Yleinen Massey Ferguson-osio

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Pasi » 29 Touko 2011, 16:53

Eikö kupissa ole merkkiviivaa osoittamassa oikeaa öljyn tasoa?
Pasi
Luokka: >500hv
 
Viestit: 521
Liittynyt: 24 Elo 2008, 10:16

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja PikkuHarmaa52 » 30 Touko 2011, 12:27

On on, ihmettelin vaan että minkä takia kupin sisällä on kuppi. Jos nyt edes sais sen kasaan, kun on reikä siinä sisäkupissa ja ulkokupissa. Joten eihän siellä mikään öljy pysy.
PikkuHarmaa52
Luokka: 50 hv., takaveto
 
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Loka 2010, 21:43

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Kormikki » 08 Kesä 2011, 19:10

Saattaa olla samanlainen suodatin, kuten esim. vanhoissa 434 sun muissa Natikoissa: oikea öljynpinta on kyllä merkattu viivalla, mutta se on käytännössä sen sisemmän kupin reikkien alareunassa, ts. sisäkupissa ja ulommassa öljynpinta samalla tasolla. Öljyksi samaa kuin moottoriin, esim 10w30.
Kormikki
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 12:37

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Isäntä » 16 Kesä 2011, 20:13

Mites tuo 3060:llan ruuvaus tapahtuu? Mistä ruuvista väännetään?
Isäntä
Luokka: Hevosaura
 
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Joulu 2010, 21:34

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Cultio » 29 Heinä 2011, 18:38

Olen ehkä kysynyt tätä jo aiemmin, mutta tietääkö joku miten saisi signaalin ulos tuosta Dynan b-pilarin työvalopanelin tyhjästä "etutyö-ajo-valonapista" niin, että voisi kytkeä lisää työvaloja sen taakse? Se on se nappi joka kuvaa etumaskin päälle asennettuja aurausvaloja tms. Etumaskin takana ei ole vapaita tehdaskaapeleita jotka liittyvät työvaloihin.

Panelissa on 6 kosketusnappia valoille; ylärivissä etutyövalot 4 kpl, majakka ja takatyövalot. Alhaalla on vasemmalta tyhjä, porrasvalot ja vyötärövalot mutta eteen- ja taakse samalla napilla. Ajatus olisi käyttää tuota tyhjää nappia ohjaamaan relettä joka antaisi virtaa uusillle etuvyötärövaloille joita nyt ei ole, mutta miten sen saa toimimaan? Ja jos on jo johdot valmiina johonkin hytin alle, mistä signaalin löytää? Onko jollain tuo nappi käytössä tehtaalta ja jos, niin mitä valoja se ohjaa?
Cultio
Luokka: >500hv
 
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 14:51

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja PikkuHarmaa52 » 29 Elo 2011, 16:38

Mites on, olisiko vaikeaa/kannattavaa laittaa MF 178 multipoweriin turboa? Vaikka belarus 826:desta. Kestääkö vm. -70 MF sellasta, tunteja on kertyny vähä yli 5000.
PikkuHarmaa52
Luokka: 50 hv., takaveto
 
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Loka 2010, 21:43

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja aurajokilaivuri » 29 Elo 2011, 17:05

MF178 on samalla A4.248 koneella kuin myöhemmin 185/188 ja 590. Maahantuojat on noihin ruuvailleet turboja uutenakin, mutta siihen että tuollaista ei tehtaalta saanut taisi olla syynsä.. Tehtaan turboversiot on pykälää pienemällä AT4.236 -koneella.

Harrastepelinä tietysti kannattavuudet ja kestävyydet menee eri tavalla kuin 'ammattikäytössä'.

http://www.netikka.net/massey/292-RX_1.jpg
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja maapakka » 29 Elo 2011, 20:02

MF 675:ssen on tullut outo vika, silloin tällöin alkaa tyhjäkäynnillä moottori nikotella ja sammuu lopulta kokonaan, kun polttoaineen tulo loppuu. Ilmauksen jälkeen käy taas normaalisti kunnes vika tulee uudestaan. Ilmeisesti siirtopumppu imee jostakin ilmaa, käsin pumpatessa kuuluu pientä pihinää. Mikä tuossa auttaisi, pitäisikö uusia koko öljyputkisto tankista siirtopumpulle, vai onko siirtopumpussa jotain häikkää? Onko muilla massikkakuskeilla ollut vastaavaa vaivaa?
maapakka
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 46
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:51
Paikkakunta: Raisio

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja 2511 » 16 Syys 2011, 12:04

maapakka kirjoitti:MF 675:ssen on tullut outo vika, silloin tällöin alkaa tyhjäkäynnillä moottori nikotella ja sammuu lopulta kokonaan, kun polttoaineen tulo loppuu. Ilmauksen jälkeen käy taas normaalisti kunnes vika tulee uudestaan. Ilmeisesti siirtopumppu imee jostakin ilmaa, käsin pumpatessa kuuluu pientä pihinää. Mikä tuossa auttaisi, pitäisikö uusia koko öljyputkisto tankista siirtopumpulle, vai onko siirtopumpussa jotain häikkää? Onko muilla massikkakuskeilla ollut vastaavaa vaivaa?


