Yleinen Massey Ferguson-osio

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Maasianmies » 15 Loka 2011, 23:42

Päivää, tuossa lähti juurikin vaihtoon 5465, oli kyllä aika nuhanen traktorin kutoskoneiseksi. Lastu olisi siitä varmaan traktorin tehnyt. Mutta muuten kyllä ihan siitä pidin, meteliä on vähän enemmän kuin 64 sarjas, ja huonompi ohjaamomukavuus. TIlalle tuli 6475, eikä tuosta susikiisselistä ainakaa viä mitää pahaa sanottavaa ole... Kääntyykin tuo paremmin mitä 5465. Paitsi kuormainkäytössä jousitukset ei oo ihan niin mukavia, traktori vaappuu ja heiluu enemmän kun kauhallinen viljaa on taivaissa.
Maasianmies
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Loka 2011, 23:38

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Ileh » 16 Loka 2011, 20:22

Moro,

Auto puolella vannoin ettei koskaan ooppelia tule, mutta nyt on toinen menossa...

Vähän sama homma massikassakin, mutta vm 2006 5470 kiinnostaisi. Paikkaisi sopivasti tuon nurkkakoneen roolin. Kokemuksia? Mek. ohjattu sisu? Jaksaako hytissä istua?
Avatar
Ileh
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 316
Liittynyt: 10 Huhti 2005, 18:45
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Cultio » 23 Loka 2011, 21:04

Hytin tuuletin sammui nyt 1-3 nopeudella ja 4 toimii, ilmeisesti vastus mennyt rikki. En viitsinyt pimeässä kiivetä katolle mutta pitää katsoa huomenna jos ehtii löytyykö vikaa.

EDIT: Nojoo oli yksinkertaisempaa kuin oletin. Vastus on heti lämmityslaitteen vieressä, siihen tulee vain nopeusnapilta eriväriset kaapelit kuin mitä tuulettimen moottorista lähtee, joten olen ennen olettanut että koje liittyy ilmastointiin. Kattoluukusta vaihto kesti 15 min ja maksoi muutaman kympin, K:lta löytyi jopa hyllystä.
Cultio
Luokka: >500hv
 
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 14:51

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Mtech » 01 Marras 2011, 15:39

3050 massikassa on outo vika. Kun laittaa ajovalot päälle, niin tasauspyörästön lukko menee päälle, eikä sitä saa pois päältä ollenkaan. Onko jollain kokemuksia vastaavasta viasta?
Mtech
Luokka: Puutarhatraktori
 
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 12:16

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja kuulapää » 21 Helmi 2012, 16:23

Kuinka monella on alkanut x400 sarjalaisista jäähdyttimet vuotamaan? Vein tänään oman 6485 jäähdyttimen korjattavaksi ja testattaessa ilmeni vuoto joka kulmasta. Edellisellä viikolla oli kanssa ollut pienempi syyläri paikattavana. Omaan malliini ei löytynyt kuparikennoa joten joutuu paikkaamaan.
kuulapää
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 177
Liittynyt: 23 Marras 2006, 14:47

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Cultio » 04 Maalis 2012, 11:40

Tässä paaleja lastatessa huomasin että tarkkuusajossa kone on alkanut talven aikana nykimään enemmän kytkintä käyttäessä, etenkin jos samalla kuormittaa hydrauliikkaa esim nostamalla kuormaajaa. Lumitöissä ajattelin sen littyvän enemmän Misukoiden sutimiseen suuntaa vaihtaessa.

Vaihteisto on Dyna-6, voiko tähän syynä olla nuo polkimen anturit vai onko joku suodatin menossa tukkoon hydepuolella? Ilmiö on hyvin lievä mutta tuntuma muuttunut nyt talven aikana. Vikakoodeja ei ole, ilmiö sama riippumatta lämmöistä. Tuollainen huomio löytyi aiemmin:

Kytkinpolkimen ala ja ylärajakytkimet jos alkaa takeltaa, tulee vikakoodeja tauluun, kone ei siis tiedä mitä tarkoitat. Alkuun saattaa esiintyä nykimistä kytkinpolkimen nostettua
Cultio
Luokka: >500hv
 
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 14:51

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja alintala » 06 Huhti 2012, 11:16

Osaisiko joku sanoa, mistä haen vikaa, kun oheisen kuvan mukainen merkkivalo palaa. Sammuu, kun kierrokset nousee reilusti yli 2000. Mahdollinen tukkeuma jossain / anturivika? Perän/laatikon öljyt ok.
Kuva
alintala
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Elo 2007, 23:41
Paikkakunta: Ylistaro

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Muffinssi » 06 Huhti 2012, 12:51

Miten korjataan 6100 -sarjan ilmapenkki? Ei pidä ilmaa, laskee melko äkkiä itekseen ja joutuu aina painamaan lisää ilmaa jopa vartin välein. Missä vika ja saako varaosia?

Ei viitsisisi ostaa uutta 700-800 €:n penkkiä, kun vanhassa ei ole mitään muuta vikaa.
Muffinssi
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 22:28
Paikkakunta: lounais-Pirkanmaa

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Jukujuku » 06 Huhti 2012, 13:13

Multi-powerin varotus valo?
Jukujuku
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 12:02

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja alintala » 07 Huhti 2012, 11:05

Jukujuku kirjoitti:Multi-powerin varotus valo?

