Sivu 1/3

New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 20:30
Kirjoittaja AgriMouho
Näyttää nyt siltä että kauppa on tulossa tuolaisesta puma 155 mce mallista, eli täyspowershiftistä....sama vaihteisto kun tuo nyykkärin powercommand...mites nuo on toimineet, entä onko täyspowershif hintansa väärti vai olisko tuo range command riittäny? Vähä opettelua vaatii tuo nappien naputtelu, onneksi tuntui koe-ajossa vaihtava pehmeästi...mitäs mieltä ootte tuosta lootasta?

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 20:58
Kirjoittaja zetor8045
Onkos se täyspowershifti se joka ei mene kuin 10km/h takaperin? Aika kyllästyttävää tuo vaihteitten naputtelu kun automaatti ei kuitenkaan toimi niinkuin oma ajatus vaan takkuaa sitäkin enemmän :lol:

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 21:13
Kirjoittaja kyntäjä
Pc huomattavasti kestävämpi kuin range. Ja suunnanvaihto parempi.
Rangessa synkrojen kanssa ongelmaa, pc pakka laite. Kestävä.

Miiiiiinusta hiiiiiiiiiiiiiiidas pakki....12km/h

Opettele kalibroimaan laatikko. kerran kk jos paljo ajaa. Ei revi eikä nyvi. Suurimmat kauhut aiheutuneet ihmisille kun ei kalbroitu laatikkkoa. Osaa kiskaista niin alueen vaihdossa et sammuu. Kalibroituna hyväkun huomaa

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 21:23
Kirjoittaja 3070 E
Kyllä se naputtelu pidemmän päälle rupee ärsyttämään, eikä tosiaan kulje 12 km/h kovempaa pakilla, minusta saisi olla hieman pehmeämpi suunnanvaihto, muuten mukava kone mitä tässä on viitisenkymmentä tuntia tänä kesänä pääsyt kokeilemaan.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 22:20
Kirjoittaja Pasi
zetor8045 kirjoitti:Onkos se täyspowershifti se joka ei mene kuin 10km/h takaperin?


Näin pikaisesti hundeeraten.... onko tuo mitenkään suuri ongelma, jos ei ole taakseajolaitteita :?: Mihin ihan oikeasti tarvitaan todella vauhdikasta pakkia? Puolittaista leikkimistä liukkaalla ei lasketa...

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 22:54
Kirjoittaja zetor8045
Pasi kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:Onkos se täyspowershifti se joka ei mene kuin 10km/h takaperin?


Näin pikaisesti hundeeraten.... onko tuo mitenkään suuri ongelma, jos ei ole taakseajolaitteita :?: Mihin ihan oikeasti tarvitaan todella vauhdikasta pakkia? Puolittaista leikkimistä liukkaalla ei lasketa...
No maansiirtokärryjä joutuu monesti pitkiä siirtymiäkin peruuttamaan eli vauhtia on ihan kiva pitää enemmän.. Ja lumihommissa on pihat sellaisia että lumet pitää kasata toiseen päähän niin pakilla pääsee semmosen neljääkymppiä-viittäkymppiä takaisin toiseen päähän :wink: Eli oikeastaan tarvitaan usein vauhdikasta pakkia...

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 23:05
Kirjoittaja Jari
Pasi kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:Onkos se täyspowershifti se joka ei mene kuin 10km/h takaperin?


Näin pikaisesti hundeeraten.... onko tuo mitenkään suuri ongelma, jos ei ole taakseajolaitteita :?: Mihin ihan oikeasti tarvitaan todella vauhdikasta pakkia? Puolittaista leikkimistä liukkaalla ei lasketa...


