Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.
Kirjoittaja jan79 » 19 Helmi 2015, 00:11
oppipoika kirjoitti:Lainataan ketjua
Olisiko kenelläkään kokemuksia Starkin perhosaurasta? Millaiset heitto-ominaisuudet siinä on? Käyttö olisi sekalaista tieden auraamista, yksityisteitä ja metsäteitä.
Ei noissa perhosissa kummoisia heitto-ominaisuuksia ole. Jos niitä ominaisuuksia tarvitsee niin normi alueaura (heittävä) on parempi. Vaihtelevissa paikoissa kuitenkin perhossaura on kätevä koska voi aurata molempiin suuntiin. Perhosaura on kompromissi jossa kuitenkin valitettavasti heitto-ominaisuudet on jäänyt auran aihion muodon takia vähäisiksi.
-

jan79
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 04 Maalis 2010, 23:40
Kirjoittaja steyr » 19 Helmi 2015, 14:35
jan79 kirjoitti:oppipoika kirjoitti:Lainataan ketjua
Olisiko kenelläkään kokemuksia Starkin perhosaurasta? Millaiset heitto-ominaisuudet siinä on? Käyttö olisi sekalaista tieden auraamista, yksityisteitä ja metsäteitä.
Ei noissa perhosissa kummoisia heitto-ominaisuuksia ole. Jos niitä ominaisuuksia tarvitsee niin normi alueaura (heittävä) on parempi. Vaihtelevissa paikoissa kuitenkin perhossaura on kätevä koska voi aurata molempiin suuntiin. Perhosaura on kompromissi jossa kuitenkin valitettavasti heitto-ominaisuudet on jäänyt auran aihion muodon takia vähäisiksi.
Uskallan väittää vastaan. Toki kartioaura heittää oikealle paremmin, mutta monipuolisuus kärsii, jos tarvii välillä toiseenki suuntaan heittää. Se on vain tärkeää millaisen perhosauran valitsee. Vikmet heittää ainakin hyvin, vaikka onkin raakileen näköinen. https://www.youtube.com/watch?v=CioIH03p5U0 Tuossa yksi video, jossa nopeus on aika matala. Tässä http://youtu.be/fxmLTXt0G28?t=20s sitten vähän kovempaa. Vikmet on laajasti käytössä useilla kaupungeilla omissa kuorma-autoissa. Mito teriä Jan muuten käytät?
-
steyr
- Luokka: Hevosaura
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 02 Huhti 2011, 18:46
Kirjoittaja oppipoika » 19 Helmi 2015, 20:46
jan79 kirjoitti:oppipoika kirjoitti:Lainataan ketjua
Olisiko kenelläkään kokemuksia Starkin perhosaurasta? Millaiset heitto-ominaisuudet siinä on? Käyttö olisi sekalaista tieden auraamista, yksityisteitä ja metsäteitä.
Ei noissa perhosissa kummoisia heitto-ominaisuuksia ole. Jos niitä ominaisuuksia tarvitsee niin normi alueaura (heittävä) on parempi. Vaihtelevissa paikoissa kuitenkin perhossaura on kätevä koska voi aurata molempiin suuntiin. Perhosaura on kompromissi jossa kuitenkin valitettavasti heitto-ominaisuudet on jäänyt auran aihion muodon takia vähäisiksi.
Sikäli tilanne meni ohitse että sattui löytymään läheltä "halpa" saman valmistajan alueaura. Toisen vaihtoehto oli perhonen. Jos tuolla saisi vähän auraukset tehtyä, tosin nyt sataa vettä niin ettei ole kohta enään entisiäkään lumia. Saa nähdä heittääkö se yhtään mihinkään jos joskus pääsee kokeilemaan..
-

