Ford Ranger 2013

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja rottweiler » 26 Tammi 2013, 20:24

onko kellään kokemusta uudesta rangerista, automaatti limitetin meinaan ostaa.
onkohan tuo kovinki juoppo ja tarkeneeko ilman vebastua.
rottweiler
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Elo 2009, 21:02

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 27 Tammi 2013, 13:38

Tekniikan Maailma 21/2012 oli koeajo ( http://tekniikanmaailma.fi/arkisto/leht ... &year=2012 )
Rangerin kulutus on hieman muita pickupeja suurempi. TM:n koeajo oli ennen talven tuloa, joten lämmityslaitteesta ei mainittu. Monissa pickupeissa Eberi tai Webasto on vakiovaruste. Rangerista en tiedä.
Avatar
Carnivor
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 14:54
Paikkakunta: VS kv. 1B

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja [kalz] » 30 Tammi 2013, 10:17

Ainakin kaverin -10 rangerissa lämmöt pysyy ylhäällä ilman wwebastoa -15'C mutta kennosto on niiin pieni että ei saa sieltä tarpeeksi irti.
Osta isuzu ennen.
[kalz]
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2008, 19:29

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja Tumppi81 » 30 Tammi 2013, 11:31

Tuo Isuzuhan se kylmä on!
Ei nosta lämpöjä sitten niin millään, jos meinaa lasit saaha sulaksi pihalta niin vaatisi sen vanhan kunnon tiiliskiven kaasupolkimen päälle...
Webasto puuttuu :?
Ja uusin malli ei kyllä oikeen vakuuttanut sekään, kun käytiin syksyllä koeajo kiertuella.
Meillä 2,5 keppikone ja kaverilla 3,0 automaatti ja vaihtohaluja ei ainaskaan tullut.
Tumppi81
Luokka: yli 100 hv
 
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 16:01
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja Carnivor » 31 Tammi 2013, 00:20

Vuosimallin 2013 Ranger on ihan eri auto kuin -10 ja uudessa Isuzu D-Maxissa on webasto vakiona.
Avatar
Carnivor
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 14:54
Paikkakunta: VS kv. 1B

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja Astral » 31 Tammi 2013, 00:27

Tumppi81 kirjoitti:Tuo Isuzuhan se kylmä on!
Ei nosta lämpöjä sitten niin millään, jos meinaa lasit saaha sulaksi pihalta niin vaatisi sen vanhan kunnon tiiliskiven kaasupolkimen päälle...
Webasto puuttuu :?
Ja uusin malli ei kyllä oikeen vakuuttanut sekään, kun käytiin syksyllä koeajo kiertuella.
Meillä 2,5 keppikone ja kaverilla 3,0 automaatti ja vaihtohaluja ei ainaskaan tullut.


Ei mulla kyllä -08 2.5 manuaalissa sellasta ongelmaa oo. -33 mittaris parhaimmillaan ja ihan kyllä tarkeni sisällä ja näki pihalle
Astral
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 264
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 10:18

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja Amatööri » 31 Tammi 2013, 00:46

Tuohon autojen moottorien lämpöisenä pysymiseen voi kyllä todeta ihan hyvin että vanha konsti toimii edelleen ihan hyvin ja on ympäristön ja lompakonkin kannalta kaikkein paras :D
Syksyllä kun vaihtaa talvikumit alle niin auton keula umpeen mustalla pleksillä (joillakin auto merkeillä sellainen tulee uutena mukana). Toiminta häiriötä ja huoltoa vaativia kohteita tuossa pleksissä on huomattivasti vähemmän kuin noissa lämmittimissä ja käyttö kulutkin ovat aika pienet. (pari nippusidettä vuodessa)
Pudottaa kulutusta kun moottori käy oikean lämpöisenä ja kapiinin puolellekkin riittää lämmintä.
Amatööri
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 217
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 21:02
Paikkakunta: Ylistaro

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja hogi » 31 Tammi 2013, 10:40

On selvää, että jos auton moottori on suhteellisen pienikulutuksinen, niin ei hukkalämpöäkään synny paljoa, joten auto voi olla tällöin ns. kylmä.

Tuo D-max kestää kyllä pitkään lämmitä, jos kylmästä laittaa käyntiin niin ainakin 20min saa ajaa ennen kuin moottorinlämmöt on normaalit. On kyllä todella polttoainepihi moottori, tuolla omalla 3,0l automaatilla olen päässyt matka-ajossa jopa alle 7l/100km. Nurkka-ajossa, missä siirtymät ovat 1-10km, keskikulutus huitelee kympin korvilla.
hogi
Luokka: >500hv
 
Viestit: 947
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 17:23

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 31 Tammi 2013, 22:05

hogi kirjoitti:On selvää, että jos auton moottori on suhteellisen pienikulutuksinen, niin ei hukkalämpöäkään synny paljoa, joten auto voi olla tällöin ns. kylmä.