Mihin sitä ei tarvisi :? Etukuormaajan kanssa onneton mikäli noin hidas pakki, samoin perälevyn kanssa työskennellessä, kärryä peruuttaessa jne. Äkkiseltään tuntuu, että eikai tuo haittaa muttakun se maksiminopeus tuo edellämainittu, pienillä kierroksilla peruuttaminen matelua. Tutulla ollut muutaman vuoden sininen, ja pakki korpeaa kuulemma edelleen, siihen hitauteen ei totu ja tietyissä hommissa pakko pyöräyttää traktori toisinpäin vaikka pakittaminen olisi järkevämpää.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 23:12
Kirjoittaja Harri
zetor8045 kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:Onkos se täyspowershifti se joka ei mene kuin 10km/h takaperin?


Näin pikaisesti hundeeraten.... onko tuo mitenkään suuri ongelma, jos ei ole taakseajolaitteita :?: Mihin ihan oikeasti tarvitaan todella vauhdikasta pakkia? Puolittaista leikkimistä liukkaalla ei lasketa...
No maansiirtokärryjä joutuu monesti pitkiä siirtymiäkin peruuttamaan eli vauhtia on ihan kiva pitää enemmän.. Ja lumihommissa on pihat sellaisia että lumet pitää kasata toiseen päähän niin pakilla pääsee semmosen neljääkymppiä-viittäkymppiä takaisin toiseen päähän :wink: Eli oikeastaan tarvitaan usein vauhdikasta pakkia...


ookko aatellu että kaikki ei tee lumihommia ja peruuta koko ajan?? minä ajanu jo usiamman tuhat tuntia powercommandilla, eikä mua häiritse hidas pakki.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 24 Marras 2011, 23:24
Kirjoittaja AgriMouho
Vetokonehan tuo meillä on, että tuskin tuo hidas pakki haittaa...mutta kyrsiintyykö tuohon vaihteitten naputteluun, täkäläiset new holland miehet kovin kehuu sitä askia...samaa kaliprointia sano että kannattaa tehdä sillon tällön...tuo suunnanvaihdin kyllä toimi paremmin tuossa täyspowershift pumassa kun 6080 rc nyykkäris.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 25 Marras 2011, 00:03
Kirjoittaja zetor8045
Harri kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:Onkos se täyspowershifti se joka ei mene kuin 10km/h takaperin?


Näin pikaisesti hundeeraten.... onko tuo mitenkään suuri ongelma, jos ei ole taakseajolaitteita :?: Mihin ihan oikeasti tarvitaan todella vauhdikasta pakkia? Puolittaista leikkimistä liukkaalla ei lasketa...
No maansiirtokärryjä joutuu monesti pitkiä siirtymiäkin peruuttamaan eli vauhtia on ihan kiva pitää enemmän.. Ja lumihommissa on pihat sellaisia että lumet pitää kasata toiseen päähän niin pakilla pääsee semmosen neljääkymppiä-viittäkymppiä takaisin toiseen päähän :wink: Eli oikeastaan tarvitaan usein vauhdikasta pakkia...


ookko aatellu että kaikki ei tee lumihommia ja peruuta koko ajan?? minä ajanu jo usiamman tuhat tuntia powercommandilla, eikä mua häiritse hidas pakki.
No ei tietenkään mutta jo ihan pihahommissakin tuommonen matelu ja koneen huudattaminen rupeaa ..piip....

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 25 Marras 2011, 00:33
Kirjoittaja LihavaPoika
Itsellä Tm 155 pc ss toi pakki on hidas kyllä lumi ja harjaus hommiin. normi maatalous alossa ei niinkään haittaa.
Ainut missä itseä rupeaa korpeamaan kun jää kapea kiila muokattaessa catroksen kanssa ja sitä kun lähtee sitten hakemaan alkaa pitempää perää etsimään. mutta kilpailevat merkit häviääkin sitten ketteryydessä omalleni 10-0 :D
ja onhan se tutkittu homma että eteenpäin ajo taloudellisempaa kuin peruuttelemalla kääntely.
Kaikki kaverit jotka ajaneet koneella ovat tykänneet ajaamisen helppoudesta ei vanhanaikaista kepin sekoittelua :lol:
myöskin ketteryys omaa luokkaansa kärryt saa uskomattomaankin paikkaan.

