Sivu 1/1

Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 26 Tammi 2013, 20:24
Kirjoittaja rottweiler
onko kellään kokemusta uudesta rangerista, automaatti limitetin meinaan ostaa.
onkohan tuo kovinki juoppo ja tarkeneeko ilman vebastua.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 27 Tammi 2013, 13:38
Kirjoittaja Carnivor
Tekniikan Maailma 21/2012 oli koeajo ( http://tekniikanmaailma.fi/arkisto/leht ... &year=2012 )
Rangerin kulutus on hieman muita pickupeja suurempi. TM:n koeajo oli ennen talven tuloa, joten lämmityslaitteesta ei mainittu. Monissa pickupeissa Eberi tai Webasto on vakiovaruste. Rangerista en tiedä.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 10:17
Kirjoittaja [kalz]
Ainakin kaverin -10 rangerissa lämmöt pysyy ylhäällä ilman wwebastoa -15'C mutta kennosto on niiin pieni että ei saa sieltä tarpeeksi irti.
Osta isuzu ennen.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 11:31
Kirjoittaja Tumppi81
Tuo Isuzuhan se kylmä on!
Ei nosta lämpöjä sitten niin millään, jos meinaa lasit saaha sulaksi pihalta niin vaatisi sen vanhan kunnon tiiliskiven kaasupolkimen päälle...
Webasto puuttuu :?
Ja uusin malli ei kyllä oikeen vakuuttanut sekään, kun käytiin syksyllä koeajo kiertuella.
Meillä 2,5 keppikone ja kaverilla 3,0 automaatti ja vaihtohaluja ei ainaskaan tullut.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 00:20
Kirjoittaja Carnivor
Vuosimallin 2013 Ranger on ihan eri auto kuin -10 ja uudessa Isuzu D-Maxissa on webasto vakiona.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 00:27
Kirjoittaja Astral
Tumppi81 kirjoitti:Tuo Isuzuhan se kylmä on!
Ei nosta lämpöjä sitten niin millään, jos meinaa lasit saaha sulaksi pihalta niin vaatisi sen vanhan kunnon tiiliskiven kaasupolkimen päälle...
Webasto puuttuu :?
Ja uusin malli ei kyllä oikeen vakuuttanut sekään, kun käytiin syksyllä koeajo kiertuella.
Meillä 2,5 keppikone ja kaverilla 3,0 automaatti ja vaihtohaluja ei ainaskaan tullut.


Ei mulla kyllä -08 2.5 manuaalissa sellasta ongelmaa oo. -33 mittaris parhaimmillaan ja ihan kyllä tarkeni sisällä ja näki pihalle

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 00:46
Kirjoittaja Amatööri
Tuohon autojen moottorien lämpöisenä pysymiseen voi kyllä todeta ihan hyvin että vanha konsti toimii edelleen ihan hyvin ja on ympäristön ja lompakonkin kannalta kaikkein paras :D
Syksyllä kun vaihtaa talvikumit alle niin auton keula umpeen mustalla pleksillä (joillakin auto merkeillä sellainen tulee uutena mukana). Toiminta häiriötä ja huoltoa vaativia kohteita tuossa pleksissä on huomattivasti vähemmän kuin noissa lämmittimissä ja käyttö kulutkin ovat aika pienet. (pari nippusidettä vuodessa)
Pudottaa kulutusta kun moottori käy oikean lämpöisenä ja kapiinin puolellekkin riittää lämmintä.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 10:40
Kirjoittaja hogi
On selvää, että jos auton moottori on suhteellisen pienikulutuksinen, niin ei hukkalämpöäkään synny paljoa, joten auto voi olla tällöin ns. kylmä.

Tuo D-max kestää kyllä pitkään lämmitä, jos kylmästä laittaa käyntiin niin ainakin 20min saa ajaa ennen kuin moottorinlämmöt on normaalit. On kyllä todella polttoainepihi moottori, tuolla omalla 3,0l automaatilla olen päässyt matka-ajossa jopa alle 7l/100km. Nurkka-ajossa, missä siirtymät ovat 1-10km, keskikulutus huitelee kympin korvilla.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 22:05
Kirjoittaja jk
hogi kirjoitti:On selvää, että jos auton moottori on suhteellisen pienikulutuksinen, niin ei hukkalämpöäkään synny paljoa, joten auto voi olla tällöin ns. kylmä.