Itsellä oli samanlainen vika MF 2640. Syyksi paljastui vioittunut/tukkeutunut pölttoainesäiliön korkki. Säiliöön ei päässyt ilmaa lainkaan eli muodostui ajettaessa tyhjiö jolloin moottori sammui.
2511
Luokka: Hevosaura
 
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Marras 2010, 12:50

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja lynx » 19 Syys 2011, 14:19

Minulla on nyt 399 turbo massikka, eli heppoja vanhan mittaustavan mukaan noin 125hp (105 vakiona + turbon antama 20hp) Voimaa olis kyllä vaikka mihin, mutta pelottaa, että vaihteisto ei kestä pitemmän päälle kovaa rasitusta.
Nyt pitäis ostaa uusi vähän tehokaampi traktori noukinvaunun eteen. Katselin 5400 sarjan kahta tehokkainta mallia eli 5475 ja 5480. Suomen netti sivulla näyttää hyvältä kun lukee, että tehoa 135/145/155 hv (Eri nopeuksilla eri määrä).
Mutta kun katsoo vähän kansainvälisempiä sivuja käy ilmi että PTO hp on 115 hp. Eli pelottaa, että suurinkin malli noista on laiskempi kuin tuo 399. En ole hienouksien perään ja ei sen vuoksi olis tarvetta millekkään 6400 tai 7400 luokan traktorille. Onko kellään kokemusta käytännön voimavaroista noissa 5400 yläpään traktoreista. Eli kannattaako jättää kaupanhyllylle.
lynx
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 33
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 13:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja lasu212 » 21 Syys 2011, 21:41

On 5455 vm:2006 ja 6920 vm:2003 kaikilla herkuilla mitä tuolloin on saanut.
lasu212
Luokka: Hevosaura
 
Viestit: 16
Liittynyt: 20 Heinä 2011, 08:26

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Stiz » 14 Loka 2011, 10:46

Tuota olen harkinnut traktorin vaihtoa, mitä mieltä olette tuosta 6455:sta? Kun vehkeen mitat on suhteellisen pienet ja menee sen 40 n. 1850 rpm niin pienet siirtymätkään eivät olisi pahoja ajaa.
Stiz
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Loka 2011, 20:25

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Cultio » 14 Loka 2011, 11:25

Stiz kirjoitti:Tuota olen harkinnut traktorin vaihtoa, mitä mieltä olette tuosta 6455:sta? Kun vehkeen mitat on suhteellisen pienet ja menee sen 40 n. 1850 rpm niin pienet siirtymätkään eivät olisi pahoja ajaa.


Riippuu käyttökohteesta. Tilan pääasiallisena kuormaustraktorina varmaankin yksi pätevimmistä nyt markkinoilla olevista. Hyvä näkyvyys, kaikki tarvittavat varusteet, hydrauliikka ok, hytti ok isoine ovineen. Haitta lähinnä se että on aika arvokas kakkostraktoriksi. En ostaisi tuota ilman kuormaajaa "vetokoneeksi", 6470:kään ei ole mikään raketti, eli samalla rahalla saa kyllä raskaampiin töihin pätevämmän koneen. Pienen tilan yleistarpeisiin varmaan yksi parhaimmista, ero 5400-sarjaan valtava käyttömukavuudeltaan, etenkin jousitukset, Dyna-6 ja sms-tikku sekä ominaisuudet/hinta. Älä ota Micheliinin renkailla ja laita heti vähintään 480+600mm ja valitse mukavuuspaketti. Valot saisi olla kuormaajakäyttöön paremmin (sijoitettu), etenkin etuviistoon/sivuille. Miinuksena lähinnä hytin sisustuksen heikko laatu ja huonot talviominaisuudet, lattia tosi kylmä ja akkunat huurtuu. 50-laatikolla tuo ei jaksaisi kuitenkaan mennä, aika säyseä moottori mutta taloudellinen, kunhan ei aja sitä kuten Valmettia.
Cultio
Luokka: >500hv
 
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 14:51

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja Stiz » 15 Loka 2011, 12:58

Kiitoksia vastauksesta! Koneita on tullut katsottua joka merkiltä, mutta ei oikein sopivaa vehjettä tahdo löytyä. Kone tulisi periaatteessa tilan 1. työkoneeksi jonka tehtävän olisi äestykset, kynnöt ja kesällä kelasilppurin vetäjänä (ehkä myös paskanajo). Eli huom että kyseessä on suhteellisen pieni tila. 2. vehkeenä on 805 valmet joka metsäkäytössä/paskan ajossa. 3. yleisvehkeenä on 185 MF. Kätevä peli pikkuhommiin. Kun etittävän koneen pitäisi olla "suht. pieni" että tuo kelasilppuri istuu siihen luontevasti ja taas toisaalta saisi olla tieliikennemalli tai vastaava että voisi ajaa siirtymiä n. 40km/h pintakierroksilla. Mutta tämmösiä vehkeitä ei oikein kellään valmistajalla ole ja ainakin mielestäni tuo 6455 on tällä hetkellä paras vaihtoehto? Ja kuormaajakäyttöä ei ole.
Stiz
Luokka: Polkutraktori
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Loka 2011, 20:25

Re: Yleinen Massey Ferguson-osio

Lukematon viestiKirjoittaja aurajokilaivuri » 15 Loka 2011, 22:20

6455 on tieytysti hieno kone, mutta onkohan tuossa nyt sitten ihan varmasti tarvetta moiselle? Jos tuota maantiematkailua ei nyt ihan päivittäin tule kymmeniä kilometrejä, tuo maantienopeus ei välttämättä tuo polttoaineen säästönä tai kuskin mukavuutena traktorin hintaa takaisin.

Saisiko hommat kuitenkin tehdyksi vaikkapa suunilleen vastaavalla 5400-sarjan koneella, ja erotuksen sijoittaisi vaikkapa ulkomaanmatkaan tms. Paikallisesta tiestöstä riippuen ei välttämättä jousittamattomalla lyhytakselivälisellä koneella halua ajaa edes sitä neljääkymppiä.
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

EdellinenSeuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Google Adsense [Bot] ja 6 vierailijaa

MAINOSPAIKKA