oppipoika
- Luokka: yli 300 hv
-
- Viestit: 398
- Liittynyt: 12 Heinä 2008, 23:00
- Paikkakunta: pirkanmaa
Kirjoittaja jan79 » 19 Helmi 2015, 21:15
steyr kirjoitti:Uskallan väittää vastaan. Toki kartioaura heittää oikealle paremmin, mutta monipuolisuus kärsii, jos tarvii välillä toiseenki suuntaan heittää. Se on vain tärkeää millaisen perhosauran valitsee. Vikmet heittää ainakin hyvin, vaikka onkin raakileen näköinen. https://www.youtube.com/watch?v=CioIH03p5U0 Tuossa yksi video, jossa nopeus on aika matala. Tässä http://youtu.be/fxmLTXt0G28?t=20s sitten vähän kovempaa. Vikmet on laajasti käytössä useilla kaupungeilla omissa kuorma-autoissa. Mito teriä Jan muuten käytät?
En väittänyt ettei heitä ollenkaan mutta verrattuna alueauraan, kyllä perhosessa heitto-ominaisuudet on huomattavasti huonommat. Itsellä arctic machinen perhosaura ja kyllä oikeassa asennossa ja vauhdissa heittää mutta huomattavasti tarkempi aurauskulmasta kuin heittävä alueaura. Tällä hetkellä kaikissa auroissa kovametalliterät. Todettu kestävyys niin paljon paremmaksi kuin normi verkkoterissä.
-

jan79
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 04 Maalis 2010, 23:40
Kirjoittaja 3070 E » 19 Helmi 2015, 22:30
Perhosaura ois kova sana kun aurailee tuiskalumia, Ei tarttis sahata kaikkia teitä edestakaisin vaan voisi jatkaa seuraavalle...
-

3070 E
- Luokka: yli 300 hv
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 24 Loka 2009, 21:47
- Paikkakunta: Marttila
Kirjoittaja steyr » 19 Helmi 2015, 23:37
jan79 kirjoitti:steyr kirjoitti:Uskallan väittää vastaan. Toki kartioaura heittää oikealle paremmin, mutta monipuolisuus kärsii, jos tarvii välillä toiseenki suuntaan heittää. Se on vain tärkeää millaisen perhosauran valitsee. Vikmet heittää ainakin hyvin, vaikka onkin raakileen näköinen. https://www.youtube.com/watch?v=CioIH03p5U0 Tuossa yksi video, jossa nopeus on aika matala. Tässä http://youtu.be/fxmLTXt0G28?t=20s sitten vähän kovempaa. Vikmet on laajasti käytössä useilla kaupungeilla omissa kuorma-autoissa. Mito teriä Jan muuten käytät?
En väittänyt ettei heitä ollenkaan mutta verrattuna alueauraan, kyllä perhosessa heitto-ominaisuudet on huomattavasti huonommat. Itsellä arctic machinen perhosaura ja kyllä oikeassa asennossa ja vauhdissa heittää mutta huomattavasti tarkempi aurauskulmasta kuin heittävä alueaura. Tällä hetkellä kaikissa auroissa kovametalliterät. Todettu kestävyys niin paljon paremmaksi kuin normi verkkoterissä.
Kovametalliterät meilläkin tossa, nyt mennään ''toista'' talvea eikä ole edes käännetty vielä. Vähälumisia on vaan olleet nämä talvet, mutta toisaalta lähes joka kerta aurataan sulalla asfaltilla.
-
steyr
- Luokka: Hevosaura
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 02 Huhti 2011, 18:46
Kirjoittaja jan79 » 20 Helmi 2015, 06:26
steyr kirjoitti:Kovametalliterät meilläkin tossa, nyt mennään ''toista'' talvea eikä ole edes käännetty vielä. Vähälumisia on vaan olleet nämä talvet, mutta toisaalta lähes joka kerta aurataan sulalla asfaltilla.
Niinpä... Kovametalliterien jälkeen ei tee mieli normi verkkoteriin. On se kulutusero todella iso. Kyllä meillä on tämän talven aikana kuluneet aika hyvin että hyvä on jos päästään tämä yksi talvi niillä.
-