Miinus puoli on polttoaineen kulutus tie nopeuksissa. Itsellä tietraktorina on fastrac jossa 6 lovinen loota kolmella pikavaihteella. hyötysuhde hyvä ja tiellä pärjää hyvin. pikavaihteet vaan loppuu noukinvaunun vedossa pellolla.
kaikkea ei voi aina saada on tehtävä kompromissejä. portaaton tietysti hyvä mutta se hinta ja kestävyys. power shiftejä tehty 60 luvulta lähtien aika perustekniikkaa kuitenkin. ittiä kuitenkin ..piip.. toi kytkimen polkeminen ja kepin sekoittelu enemmän mitä toi naputtelu sormenpäällä.

Nyt Käsi sydämmellä kuinka moni on yrittänyt vaihtaa pikavaihdetta mutta ne onkin olleet jo tapissa? power shiftissä tämä ei ole ongelma koska kaikki vaihteet pikavaihteita.

Pc lootasta vielä 6ja7 väli nykäisee samoin 12ja13 välissä koska loota vaihtaa "aluetta" muttei pahasti jos vertaa esim dps. pc valmistaja Funk jonka omistaa jd.


Ts ja tsa parempia kuormaaja koneita mitä tm. itse siirryin kurottaja aikakauteen ja kuormaaja koneena 10sarjan foorti jossa ei edes suunnanvaihtajaa joten sähköhydraulinen olisi jo amerikkaa mutta näillä kuormaus tunneilla ei tarvetta.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 25 Marras 2011, 01:48
Kirjoittaja 3070 E
LihavaPoika kirjoitti:Ainut missä itseä rupeaa korpeamaan kun jää kapea kiila muokattaessa catroksen kanssa ja sitä kun lähtee sitten hakemaan alkaa pitempää perää etsimään. mutta kilpailevat merkit häviääkin sitten ketteryydessä omalleni 10-0
myöskin ketteryys omaa luokkaansa kärryt saa uskomattomaankin paikkaan.



Pitikin tuosta muokkauksesta sanoa, mutta ehdit ensin. Kyntäessä kun lohko kiilautuu lyhemmäksi, eikä sitten enää tietyssä vaiheessa viitsi alkaa auroja kääntämään ja vekslaamaan, niin tulee peruuteltua ja rupeaa tosiaan korpeamaan. Tuo ketteryys on kyllä melko uskomatonta, kyseessä on kuitenkin 7030 ilman kääntyvää etuakselia ja silti kääntyy pienissäkin nurkissa.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 27 Marras 2011, 13:48
Kirjoittaja AgriMouho
Puma 155 MCE tuli nyten sitten hankittua,50km vaihteistolla ja jousilla, muuten tuossa olikin melkein kaikki vakiona mitä tarvii....tuossa kun ajelin liikeessä vastaavalla koneella niin kyllä siinä vaihde automatiikka toimi hienosti, eikä vaihteen vaihtoa huomannut minkäänlaisena nykäyksenä...

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 27 Marras 2011, 17:14
Kirjoittaja O.J.
En tiedä Pumasta, mut NH TSA:n vaihteiston pystyy tarvittaessa kalibroimaan itse, ei vaadi läppäriä tms. erikoistyökaluja. Pitää olla lämpimät öljyt.

Re: New hollan/ case vaihteisto

Lukematon viestiLähetetty: 27 Marras 2011, 22:43
Kirjoittaja zetor8045
O.J. kirjoitti:En tiedä Pumasta, mut NH TSA:n vaihteiston pystyy tarvittaessa kalibroimaan itse, ei vaadi läppäriä tms. erikoistyökaluja. Pitää olla lämpimät öljyt.
Mitä tuo kalibroiminen tarkoittaa kun ei missään muussa merkissä tarvitse sellaista suorittaa???