Tuo D-max kestää kyllä pitkään lämmitä, jos kylmästä laittaa käyntiin niin ainakin 20min saa ajaa ennen kuin moottorinlämmöt on normaalit. On kyllä todella polttoainepihi moottori, tuolla omalla 3,0l automaatilla olen päässyt matka-ajossa jopa alle 7l/100km. Nurkka-ajossa, missä siirtymät ovat 1-10km, keskikulutus huitelee kympin korvilla.


Piti kaverin 200cdi mersunkin olla kaikkien asiantuntijoiden mukaan niin pienikulutuksinen ettei lämpee. Totuus oli että vaihtamalla termostaatit toisentyyppisiin rupes lämmöt nousemaan. Alkuperäisessä termostaatissa iso "reikä" jonka kautta neste kiertää vaikka termari on kiinni. Mä oon vähä skeptinen tuolle ajatukselle ettei hukkalämpö riitä. Yks pieniruokainen automalli voi olla lämmin ja toinen kylmä...
Avatar
jk
Luokka: >500hv
 
Viestit: 805
Liittynyt: 18 Loka 2006, 18:13
Paikkakunta: Lapua

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja 956XL » 02 Helmi 2013, 09:17

jk kirjoitti:
hogi kirjoitti:On selvää, että jos auton moottori on suhteellisen pienikulutuksinen, niin ei hukkalämpöäkään synny paljoa, joten auto voi olla tällöin ns. kylmä.

Tuo D-max kestää kyllä pitkään lämmitä, jos kylmästä laittaa käyntiin niin ainakin 20min saa ajaa ennen kuin moottorinlämmöt on normaalit. On kyllä todella polttoainepihi moottori, tuolla omalla 3,0l automaatilla olen päässyt matka-ajossa jopa alle 7l/100km. Nurkka-ajossa, missä siirtymät ovat 1-10km, keskikulutus huitelee kympin korvilla.


Piti kaverin 200cdi mersunkin olla kaikkien asiantuntijoiden mukaan niin pienikulutuksinen ettei lämpee. Totuus oli että vaihtamalla termostaatit toisentyyppisiin rupes lämmöt nousemaan. Alkuperäisessä termostaatissa iso "reikä" jonka kautta neste kiertää vaikka termari on kiinni. Mä oon vähä skeptinen tuolle ajatukselle ettei hukkalämpö riitä. Yks pieniruokainen automalli voi olla lämmin ja toinen kylmä...


Riippuu kai vähän jäähdytysjärjestelmän koostakin?
Ja siitä termostaatista myös.
Mutta kyllä vähäsen edes kannattaa talveksi noista nokkaa tukkia niin auttaa tuohon lämpiämiseen. Ite tullu laitettua traktoriinkin vähän paffia nokalle, huomattavasti nopeammin nesteet lämpiää vaikka on ollutkin lohkolämmitin roikan päässä..
Avatar
956XL
Luokka: >500hv
 
Viestit: 779
Liittynyt: 09 Touko 2005, 21:15

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja rottweiler » 17 Maalis 2013, 21:41

perjantaina tuli rangeri, on hyvä ajettava, penkit paremmat kuin nissanisa, voimaa ja ominaisuuksia löytyy.
rottweiler
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Elo 2009, 21:02

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja Pasi » 24 Loka 2013, 23:23

rottweiler kirjoitti:perjantaina tuli rangeri, on hyvä ajettava, penkit paremmat kuin nissanisa, voimaa ja ominaisuuksia löytyy.


Yhäkö tyytyväinen?
Pasi
Luokka: >500hv
 
Viestit: 521
Liittynyt: 24 Elo 2008, 10:16

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiKirjoittaja rottweiler » 30 Loka 2013, 15:05

oon tyytyväinen, elokuussa lähin yöllä 2 aikaan ajamaan ja illalla 7 tulin ilmastointi oli päällä kokoajan, mutta sitte alkoi ääntään laittoivat uuden kompuran ja se on kestäny.
kulutus 80 ajettaessa 6,5-7 ja 100/ 8 litraa kuorma tietenki vaikuttaa ja jos on peräkärry.
kincappiin verrattuna kulutus paljo pienempi.
rottweiler
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Elo 2009, 21:02



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa

MAINOSPAIKKA