Epärehellinen myyjäliike!

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Re: Epärehellinen myyjäliike!

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 04 Loka 2014, 20:29

Asianajajalta tuli selkeä vastaus.

"Kun takuun antaja on valmistaja, on takuun perusteella vastuu valmistajan edustajalla.
Ja tähän asti on Finntractor ilmoittanut sellainen olevansa."

Tuo on hyvin selkeä vastaus. Eniten vaan harmittaa että Casen kanssa ei toimi mikään. KOne ei ole ensinnäkään sitä mitä olen ostanut ja nyt "uudessa" koneessa missä pitäisi olla tehdastakuu, ei kukaan korjaa konetta. Kuka uskaltaa ostaa uutta konetta jos eläminen sen jälkeen on tällaista tappelua? ja miksi ostaa uusi kone jos takuut loppuisi kuin seinään ennalta arvaamatta?

Asiasta ei ole tähän asti ole ollut epäilystä ja Fintractor on jo jotain korjauksia yrittänyt tehdä huonolla menestyksellä. Nyt yht´äkkiä tulikin tällainen viesti. Aiemmin vastasivat ja nyt sitten eivät vastaakaan.

Tämän koneen ostotapahtumat ja jälkimarkkinointi on hyvä esimerkki että kannattaa miettiä todella tarkasti minkä yrityksen kanssa kauppoja tekee :!:
jan79
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viestiKirjoittaja steyr » 05 Loka 2014, 14:57

Ongelma taitaa olla siinä, että koneesi ei ole uusi, vaikkakin käyttämätön. En tiedä mitkä on Casen takuuehdot, mutta koska kone on tyyppikilven mukaan 3v vanha voi olla, että fintractor ei saisi tehtaalta tukea tehtyihin remontteihin. Kaikki olisi siis fintractorin tappiota, vaikka myynnissä virhe on tapahtynyt keskon puolesta.

Muutenkin eikö tossa koneessa ollutkin keskolla tehtyjä asennuksia, jotka ei toimi? Silloin tehdas ei ainakaan korvaa mitään.
steyr
Luokka: Hevosaura

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 05 Loka 2014, 17:22

steyr kirjoitti:Ongelma taitaa olla siinä, että koneesi ei ole uusi, vaikkakin käyttämätön. En tiedä mitkä on Casen takuuehdot, mutta koska kone on tyyppikilven mukaan 3v vanha voi olla, että fintractor ei saisi tehtaalta tukea tehtyihin remontteihin. Kaikki olisi siis fintractorin tappiota, vaikka myynnissä virhe on tapahtynyt keskon puolesta.

Muutenkin eikö tossa koneessa ollutkin keskolla tehtyjä asennuksia, jotka ei toimi? Silloin tehdas ei ainakaan korvaa mitään.

Taas päästään siihen että Konekesko on myynyt tuon koneen uutena josta todisteena KAIKKI kauppaan liittyvät asiakirjat. Koneen omistaja on syytön siihen että merkin edustus vaihtui eikä siitä saa koneen omistajalle tulla kustannuksia tai muita ongelmia. Asianajajani viesti on ollut hyvin selkeä. Ikävä vain jos/kun joutuu takuukorjauksia alkaa vaatimaan oikeusteitse.

Ja minulle on Konekesko sekä Fintractor samassa pöydässä luvanneet että Fintractor vastaa täysin tulevista vioista tai ongelmista. Ei myöskään ole asiakkaan ongelma että merkin edustajalle putoaa edellisen merkkiedustajan myymien koneen takuut.

Mitäpä jos Steyr ostaa uuden Länkkärin ja kuukauden päästä tuleekin viesti että enää ei takuuta sitten olekaan? Ei tässä ole mitään epäselvää. Takuut eivät voi missään nimessä päättyä yksipuolisesti. Harmi vain että nyt asioidaan sitten Fintractorinkin kanssa asianajajan välityksellä mutta minkäs teet.. Ovat tiensä valinneet.
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja steyr » 05 Loka 2014, 18:45

Lähinnä sitä koitin, että vaikka fintractor on nykyään virallinen maahantuoja, kesko on tehnyt sen virheen ja keskon siitä pitäisi vastata. Silloin se olisi täysin fintractorin vastuulla, jos kesko olisi myynyt oikeasti uuden koneen, eikä olisi pilannut sitä lisää omilla asennuksilla, vaan viat johtuisi itse koneesta.

