Sivu 1/2

MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 10 Maalis 2011, 21:13
Kirjoittaja Sepe
Mitä noista tarttis kattoa? Eli heikot paikat olisi kyselyssä ja mahdolliset oireet...
Ruiskun eteen olisi hakusessa kone ja noi on kohtuu hinnoissa.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 11 Maalis 2011, 11:06
Kirjoittaja 3070 E
No kuhan on 16+16 vaihteistolla, niin on jo aika perusvarma kone, markkinoidaan nyt totakin: http://www.nettikone.com/massey-ferguson/3070-e/917741

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 11 Maalis 2011, 11:23
Kirjoittaja W124
Hei

Osta E-malli.

E mallissa:
-ei ole tietokonetta (ei voi mennä rikki, kun ei ole)
-ei ole A - B aluetta (ei voi mennä rikki, kun ei ole)
(jos kuitenkin haluat autotronicin niin osta sellainen johon on vaihdettu 6200-sarjan hyvä vaihteisto)

Yleistä
-sähköinen nostolaite on varmatoiminen
-kaikki sähkölaitteet toimivat hyvin (E-mallissa sähköt eivät kulje tietokoneen kautta)
-sähköisen aluevaihteen joutuu joskus vaihtamaan uudestaan, kun ei mene päälle
-Perkins syö öljyä raskaammassa käytössä ja kylmäkäynnistys ei onnistu
-tuntimittarit lopettavat toimintansa (tuntimäärä arvioitava koneen kunnosta)
-huolelliset ovat asentaneet etuakseliin lisärasvanipat
-perä ulisee, kun pikavaihde on kytkettynä

autotronic, datatronic ja 6100 -sarja ovat pilanneet E -mallien maineen

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 11 Maalis 2011, 19:51
Kirjoittaja 3070 E
W124 kirjoitti:Hei

Osta E-malli.

E mallissa:
-ei ole tietokonetta (ei voi mennä rikki, kun ei ole)
-ei ole A - B aluetta (ei voi mennä rikki, kun ei ole) *** Miksi sitä sitten tulee kutsua?? Alue vaihdetaan pysähdyksissä vaihdekeppi painaen vasempaan reunaan ja painaen koelaudan nappia.
(jos kuitenkin haluat autotronicin niin osta sellainen johon on vaihdettu 6200-sarjan hyvä vaihteisto)

Yleistä
-sähköinen nostolaite on varmatoiminen
-kaikki sähkölaitteet toimivat hyvin (E-mallissa sähköt eivät kulje tietokoneen kautta)
-sähköisen aluevaihteen joutuu joskus vaihtamaan uudestaan, kun ei mene päälle
-Perkins syö öljyä raskaammassa käytössä ja kylmäkäynnistys ei onnistu *** Vanhan koneen ominaisuus.
-tuntimittarit lopettavat toimintansa (tuntimäärä arvioitava koneen kunnosta)
-huolelliset ovat asentaneet etuakseliin lisärasvanipat
-perä ulisee, kun pikavaihde on kytkettynä *** Ei ole viellä ilmennyt, tosin seitenkympissä on kuuskymppiä järeämpi perä.

autotronic, datatronic ja 6100 -sarja ovat pilanneet E -mallien maineen

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 11 Maalis 2011, 21:02
Kirjoittaja Satakasikasi
Omia kokemuksia 3060 Autotronic 32+32 vaihteisesta.

-Tietokoneen pistokkeen tinauksia joutunut korjaamaan.
-Etuperän lukon hampaat poikki ja soppana, murikan laakerit sökönä. Purkaamolta ehjät tilalle
-Etuperän kardaanin poorit sileäksi, akselin keinun puslat väljät.
-Nostolaitteen yläakselin poorit kuluneet ja kynkät samaten.
-Vaihdekepin pallonivelet väljät, kepin lukitusruuvia saa usein kiristellä
-Ohjauksen pallonivelet uusittu
-Hytin kaikki kaasusylinterit uusittu
-Puolet valot eivä pelaa, ehkä valokatkaisin?
-Lämmityslaitteen katkaisija jumissa
-Lämmityslaitteen hanasta tihkuu suoraan radion päälle
-Kytkintä välillä ilmattava
-Akut ja sen johdot täytyy usein tarkistaa ja puhdistaa. Myös maajohdot.
-Ovia ja lokasuojia kannattais vähän ruostesuojata ajoissa.
-Toinen etupyörä irtosi kun kääntökotelosta meni akseli poikki, Napa mennyt joskus uutena jumiin, mutta ei huomattu halkeamaa akselissa. Purkaamolta löytyi ehjä tilalle.
-Vaihteiden vaihto tehtävä rauhallisesti ja tarkoin. Synkrot voi mennä hajalle. Varsinkin kertoja keppi on siitä tarkka-
-Käsijarrua ei saa jättää päälle, rikkoontuu ja osat putoilee öljyn sekaan (jarrulevyn palaset)
Muita murheita ei sitte ole ollutkaan ja nuohan on vain normaalia kulumisesta johtuvia juttuja :wink:

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 12 Maalis 2011, 02:35
Kirjoittaja W124
3070 E kirjoitti:
W124 kirjoitti:
-ei ole A - B aluetta (ei voi mennä rikki, kun ei ole) *** Miksi sitä sitten tulee kutsua?? Alue vaihdetaan pysähdyksissä vaihdekeppi painaen vasempaan reunaan ja painaen koelaudan nappia.

****sähköinen aluevaihde on eri asia kuin autotronicin ja datatronicin A-B alue. A-B alue menee järjestäen rikki sähköinen aluevaihde ei.

-Perkins syö öljyä raskaammassa käytössä ja kylmäkäynnistys ei onnistu *** Vanhan koneen ominaisuus.

