Läheltäpiti tilanteet

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Lukematon viestiKirjoittaja valametti » 11 Touko 2006, 20:39

Make kirjoitti:Pikkupoikana olin kärryillä etulaidan takana. Isä peruutti kärryjä latoon kippi vähän pystyssä. Tunsin oven yläkarmin takaraivossa ja vetäsin äkkiä pään alas. Hipo pää toiseltapuolelta etulaitaa ja toiseltapuolelta ovenyläkarmia.

Tossa olis voinu käydä huonosti.
valametti
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Valmetti mies » 11 Touko 2006, 22:28

.................
Viimeksi muokannut Valmetti mies päivämäärä 16 Heinä 2013, 19:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Valmetti mies
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viestiKirjoittaja mange » 12 Touko 2006, 11:51

Mitään suurempia vahinkoja ei ole vielä sattunut allekirjoittaneelle... kerran armeijassa olin 13t. pyöräkuormaajan kanssa liikenteessä. ajelin täysillä hiekkatiellä ja tiellä oli joku ihan pieni kuoppa. iso lumikauha oli laitettu huolimattomasti kiinni ja sehän irtosi. Onneks oli aisat sen verran matalalla että se vaan työnsi sitä kauhaa eteenpäin... kauha kiinni ja meno jatkui... vasta jälkeenpäin tajusin mitä siinä olisi voinut käydä.. Siinä olis ollut selittämistä jos olis koko hoito kaatunu.. :)

Ainoa kaato on avantilla metsässä (epäonnistunut kannonylitys).

Onkos kellään muuten työturvallisuus tai tulityökortta tai vastaavaa?
mange
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viestiKirjoittaja vajokki » 12 Touko 2006, 20:59

mange kirjoitti:Onkos kellään muuten työturvallisuus tai tulityökortta tai vastaavaa?

mulla on kummatki. juuri tänä vuonna suoritettu kurssit 8)
vajokki

Lukematon viestiKirjoittaja haitekki » 14 Touko 2006, 23:30

joo o.. viime kesänä jäin suolla kiinni ja toinen tuli sitte vetämäänn ja se tuli pakilla ettei tarvinnu käännellä raktoria siinä se sitte pakitti vapon 40 kuutioisen mekin kanssa ja ja MINÄ menin pistään kettinkiä t sarjalaisen nokkaan.. ja pistin niin innoissani sitä kettinkiä etten huomannu että mekki on jo aika lähellä ja sitte se tuli niin lähelle että jäin mekin ja valtran keulan väliin!! eikä siinäoikeen auttanu huutaa ku ei kukaan kuule.. siinä se pakitteli ja kävijo aika ..piip.. kipiää kun se sitte pysähty ja tuli sitte kattomaan.. sitte se huusi vaan että oho ja kävi siirtään vähä mekkiä.. eipä siinä tullu ku selkä kipiästi ja homma jatku. ois vielä pari senttiä pakittanu niin en taitas kirjotella tässä!! ja onha sitä paljo muutaki viime viikolla meinas puota siltanosturin kahmari ja iso heinä paali päälle ja pienempänä löin kirveellä jalkaan.. ja isä menetti joskus 70 luvulla oikean kätensä metsä töissä ja on senjälkeenki kyllä tapahtunu!!
haitekki
Luokka: Hevosaura

Lukematon viestiKirjoittaja valametti » 29 Touko 2006, 22:00

haitekki kirjoitti: ja isä menetti joskus 70 luvulla oikean kätensä metsä töissä

Mitäs siinä tilanteessa tapahtui?
valametti

Lukematon viestiKirjoittaja 6265 » 27 Heinä 2006, 23:36

tänään meinasin tulla yläkerrasta ryminällä alas kun oli niin pirun liukkaat rappuset :? onneksi ehin saada pitävän otteen kaiteesta :roll:
6265
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viestiKirjoittaja mutajussi » 28 Heinä 2006, 22:55

Elukoitten kanssa kaiken näköistä epämääräistä....

Hydraulihalkaisijasta lähti puu sormille, pari murtunutta sormea. (Ehkä ei tietystikkään kannattaisi edes yrittää halkaista sellaisia joiden ilmi selvä käyttötarkoitus olisi keinutuolinjalka.

Jyrkässä mutkassa tielaitoksen yhdistelmä sora-auto vastaan keskellä tietä... ei onneksi lähtenyt kuin sivupeili.

Epämääräinen määeä kaikkia muita lystejä pikku juttuja.... joo tekevälle sattuu.
mutajussi
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viestiKirjoittaja 6265 » 29 Heinä 2006, 11:32

niin ja onhan sitä kerran jos toisenkin lemmu tallannu :wink: muuten oon pysyny kaukana haavereista
6265

Lukematon viestiKirjoittaja Fiatagri » 29 Heinä 2006, 11:38

Joskus piiiikku poikana(vaikka oon vieläkin :wink: ),tipuin naapurissa Ex-Fiiatin apukuskin penkiltä maahan,onneks ei käyny pahemmin..
Fiatagri

Lukematon viestiKirjoittaja Fiatagri » 29 Heinä 2006, 11:44

6265 kirjoitti:niin ja onhan sitä kerran jos toisenkin lemmu
tallannu :wink: muuten oon pysyny kaukana haavereista

Ja sitten näitä legendaarisia lehmänpuskemisia ja tallaamisia.... :roll: Ahaa,muisti alkaa toimia,kerran jäi keskari Antti-Sampon lohkon väliin,no loppu toukotyöt P*******n moisessa paahteessa hanska toisessa kädessä kun meinas olla sormi vähän kasassa,onneks parantu ihan normaalinnäköseks :oops:
Fiatagri

Lukematon viestiKirjoittaja kenttamestari » 29 Heinä 2006, 16:30

Pienenä menin semmosee ilma tiivisee laatikkoo ja kans meni kiinni eikä auennu enää vaikka kuin hakkasin. Aloin hirmu huuon ja iskä oneks kuuli ja tuli avaamaa laatikon. Sen jälkee oli sen verran ahtaanpaikan kammoa etten meinannu moneen vuoteen uskaltaa mennä es sängynalle. :oops: Tänään rakennuksella olin antamassa lautoja katolle ite seison tellingillä ja ukko kopauttaa laualla päähä :arrow: Meinasin tippua mut onneks oli pitkä tolppa takan mitä vaste jäin. Oli muute ukkoki vähä aikaa hiljasena. :)
kenttamestari

Lukematon viestiKirjoittaja 6265 » 29 Heinä 2006, 18:06

muistelen kun vuos sitten olin konetöissä naapurissa kun mökkiä rakensivat (tai onhan se vielä kesken) niin ite ökin omistajalta tippu vasara kädestä sieltä katolta, niin tippui suoraan hänen vaimonsa päähän :?
6265

Lukematon viestiKirjoittaja Fiatagri » 29 Heinä 2006, 22:51

No mitäs Muijalle kävi :?:
Fiatagri

Lukematon viestiKirjoittaja aksu » 30 Heinä 2006, 10:20

itse meinasin ajaa kerran keväällä yläneellä yhdessä tiukassa mutkassa henkilö-auton kanssa yhteen tai no kun oli äes viel peräs ni oli yli 3,4m leveys ja sit viel ku tien leveys on siin paikkeil jtn 5,5m ja tien reunas noita heijastin tolppia... henkilö auto joutu ottaa jalkakäytävän puolelta..
aksu
Luokka: >500hv

EdellinenSeuraava