Nythän ruostuminen johtuu keskon varastoinnista, hydrauliikan ongelmat niiden tekemistä asennuksista ja se suurin, eli vanhan koneen myynti uutena, on keskon tekemä petos.

Kyllähän pettymys oli/on suuri ton neusonin osalta. Uusi kone, jossa viat johtuu silloisen maahantuojan asennuksista. Maahantuoja vaihtui(hyvä niin), eikä uusi maahantuoja enää halua korjata ilmaiseksi ja itse sen ymmärrän, suostuivat toki alennuksiin. Vanha maahantuoja yritti korjailla sen n. vuoden verran, mutta ei onnistunut ja sitten maahatuoja vaihtui.
steyr

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 05 Loka 2014, 19:39

steyr kirjoitti:Lähinnä sitä koitin, että vaikka fintractor on nykyään virallinen maahantuoja, kesko on tehnyt sen virheen ja keskon siitä pitäisi vastata. Silloin se olisi täysin fintractorin vastuulla, jos kesko olisi myynyt oikeasti uuden koneen, eikä olisi pilannut sitä lisää omilla asennuksilla, vaan viat johtuisi itse koneesta.

Nythän ruostuminen johtuu keskon varastoinnista, hydrauliikan ongelmat niiden tekemistä asennuksista ja se suurin, eli vanhan koneen myynti uutena, on keskon tekemä petos.

Kyllähän pettymys oli/on suuri ton neusonin osalta. Uusi kone, jossa viat johtuu silloisen maahantuojan asennuksista. Maahantuoja vaihtui(hyvä niin), eikä uusi maahantuoja enää halua korjata ilmaiseksi ja itse sen ymmärrän, suostuivat toki alennuksiin. Vanha maahantuoja yritti korjailla sen n. vuoden verran, mutta ei onnistunut ja sitten maahatuoja vaihtui.

Siinä olen täysin samaa mieltä että Konekesko tässä on petoksen tehnyt ja mielestäni pitäisi sinne pudottaa kaikki vastuu mutta jos ovat Fintractorin herrat vastuun harteilleen ottaneet niin syytönhän minäkään siihen olen. Samahan se asiakkaalle on kuka vastuun ottaa kunhan joku ottaa ja sen myös jaksaa kantaa. Olen Fintractorille sanonut että painostaisivat Konekeskoa mutta olen ollut pöydän ääressä missä sekä konekeskon että fintractorin kaveri lupasivat fintractorin kantavat vastuut ja hoitavan takuut.

Kyllä tuo Konekeskon myymä kone tulee fintractorille kalliiksi jos ei muuten niin vaikka lakiteitse :evil:
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja Harras-harrastaja » 07 Loka 2014, 09:03

Pelkäämpä että Jan79 voi vain hävitä tässä. Lakimiehet eivät ole halpoja. Katselin itsekkin koneitten tyyppikilpiä ja vuoden saattavat helposti heittää eikä ole konekeskolta ostamia. Kaikista eniten syyttäisin itse casea kun laatu on mitä on. Maahantuoja kysyy Caselta meneekö takuuseen ja case mun mielestä päättää asian.
Harras-harrastaja

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 07 Loka 2014, 13:13

Harras-harrastaja kirjoitti:Pelkäämpä että Jan79 voi vain hävitä tässä. Lakimiehet eivät ole halpoja. Katselin itsekkin koneitten tyyppikilpiä ja vuoden saattavat helposti heittää eikä ole konekeskolta ostamia. Kaikista eniten syyttäisin itse casea kun laatu on mitä on. Maahantuoja kysyy Caselta meneekö takuuseen ja case mun mielestä päättää asian.

Joo, lakimiehet eivät ole halpoja ei.

Ostamassani koneessa vuosimalli heittää yli kaksikin vuotta. Tämä näkyy koneen vaihtohinnassa älyttömästi ja toinen asia on se että tarjouspyynnöissä missä pisteytetään koneet myös iän mukaan, vuosimalli katsotaan koneen tyyppikilvestä ja koneeni siis vanhenee tarjouskilpailussa 2 vuotta oletettua nopeammin. Niin ja siis nythän ei puhuta käyttöönottopäivästä millään asteella.