jan79
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 04 Maalis 2010, 23:40
Kirjoittaja zetor8045 » 20 Helmi 2015, 21:18
jan79 kirjoitti:steyr kirjoitti:Kovametalliterät meilläkin tossa, nyt mennään ''toista'' talvea eikä ole edes käännetty vielä. Vähälumisia on vaan olleet nämä talvet, mutta toisaalta lähes joka kerta aurataan sulalla asfaltilla.
Niinpä... Kovametalliterien jälkeen ei tee mieli normi verkkoteriin. On se kulutusero todella iso. Kyllä meillä on tämän talven aikana kuluneet aika hyvin että hyvä on jos päästään tämä yksi talvi niillä.
Meneekös ne kovametalliterät poikki helposti kaivonkansiin törmätessä?
-
zetor8045
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 666
- Liittynyt: 13 Helmi 2007, 16:52
- Paikkakunta: aura
Kirjoittaja meijerikkö » 20 Helmi 2015, 22:12
3070 E kirjoitti:Perhosaura ois kova sana kun aurailee tuiskalumia, Ei tarttis sahata kaikkia teitä edestakaisin vaan voisi jatkaa seuraavalle...
Multa kans ääni perhoselle. Vähän kevyt kun alkoi tuos pitkän pyryn aikana täristelemään. Oli kylläkin märkää, tarttuvaa lunta. Märkä räntäkin menee hyvin kun on niin pysty terä. Heittää sitten kun saa pidettyä vauhtia yllä, eikä pöllyttele siiven yli. 
-
meijerikkö
- Luokka: yli 150 hv
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 18 Marras 2008, 21:32
- Paikkakunta: Häme
Kirjoittaja jan79 » 21 Helmi 2015, 00:29
zetor8045 kirjoitti:Meneekös ne kovametalliterät poikki helposti kaivonkansiin törmätessä?
Ainakaan nuo hammasterät/verkkoterät joissa on kovametallit kiinni ei ole katkeilleet. Nivelaurassa taisi olla reunassa joku pala irti mutta u-aurassa sekä perhosaurassa ei ole katkennut vielä yhtään. Voihan se olla että suuremmissa nopeuksissa katkeaa helpommin mutta meillä pyöräkoneissa aurausvauhdit on aika maltilliset joten hyvin on kestänyt.
-

jan79
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 04 Maalis 2010, 23:40
Kirjoittaja steyr » 21 Helmi 2015, 01:35
zetor8045 kirjoitti:jan79 kirjoitti:steyr kirjoitti:Kovametalliterät meilläkin tossa, nyt mennään ''toista'' talvea eikä ole edes käännetty vielä. Vähälumisia on vaan olleet nämä talvet, mutta toisaalta lähes joka kerta aurataan sulalla asfaltilla.
Niinpä... Kovametalliterien jälkeen ei tee mieli normi verkkoteriin. On se kulutusero todella iso. Kyllä meillä on tämän talven aikana kuluneet aika hyvin että hyvä on jos päästään tämä yksi talvi niillä.
Meneekös ne kovametalliterät poikki helposti kaivonkansiin törmätessä?
Yksi terä katkes pystysuunnassa, mutta hitsaamalla kuntoon. Muuten ei ole katkeillut, vaikka tulee iskuja nopeuksien ollessa alle 40kmh. Meillä on vain tossa länkkärissä kovametallit ja ne on Sandvik HX900 Double sided snow plow blades, type 3456
-
steyr
- Luokka: Hevosaura
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 02 Huhti 2011, 18:46
Kirjoittaja jan79 » 12 Huhti 2015, 12:19
Aurat jääneet jo talviteloille.
Sen verran talven jälkeen voi kyllä sanoa että kyllä täällä ainakin jatketaan kovametalliterien kanssa. Koko talvi meni yksien terien kanssa per aura. Kulutuskestävyys aivan jotain muuta kuin normi terissä.
-

jan79
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 04 Maalis 2010, 23:40
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa
|
MAINOSPAIKKA
|