Tuo D-max kestää kyllä pitkään lämmitä, jos kylmästä laittaa käyntiin niin ainakin 20min saa ajaa ennen kuin moottorinlämmöt on normaalit. On kyllä todella polttoainepihi moottori, tuolla omalla 3,0l automaatilla olen päässyt matka-ajossa jopa alle 7l/100km. Nurkka-ajossa, missä siirtymät ovat 1-10km, keskikulutus huitelee kympin korvilla.


Piti kaverin 200cdi mersunkin olla kaikkien asiantuntijoiden mukaan niin pienikulutuksinen ettei lämpee. Totuus oli että vaihtamalla termostaatit toisentyyppisiin rupes lämmöt nousemaan. Alkuperäisessä termostaatissa iso "reikä" jonka kautta neste kiertää vaikka termari on kiinni. Mä oon vähä skeptinen tuolle ajatukselle ettei hukkalämpö riitä. Yks pieniruokainen automalli voi olla lämmin ja toinen kylmä...

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 09:17
Kirjoittaja 956XL
jk kirjoitti:
hogi kirjoitti:On selvää, että jos auton moottori on suhteellisen pienikulutuksinen, niin ei hukkalämpöäkään synny paljoa, joten auto voi olla tällöin ns. kylmä.

Tuo D-max kestää kyllä pitkään lämmitä, jos kylmästä laittaa käyntiin niin ainakin 20min saa ajaa ennen kuin moottorinlämmöt on normaalit. On kyllä todella polttoainepihi moottori, tuolla omalla 3,0l automaatilla olen päässyt matka-ajossa jopa alle 7l/100km. Nurkka-ajossa, missä siirtymät ovat 1-10km, keskikulutus huitelee kympin korvilla.


Piti kaverin 200cdi mersunkin olla kaikkien asiantuntijoiden mukaan niin pienikulutuksinen ettei lämpee. Totuus oli että vaihtamalla termostaatit toisentyyppisiin rupes lämmöt nousemaan. Alkuperäisessä termostaatissa iso "reikä" jonka kautta neste kiertää vaikka termari on kiinni. Mä oon vähä skeptinen tuolle ajatukselle ettei hukkalämpö riitä. Yks pieniruokainen automalli voi olla lämmin ja toinen kylmä...


Riippuu kai vähän jäähdytysjärjestelmän koostakin?
Ja siitä termostaatista myös.
Mutta kyllä vähäsen edes kannattaa talveksi noista nokkaa tukkia niin auttaa tuohon lämpiämiseen. Ite tullu laitettua traktoriinkin vähän paffia nokalle, huomattavasti nopeammin nesteet lämpiää vaikka on ollutkin lohkolämmitin roikan päässä..

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 17 Maalis 2013, 21:41
Kirjoittaja rottweiler
perjantaina tuli rangeri, on hyvä ajettava, penkit paremmat kuin nissanisa, voimaa ja ominaisuuksia löytyy.

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 24 Loka 2013, 23:23
Kirjoittaja Pasi
rottweiler kirjoitti:perjantaina tuli rangeri, on hyvä ajettava, penkit paremmat kuin nissanisa, voimaa ja ominaisuuksia löytyy.


Yhäkö tyytyväinen?

Re: Ford Ranger 2013

Lukematon viestiLähetetty: 30 Loka 2013, 15:05
Kirjoittaja rottweiler
oon tyytyväinen, elokuussa lähin yöllä 2 aikaan ajamaan ja illalla 7 tulin ilmastointi oli päällä kokoajan, mutta sitte alkoi ääntään laittoivat uuden kompuran ja se on kestäny.
kulutus 80 ajettaessa 6,5-7 ja 100/ 8 litraa kuorma tietenki vaikuttaa ja jos on peräkärry.
kincappiin verrattuna kulutus paljo pienempi.