Tässä jutussahan ei voittajia ole. En ole kovinkaan riidanhaluinen ja olisin alusta asti halunnut sopia asiasta mutta konekesko ei ollut halukas edes keskustelemaan asiasta. Ei oikein pienellä yrittäjällä ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä asianajajan pakeille. Luulen että aika harva yrittäjä nielee purematta sen hinnan alennuksen mikä tuosta koneesta on sen 2 vuoden iän myötä. Saati sitten koneen vikaisuus. Ensimmäisen puolen vuoden aikana yli 15 huoltoauton korjauskäyntiä pelkästään konekeskon toimesta. Ei siis ihan pelkkää uuden koneen "säätämistä".
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja kylmis » 12 Joulu 2014, 23:20

Nyt on keissi nostettu oikein etusivulle. Hattua nostan kansalaisrohkeudesta!
kylmis
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja steyr » 13 Joulu 2014, 00:21

Missä lehdessä??
steyr

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 13 Joulu 2014, 00:34

Jutun julkaisi Maaseudun tulevaisuus. Aiemmin Koneviestin toimittaja halusi tehdä jutun lehteen ja kävi kuvaamassa kaikki kauppaan liittyvät asiakirjat sekä ruostuvan takuunalaisen koneen. Toimittaja tutki kaikki laskut yms sekä koneen ja teki selväksi ettei kaupankäynnissä ollut menty ihan hyvien kauppatapojen mukaisesti. Vanhan ja vikaisen möivät uutena.

Mutta oltuani koneviestin päätoimittajaan yhteydessä, huomasin mitä suomalainen journalismietiikka on. Konekesko sai kuulla aikeestani tehdä asiasta julkisen ja oli ollut koneviestilehteen yhteydessä, jonka jälkeen "mystisesti" lehden päätoimittaja ei halunnut (uskaltanut) tehdä juttua mistä konekesko voisi suuttua.

Kiitos Maaseudun tulevaisuus-lehdelle.

Ei tässä pahemmin mistään rohkeudesta ole kysymys. Olen alusta asti halunnut päästä sopimukseen konekeskon kanssa mutta konekesko on ollut ylimielinen sekä täysin haluton edes keskustelemaan asiasta. Ei vaan jäänyt vaihtoehtoa kuin tapella vastaan. Oikeutta ei kukaan tule ovelle tarjoamaan.
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja steyr » 13 Joulu 2014, 00:44

Onko tuota juttua mahdollista nähdä netissä? Itse en ainakaan vielä löytänyt.
steyr

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 13 Joulu 2014, 00:48

steyr kirjoitti:Onko tuota juttua mahdollista nähdä netissä? Itse en ainakaan vielä löytänyt.

Itseasiassa ei hajuakaan. Itsekin etsin ensin netistä mutta piti käydä ihan ostamassa lehti.
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja steyr » 13 Joulu 2014, 00:54

Noo ostin näköislehden niin pääsi lukemaan. Hyvin kirjotettu juttu, toimittajakin osannut asiansa. Hienoa, että sai myös noin paljon palstatilaa.
steyr

Lukematon viestiKirjoittaja jan79 » 13 Joulu 2014, 00:57

steyr kirjoitti:Noo ostin näköislehden niin pääsi lukemaan. Hyvin kirjotettu juttu, toimittajakin osannut asiansa. Hienoa, että sai myös noin paljon palstatilaa.

Itseasiassa karsi vielä paljon asiaa pois esim sen että Fintractor ilmoitti kesken koneen takuun "ettei takuu ole enää voimassa".. Ja vikojahan tuossa jutussa ei edes lueteltu. Lähes KAIKKI mitä konekeskolla koneeseen varustelivat on joko viallisia ja sitten jo ainakin kertaalleen vaihdettu.

Ei vaan tuon koneen kanssa ole onnistuttu. No toki tärkein se että uusi kone olikin yli 2 vuotta vanha...
jan79

Lukematon viestiKirjoittaja kylmis » 13 Joulu 2014, 16:53

Ei mikään iso yllätys, että Koneviesti ei voi hyppiä Keskon varpaille. Kuitenkin erittäin merkittävä mainostaja ja sitä kautta lehden rahoittaja. Hyvin helppo kiristää mainostulojen menetyksillä ja eväämällä koneiden antamisen tuotetestaukseen. Peli on raakaa ja epärehellistä. Vahvin voittaa.
kylmis
Luokka: >500hv

EdellinenSeuraava