin sitten tolla vanhalla koneella?


Alkupäässä sarjaa, vuoden 2003 loppuun muistaakseni oli vanha 2 venttiilikone...