Niin. Juuri tämän verran ohjekirjakin kertoo. Ja että ota yhteys Hakas-huoltoon...
Siis kyseessä täytyy olla kaiketi paineanturi, joka on väsynyt tai sitten vain on joku tukos. Olisiko tietoa, missä tämä anturi sijaitsee ja mitä painetta se mittaa? Kaikki kuitenkin pelaa Syncro-power vaihteistossa. Kierrosten nosto ylös (=paineen kasvu) kertoo kuitenkin sen, että anturi jotenkin reagoi, koska valo sammuu.
alintala
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Elo 2007, 23:41
Paikkakunta: Ylistaro

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja suregrip » 08 Huhti 2012, 00:41

alintala kirjoitti:
Jukujuku kirjoitti:Multi-powerin varotus valo?

Niin. Juuri tämän verran ohjekirjakin kertoo. Ja että ota yhteys Hakas-huoltoon...
Siis kyseessä täytyy olla kaiketi paineanturi, joka on väsynyt tai sitten vain on joku tukos. Olisiko tietoa, missä tämä anturi sijaitsee ja mitä painetta se mittaa? Kaikki kuitenkin pelaa Syncro-power vaihteistossa. Kierrosten nosto ylös (=paineen kasvu) kertoo kuitenkin sen, että anturi jotenkin reagoi, koska valo sammuu.


Anturi pitäis olla kytkinkopan seutuvilla, lauhduttimelle menevässä putkessa. Se mittaa suurtehopumpun matalapainepuolen painetta, eli sitä mikä käyttää nelivedon ja ulosoton pakkoja (ja Multi-Powerin jos sellainen on). Jos paineita mittailee tarkemmin niin noita toimintoja päälle/pois kytkemällä voi koittaa paikantaa vikaa.
Avatar
suregrip
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 147
Liittynyt: 15 Syys 2008, 21:48
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja alintala » 08 Huhti 2012, 10:37

suregrip kirjoitti:Anturi pitäis olla kytkinkopan seutuvilla, lauhduttimelle menevässä putkessa. Se mittaa suurtehopumpun matalapainepuolen painetta, eli sitä mikä käyttää nelivedon ja ulosoton pakkoja (ja Multi-Powerin jos sellainen on). Jos paineita mittailee tarkemmin niin noita toimintoja päälle/pois kytkemällä voi koittaa paikantaa vikaa.

Ok. Kiitos! Elikkä kun etupyörien veto alkaa vasta kierrosten noustessa kunnolla, niin voisi olettaa vuodon olevan nelivedon pakkojen puolella? Ulosotto pelaa kyllä ok (jos ei kylmänä pyörintää lasketa).
alintala
Luokka: yli 150 hv
 
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Elo 2007, 23:41
Paikkakunta: Ylistaro

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Maicky » 16 Huhti 2012, 22:44

Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet MF 6400 sarjaan? Omaan 6475 (Sisu Diesel moottorilla) pitäisi ensimmäinen vaihto tehdä.

15W-40 laatu on ilmeisesti suositus. Mobilia olen harkinnut. Delvac MX 15W-40 löytyy ja sitten Delvac Super 1400 15W-40.

Sitten löytyy myös Delvac XHP 10W-40 joka olisi varmaan parempi vaihtoehto kuin 15W-40 kylmällä kelillä?

Voimansiirtoon käy varmaan Mobilfluid 426 sitten kun sen vaihto on ajankohtainen...
Maicky
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Tammi 2010, 17:02

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 16 Huhti 2012, 23:13

Maicky kirjoitti:Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet MF 6400 sarjaan? Omaan 6475 (Sisu Diesel moottorilla) pitäisi ensimmäinen vaihto tehdä.

15W-40 laatu on ilmeisesti suositus. Mobilia olen harkinnut. Delvac MX 15W-40 löytyy ja sitten Delvac Super 1400 15W-40.

Sitten löytyy myös Delvac XHP 10W-40 joka olisi varmaan parempi vaihtoehto kuin 15W-40 kylmällä kelillä?

Voimansiirtoon käy varmaan Mobilfluid 426 sitten kun sen vaihto on ajankohtainen...


Yks vaihtoehto on hakea se moottoriöljy valtran värisessä purkissa... Ei oo ne valtran "omat" öljyt ollu yleensä hinnassakaan pahasti metsässä!
Avatar
jk
Luokka: >500hv
 
Viestit: 805
Liittynyt: 18 Loka 2006, 18:13
Paikkakunta: Lapua

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Cultio » 17 Huhti 2012, 13:44

Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet MF 6400 sarjaan?


Kaikissa moottoreissa olen käyttänyt jo vuosia TB:n Diamond Diesel 5W-40. Hieman notkeempaa kylmässä ja litrahinta kohtuullinen. Olen luottanut siihen että luokitukset riittävät ja kylmäkäynnstyksiä on aika paljon. 0W:tä en ole uskaltanut traktoreihin laittaan, jos se olisi liian "ohutta".

Onko jokin tietty syy miksi suositellaan niin korkeita kylmäviskoja keskiraskaaseen kalustoon, Euroopassa ei ole ongelmia sään takia ja kuorma-autot käyttävät suuria määriä taas hinnan osalta ja ovat aina lämpimiä? Mutta traktorithan käynnistetään monta kertaa päivässä hyvin vaihtelevissa olosuhteissa, eikä öljytilavuus tuota suuria hintaeroja.
Cultio
Luokka: >500hv
 
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 14:51

EdellinenSeuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 6 vierailijaa

MAINOSPAIKKA