Re: Yleinen Massey Ferguson-osioPäivää, tuossa lähti juurikin vaihtoon 5465, oli kyllä aika nuhanen traktorin kutoskoneiseksi. Lastu olisi siitä varmaan traktorin tehnyt. Mutta muuten kyllä ihan siitä pidin, meteliä on vähän enemmän kuin 64 sarjas, ja huonompi ohjaamomukavuus. TIlalle tuli 6475, eikä tuosta susikiisselistä ainakaa viä mitää pahaa sanottavaa ole... Kääntyykin tuo paremmin mitä 5465. Paitsi kuormainkäytössä jousitukset ei oo ihan niin mukavia, traktori vaappuu ja heiluu enemmän kun kauhallinen viljaa on taivaissa.
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioMoro,
Auto puolella vannoin ettei koskaan ooppelia tule, mutta nyt on toinen menossa... Vähän sama homma massikassakin, mutta vm 2006 5470 kiinnostaisi. Paikkaisi sopivasti tuon nurkkakoneen roolin. Kokemuksia? Mek. ohjattu sisu? Jaksaako hytissä istua?
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioHytin tuuletin sammui nyt 1-3 nopeudella ja 4 toimii, ilmeisesti vastus mennyt rikki. En viitsinyt pimeässä kiivetä katolle mutta pitää katsoa huomenna jos ehtii löytyykö vikaa.
EDIT: Nojoo oli yksinkertaisempaa kuin oletin. Vastus on heti lämmityslaitteen vieressä, siihen tulee vain nopeusnapilta eriväriset kaapelit kuin mitä tuulettimen moottorista lähtee, joten olen ennen olettanut että koje liittyy ilmastointiin. Kattoluukusta vaihto kesti 15 min ja maksoi muutaman kympin, K:lta löytyi jopa hyllystä.
Re: Yleinen Massey Ferguson-osio3050 massikassa on outo vika. Kun laittaa ajovalot päälle, niin tasauspyörästön lukko menee päälle, eikä sitä saa pois päältä ollenkaan. Onko jollain kokemuksia vastaavasta viasta?
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioKuinka monella on alkanut x400 sarjalaisista jäähdyttimet vuotamaan? Vein tänään oman 6485 jäähdyttimen korjattavaksi ja testattaessa ilmeni vuoto joka kulmasta. Edellisellä viikolla oli kanssa ollut pienempi syyläri paikattavana. Omaan malliini ei löytynyt kuparikennoa joten joutuu paikkaamaan.
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioTässä paaleja lastatessa huomasin että tarkkuusajossa kone on alkanut talven aikana nykimään enemmän kytkintä käyttäessä, etenkin jos samalla kuormittaa hydrauliikkaa esim nostamalla kuormaajaa. Lumitöissä ajattelin sen littyvän enemmän Misukoiden sutimiseen suuntaa vaihtaessa.
Vaihteisto on Dyna-6, voiko tähän syynä olla nuo polkimen anturit vai onko joku suodatin menossa tukkoon hydepuolella? Ilmiö on hyvin lievä mutta tuntuma muuttunut nyt talven aikana. Vikakoodeja ei ole, ilmiö sama riippumatta lämmöistä. Tuollainen huomio löytyi aiemmin:
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioOsaisiko joku sanoa, mistä haen vikaa, kun oheisen kuvan mukainen merkkivalo palaa. Sammuu, kun kierrokset nousee reilusti yli 2000. Mahdollinen tukkeuma jossain / anturivika? Perän/laatikon öljyt ok.
![]()
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioMiten korjataan 6100 -sarjan ilmapenkki? Ei pidä ilmaa, laskee melko äkkiä itekseen ja joutuu aina painamaan lisää ilmaa jopa vartin välein. Missä vika ja saako varaosia?
Ei viitsisisi ostaa uutta 700-800 €:n penkkiä, kun vanhassa ei ole mitään muuta vikaa.
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioMulti-powerin varotus valo?
Re: Yleinen Massey Ferguson-osio
Niin. Juuri tämän verran ohjekirjakin kertoo. Ja että ota yhteys Hakas-huoltoon... Siis kyseessä täytyy olla kaiketi paineanturi, joka on väsynyt tai sitten vain on joku tukos. Olisiko tietoa, missä tämä anturi sijaitsee ja mitä painetta se mittaa? Kaikki kuitenkin pelaa Syncro-power vaihteistossa. Kierrosten nosto ylös (=paineen kasvu) kertoo kuitenkin sen, että anturi jotenkin reagoi, koska valo sammuu.
Re: Yleinen Massey Ferguson-osio
Anturi pitäis olla kytkinkopan seutuvilla, lauhduttimelle menevässä putkessa. Se mittaa suurtehopumpun matalapainepuolen painetta, eli sitä mikä käyttää nelivedon ja ulosoton pakkoja (ja Multi-Powerin jos sellainen on). Jos paineita mittailee tarkemmin niin noita toimintoja päälle/pois kytkemällä voi koittaa paikantaa vikaa.
Re: Yleinen Massey Ferguson-osio
Ok. Kiitos! Elikkä kun etupyörien veto alkaa vasta kierrosten noustessa kunnolla, niin voisi olettaa vuodon olevan nelivedon pakkojen puolella? Ulosotto pelaa kyllä ok (jos ei kylmänä pyörintää lasketa).
Re: Yleinen Massey Ferguson-osioMitä moottoriöljyä olette käyttäneet MF 6400 sarjaan? Omaan 6475 (Sisu Diesel moottorilla) pitäisi ensimmäinen vaihto tehdä.
15W-40 laatu on ilmeisesti suositus. Mobilia olen harkinnut. Delvac MX 15W-40 löytyy ja sitten Delvac Super 1400 15W-40. Sitten löytyy myös Delvac XHP 10W-40 joka olisi varmaan parempi vaihtoehto kuin 15W-40 kylmällä kelillä? Voimansiirtoon käy varmaan Mobilfluid 426 sitten kun sen vaihto on ajankohtainen...
Re: Yleinen Massey Ferguson-osio
Yks vaihtoehto on hakea se moottoriöljy valtran värisessä purkissa... Ei oo ne valtran "omat" öljyt ollu yleensä hinnassakaan pahasti metsässä!
Re: Yleinen Massey Ferguson-osio
Kaikissa moottoreissa olen käyttänyt jo vuosia TB:n Diamond Diesel 5W-40. Hieman notkeempaa kylmässä ja litrahinta kohtuullinen. Olen luottanut siihen että luokitukset riittävät ja kylmäkäynnstyksiä on aika paljon. 0W:tä en ole uskaltanut traktoreihin laittaan, jos se olisi liian "ohutta". Onko jokin tietty syy miksi suositellaan niin korkeita kylmäviskoja keskiraskaaseen kalustoon, Euroopassa ei ole ongelmia sään takia ja kuorma-autot käyttävät suuria määriä taas hinnan osalta ja ovat aina lämpimiä? Mutta traktorithan käynnistetään monta kertaa päivässä hyvin vaihtelevissa olosuhteissa, eikä öljytilavuus tuota suuria hintaeroja.
PaikallaolijatKäyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa |
|