Sivu 2/2

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 10 Marras 2011, 01:00
Kirjoittaja Cultio
Olen miettinyt normi on/off sähköventtiileitä peräkkäin 3 ja traktorissa olisi venttiileille omat keinukytkimet ja käyttäisi traktorin hydrauliikka vipua (kylläkin sähköinen). Vai toimiikohan on/off venttiilit sillon kun traktorista olisi paine päällä jatkuvasti ja painelisi sähkönapeista puomin liikkeitä? (tällöin ei ole minkäänlaista tuntoa puomin liikkeissä)


Noi magneettiventtiilit maksaa jo 400, letkutus yhtä paljon ja sitten vielä muut hileet päälle niin on jo tonnin projekti. Itse en kääntäisi puomia on-offilla jos on kuormantunteva pumppu, sehän veivaa puomin sivulle niin että torni katkeaa pysähtyessään.

Mulla on metsäkuormaimessa nuo Rotecin kahvat ja vaikkeivät nyt mitään kaivinkonelaatua ole niin ovat kyllä todellakin hintansa arvoiset. Sieltä saa varmaan sellaisen pöydän josta läpivienti itse pumpulle jolla saa katkaistua LS signaalin niin power beyond on pumpun täydessä käytössä, kuten yllä mainittiinkin. Jää sitten vapaita ulosottoja vaunun muulle hydrauliikalle. Eikös tuo puomi pärjää vain yhdellä vivulla, kaksi liikettä sillä ja napista kolmas.

Mutta noinhan se toimii valameteissa


Elä ny moiti kotimaista, onhan niillä ollut yli 35L:n hammasrataspumppu jo 60 vuotta käytössä, eihän se voi olla huono keksintö. Virtauksesta riittää jopa kuristaa :lol:

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 10 Marras 2011, 10:50
Kirjoittaja Kaupoi
topikatti kirjoitti:Ei se mitään lämmitä ko säätää lohko kohtaisen virtauksen traktorin puoli päästä kohalleen

Toimiihan se tottakai. Mutta silti väitän, että lämmittää oljyjä suotta, kun ei sen tarvisi kiertää silloin, kun ei tarvitse.
Jos kärryyn laittaa suljetun hydrauliikkaventtiilistön, on se tietysti silloin ikävämpi käyttää avoimella järjestelmällä varustetulla rattorilla. Että siinä mielessä tuo avoin venttiilistö on "turvallisempi", jos tekee myyntiin vain yhen mallista.

Mutta edelleen olen tuon rotecin paketin (tms) kannalla. :)

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 10 Marras 2011, 13:26
Kirjoittaja topikatti
Kaupoi kirjoitti:
topikatti kirjoitti:Ei se mitään lämmitä ko säätää lohko kohtaisen virtauksen traktorin puoli päästä kohalleen

Toimiihan se tottakai. Mutta silti väitän, että lämmittää oljyjä suotta, kun ei sen tarvisi kiertää silloin, kun ei tarvitse.
Jos kärryyn laittaa suljetun hydrauliikkaventtiilistön, on se tietysti silloin ikävämpi käyttää avoimella järjestelmällä varustetulla rattorilla. Että siinä mielessä tuo avoin venttiilistö on "turvallisempi", jos tekee myyntiin vain yhen mallista.

Mutta edelleen olen tuon rotecin paketin (tms) kannalla. :)


Niin jos traktorissa avoin järjestelmä sillon käytössä vapaakierto kun taas suljetussa, sähkölohkolla onyksi lohko joka antaa singnaalin ls linjaan ohjaten pumppua tarpeen vaatiessa (mukavammin toimiva järjestelmä ei niin terävät liikkeet)...propo ominaisuudet on kyllä aivan turhia josain pumppupuomin ohjaamisessa jos ei oo mitään muuta käyttöä tiedossa ,

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 11 Marras 2011, 11:30
Kirjoittaja Kaupoi
Käytettynäki saattaa jotain löytyä.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/wal ... li/1005008 Tämä tosin vain 2-karainen.

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 28 Helmi 2014, 23:44
Kirjoittaja ja101
Elikkäs siirtovaunun täyttöön pitäisi keksiä joku systeemi, koska vaunu vaatisi myös sekoituksen niin ajattelin pumppukuormainta, joka menisi säiliö sisälle. Valmiina en ole nähnyt yhtäkään, onkohan tuollaisia edes?

Sitten itse pumppuun. Millaisiin tehoihin pumppukuormaimilla päästään? Kuinka tehokkaan pumpun pystyy rakentamaan/ostamaan jos traktorin PB:n kautta pitäisi tulla 120 l/min (190 bar) ja lohkoilta sitten varmaan puolet tuosta. Vertailuna ajattelen, kun tuossa meidän AP:ssä on tuollainen kahden pumpun systeemi eli hydraulinen uppopumppu ruokkii voa käyttöistä pääpumppua ja sillä saa 15 motin vaunun täyteen noin 2 minuutissa. Täyttöputki on 8". Öljy tuolle on otettu lohkolta eli meniskö sieltä maksimissaan se 60 l/min?
Monesti kun näissä pumppukuormaimissa näkyy 4-5" putkia maksimissaan 6" röörejä niin mikä vuoksi? Eikö isommalla putkella saada enää hyötyä?

Sitten tuosta kytkennästä eli jos otetaan öljy PB:n kautta niin miten kytkentä tulee suorittaa? Pumppuja kun näkyy oleva 2 ja 3 letkulla? Yksi ilmeisesti ainakin vapaa paluu, mutta entä muut?

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 06 Maalis 2014, 13:20
Kirjoittaja k08888
Mitenkä PB:stä otetaan öljy pelkästään hydraulipumpulle mahdollisimman yksinkertaisesti?
Miten tuo LS:n tunnustelu hoidetaan, riittääkö että paine tunnustelu letkussa katoaa(ohjataan vaikka vapaaseen paluuseen sähköventtiilillä)?

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 07 Maalis 2014, 02:42
Kirjoittaja Darksmoke
k08888 kirjoitti:Mitenkä PB:stä otetaan öljy pelkästään hydraulipumpulle mahdollisimman yksinkertaisesti?
Miten tuo LS:n tunnustelu hoidetaan, riittääkö että paine tunnustelu letkussa katoaa(ohjataan vaikka vapaaseen paluuseen sähköventtiilillä)?

Itselläni on nokkapumpun LS linjassa sähköinen vaihtoventtiili, jolla öljyn tuotta laitetaan minimiin venttiilin ollessa sähkötön (ts kahvoista sähkö pois). Erittäin hyvä ominaisuus maantieajossa ja toimii myös turvaventtiilinä.

Re: Hydrauliikkalohkon öljyn virtaus ja Pumppukuormain

Lukematon viestiLähetetty: 11 Maalis 2014, 13:23
Kirjoittaja k08888
Tarkoitin juurikin tuota. Kuinka LS toimii, tunnustelussa on jokin paine, 30bar? Ja paineenmuutoksesta pumppu alkaa antamaan öljyä. Eli toimiiko ohjaamalla tunnustelupaine vapaaseen paluuseen sähköventtiilillä kun täyttöpumppua tarvitaan? Vai vaatiiko jotain monimutkaisempaa?