****Perkinsin ominaisuus. Uudesta asti. Perkinssiä pitää aina lähestyä öljykannu oikeassa kädessä.

-perä ulisee, kun pikavaihde on kytkettynä *** Ei ole viellä ilmennyt, tosin seitenkympissä on kuuskymppiä järeämpi perä.

**** 3070 on sellainen, että kun pikavaihteen kytkee niin vinkuna alkaa. Jos et kuule niin avaa takaikkuna niin huomaat.

autotronic, datatronic ja 6100 -sarja ovat pilanneet E -mallien maineen


akkusulkeiset unohtuivat tästä viestistä. Eli kaksi pientä akkua aiheuttavat omat vaivansa, mutta kaiken kaikkiaan luotettavaa tekniikkaa. Olen verranut 6100-sarjaan, niin tuntuu että siinä on säästetty monessa asiassa. Esimerkiksi 3000 sarjan ohjaamo on varmasti kalliimpi tehdä kuin 6100 -sarja. Tämä myös näkyy kun koneet ikääntyvät. 3000 sarjan ohjaamo ei ala nitistä.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 12 Maalis 2011, 14:26
Kirjoittaja 3070 E
Meillä on yhdellä akulla, paikka on vaan harmittavasti etuakselin päällä, mikä hakkaa ilkeesti etenkin tasausäestettäessä.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 12 Maalis 2011, 14:38
Kirjoittaja Murtola_Lasse
3070 E kirjoitti:Meillä on yhdellä akulla, paikka on vaan harmittavasti etuakselin päällä, mikä hakkaa ilkeesti etenkin tasausäestettäessä.

Onko uusi tr.ostettu jo ?

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 12 Maalis 2011, 14:41
Kirjoittaja 3070 E
Murtola_Lasse kirjoitti:
3070 E kirjoitti:Meillä on yhdellä akulla, paikka on vaan harmittavasti etuakselin päällä, mikä hakkaa ilkeesti etenkin tasausäestettäessä.

Onko uusi tr.ostettu jo ?


Kahta koitetaan myydä pois tai antaa ainakin toinen vaihdossa, yhteyden ottoja on tullut ja liikkeistä ovat tulleet katsomaan, käytettyjä ollaan katseltu.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 06 Huhti 2011, 23:48
Kirjoittaja Sepe
3060E alue vaihto vaihdekepistä: Kytkin ylhäällä vai alhaalla vaihdettaessa? Muuten hyvä peli lienee tämä hintaansa nähden... :D

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 07 Huhti 2011, 11:26
Kirjoittaja W124
Aluevaihto:
-traktori seis
-kytkin täysin pohjaan
-keppi aivan vasemmalle
-napilla kuittaus
-kuuluu naksahdus
-vasta nyt saa päästää kytkimen ja vaihdekepin irti

Välillä pitää vaihtaa kahteen kertaan, jos keppi ei muuten liiku eteen- taakse suunnassa.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 09 Huhti 2014, 20:24
Kirjoittaja Isäntä
Nyt ilmeni, kun yks päivä olin tietä menossa aukaisemaan, niin ei vaihda aluetta. Pieni puoli jäi päälle. Autotronic boxi:sta on kaikki liittimet tarkistettu sinne asti virta menee, mutta ei lähe siitä eteen päin magneettiventtiilille asti, aluevaihdon anturi toimii. Onko tässä nyt muita mahollisuuksia ku että tietokone loota rikki? :?

Kaikki muut ulosotto ym. toimii normaalisti.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 13 Huhti 2014, 17:56
Kirjoittaja suregrip
Isäntä kirjoitti:Nyt ilmeni, kun yks päivä olin tietä menossa aukaisemaan, niin ei vaihda aluetta. Pieni puoli jäi päälle. Autotronic boxi:sta on kaikki liittimet tarkistettu sinne asti virta menee, mutta ei lähe siitä eteen päin magneettiventtiilille asti, aluevaihdon anturi toimii. Onko tässä nyt muita mahollisuuksia ku että tietokone loota rikki? :?

Kaikki muut ulosotto ym. toimii normaalisti.


Mikä malli ja vuosimalli? Toimiiko aluevaihteen merkkivalo istuimen vieressä?

Aluevaihteen solenoidilla pitää olla jatkuva virta jotta nopea puoli pysyy päällä. Testata voi esim. vaihtamalla VOA jarrun solenoidin piuhan aluevaihteen solenoidille, muistaa vaan käyttää keppiä vaihtoasennossa samalla kun kytkee että mekaaninen estosalpa menee pois päältä, muuten ei siirtäjä liiku.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 14 Huhti 2014, 16:15
Kirjoittaja Isäntä
Autotronic 3060 -94 malli. Mittari taulussa ei valo vaihdu, mutta ainaki toinen niistä valoista on ledi kärähtäny. Silloin toimii kun virran vetää jostain muualta magneettiventtiilille.

Re: MF 3050-3060

Lukematon viestiLähetetty: 15 Huhti 2014, 18:22
Kirjoittaja suregrip
Isäntä kirjoitti:Autotronic 3060 -94 malli. Mittari taulussa ei valo vaihdu, mutta ainaki toinen niistä valoista on ledi kärähtäny. Silloin toimii kun virran vetää jostain muualta magneettiventtiilille.


Tuossa on sitten varmaan jo Autotronic 2 -boksi, se on tullut -93 puolivälissä sarjanumerosta B165013 lähtien, samalla on pikavaihteen nappi siirretty sivukonsolista vaihdekepin päähän.
Nimimerkki mikasep tietää näistä bokseista paremmin, kannattaa kysäistä häneltä.