Epärehellinen myyjäliike!

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Re: Epärehellinen myyjäliike!

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 14 Joulu 2014, 13:32

kylmis kirjoitti:Ei mikään iso yllätys, että Koneviesti ei voi hyppiä Keskon varpaille. Kuitenkin erittäin merkittävä mainostaja ja sitä kautta lehden rahoittaja. Hyvin helppo kiristää mainostulojen menetyksillä ja eväämällä koneiden antamisen tuotetestaukseen. Peli on raakaa ja epärehellistä. Vahvin voittaa.

Näinhän se valitettavasti menee. Sen keskustelun jälkeen naurattaa lukea kun huomasin koneviestissä etukannessa lukevan "Puolueeton tekninen ammattilehti". Tekninen ammattilehti voi olla mutta puolueeton MY ASS.
jan79
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viestiKirjoittaja TuomoL » 14 Joulu 2014, 23:28

Olisiko Koneviesti puolueeton, jos se olisi julkaissut jutun?
Minusta ei, koska puolueettomuus vaatii molempien osapuolien näkökannat asiasta. Ainakin minä tuossa tilanteessa olisin kaunistellut omaa puolta asioistani.
Ja minulla ei ole kytköksiä lehtiin eikä Konekeskoon.
TuomoL
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 15 Joulu 2014, 02:33

TuomoL kirjoitti:Olisiko Koneviesti puolueeton, jos se olisi julkaissut jutun?
Minusta ei, koska puolueettomuus vaatii molempien osapuolien näkökannat asiasta. Ainakin minä tuossa tilanteessa olisin kaunistellut omaa puolta asioistani.
Ja minulla ei ole kytköksiä lehtiin eikä Konekeskoon.

Itseasiassa olisi. Konekeskolta olisi voinut ja pitänytkin kysyä mielipiteensä asiasta. Eivät halunneet MT:n kysyessä kommentoida. Ei kukaan ole tarkoittanutkaan että jokin juttu pitäisi tehdä kyselemättä molempien osapuolien kantaa asiasta.
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja oppipoika » 15 Joulu 2014, 11:56

Hyvä että asia on saanut julkisuutta lehdissäkin, vaikkakin vain toisen osapuolen näkemyksen asiasta. Kuka on ollut aloitteellinen lehtijuttujen suhteen? Toimittaja vai asianosainen?
oppipoika
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 15 Joulu 2014, 13:08

Konekeskolta olivat pyytäneet kantaa aiheeseen mutta eivät ole itse halunneet kommentoida, sääli. Itse olin yhteydessä MT lehteen.
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja perfekt » 15 Joulu 2014, 13:28

Saukkoa siteeraten ; Kazahka t ottaa sen mikä löysässä hirressä ON

Eli hyvä kun selvittää tuollainen juttu pohjiaan myöden

th

Å,,,å
perfekt
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja TuomoL » 15 Joulu 2014, 13:49

jan79 kirjoitti:Konekeskolta olivat pyytäneet kantaa aiheeseen mutta eivät ole itse halunneet kommentoida, sääli. Itse olin yhteydessä MT lehteen.

Mitä sitä kommentoiman enään, kun ovat jo oikeudessa. Se on oikeuden tehtävä tehdä päätös ja oikeuden päätöksiin eivät lehtijutut saa vaikuttaa.

Toki virheitä on tapahtunut. Kyllähän reklamoidut, takuunalaiset viat pitäisi saada kuntoon huollossa.
TuomoL
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viestiKirjoittaja SamiT » 15 Joulu 2014, 13:57

Oliko tämä kiistanalainen kone hautunut varastossa ennen myyntiä Konekeskolla vai Casen omassa jossakin satama- tai tehdasvarastossa?
SamiT

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 15 Joulu 2014, 22:28

TuomoL kirjoitti:[

Toki virheitä on tapahtunut. Kyllähän reklamoidut, takuunalaiset viat pitäisi saada kuntoon huollossa.

Niin no viat pitäisi saada kuntoon mutta kun eivät saa :x Lisäksi jos ostat uuden tuotteen ja laskut, kuitit ja kaikki paperit sen osoittaa niin eihän liike voi myydä vanhaa uutena!
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 15 Joulu 2014, 22:30

SamiT kirjoitti:Oliko tämä kiistanalainen kone hautunut varastossa ennen myyntiä Konekeskolla vai Casen omassa jossakin satama- tai tehdasvarastossa?

Olen asiaa kysynyt mutta en ole vastausta saanut. Eipä kukaan kertonut ennen kaupantekoa että ostappa kone mikä on 2,5 vuotta seissyt jossain hornan tuutissa että varmasti alkaa ruostumaan läpeensä. Jokainen voi miettä kontollaan löytyyk ketään kuka ostaisi yli 2 vuotta vanhan koneen ja maksaa siitä uuden hinnan.
jan79

Edellinen