Se siitä.
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Jussi T.
- Luokka: yli 300 hv
- Viesti:
Re: Se siitä.
Laktoositon on sikäli mukava tuote, että lisenssitulot kilahtaa kumminkin Valion kassaan.......
Mikä siinä maidossa on nyt niin ihmeellistä. Onhan nyt ollut jo pitkään ulkomaisia maidosta tehtyjä juustoja, jugurtteja ja vaikka mitä edullista "euroshopper" -ruokatavaraa kaupassa. Viinakauppakin pullistelee hienoja ulkomaisista maataloustuotteista tehtyjä juomia Kossun sijaan.
Se siitä.
Se siitä.
- Asikeikuli
Nyt alkaa näyttämään että kyseessä oli perätön huhu. Tulipa syyllistyttyä levittämiseen. Seuraillaan mitä kevät tuo tullessaan.
Salossa S-Marketissa ja Prismassa on pieni looshi Valion rasvatonta ja muu on Arla Ingmannia. Puhdasta Arlaa ei näkynyt.
On tuo S:n touhu ollut muutenkin sellaista, että boikottia alkaa pukkaamaan.
On tuo S:n touhu ollut muutenkin sellaista, että boikottia alkaa pukkaamaan.
- Asikeikuli
Totta.Make kirjoitti:On tuo S:n touhu ollut muutenkin sellaista, että boikottia alkaa pukkaamaan.
-
sunnuntaifarmari
- Luokka: yli 100 hv
Joo, mulla ainakin menee rajusti yli tuo kaupan omilla merkeillä valmistettavien tuotteiden valtava lisääntyminen. Niitä (Rainbow ym.) vältän kuin ruttoa. Niissä paljon heikommat alkuperämerkinnät kuin ns. merkkituotteissa. Toisin sanoen et siis välttämättä tiedä, minkä valmistajan tuotteita syöt, ja usein ulkomaista. Näitä tuotteita suosimalla ne syrjäyttävät merkkituotteet kaupan hyllystä marginaaliin ja sehän tarkoittaa kaupan vallan kasvamista! Kukahan se jo ennestäänkin pärjää parhaiten, tuottaja, jalostaja vai kauppa?? Maidossakin voi käydä samalla tavoin. On kyllä hyvä seurata tilannetta ja toimia, ennen kuin on myöhäistä. Oma ostokäyttäytyminen on merkittävä valinta ja sitä palautettakin voi varmaan asiallisesti antaa sinne kaupan puolelle.
-
viljanviljelijä
- Luokka: yli 200 hv
Private label -tuotteilla on Suomessa vielä pieni markkinaosuus verrattuna muihin länsimaihin. Mutta valistunut veikkaus on että osuus kasvaa myös Suomessa.sunnuntaifarmari kirjoitti:Joo, mulla ainakin menee rajusti yli tuo kaupan omilla merkeillä valmistettavien tuotteiden valtava lisääntyminen
-
aurauskeppi
Viikonkin jos on kaupasta maito loppu, niin alkaa karjatiloilla puhelimet soida on mun veikkaus.muajuse kirjoitti:Pitääkö tässä täyttää tonkat ja kurvata torille ?
Suoramyyntilupa on vissiin taas kallis ja vaikea mutta en minä sitä ainakaan kysele.
Ja mikä parasta, EU:n takia hommasta tehty mahdollisimman "hankalaa" ts. ei kannattavaa työnmäärään jne nähden.-Justus- kirjoitti:Viikonkin jos on kaupasta maito loppu, niin alkaa karjatiloilla puhelimet soida on mun veikkaus.muajuse kirjoitti:Pitääkö tässä täyttää tonkat ja kurvata torille ?
Suoramyyntilupa on vissiin taas kallis ja vaikea mutta en minä sitä ainakaan kysele.
Paperihommaa myös piisaa käsittääkseni.
Kovasti kyllä tykättäisiin "raakamaidosta", sopii jopa joillekin laktoosi-intolersseille, kun ei käytetä meijerissä kuorittavana kaikkia "hyviä" aineita pois.
- Asikeikuli
Ajatella jos ois niin rumasti että evira siivoaisi turhat valion kilpailijat poies..
-
ElukkaKuski
- Luokka: Polkutraktori
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010030 ... 8_uu.shtml
Ainakin osassa Suomea tuo on totta,eiköhän leviä muuallekin.
- junttieinari
Niinhän siinä käy:ElukkaKuski kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010030511244948_uu.shtml
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kaksi ... 5253459399
Olin jo melkein perumassa s-ryhmän boikottini, mut näköjään saapi jatkua toistaiseksi. Ei tietystä heilauta kyseistä puulaakia suuntaan eikä toiseen, mutta en näe järkeväksi syytää rahaa firmalle joka kaivaa maata jalkojeni alta.
- Asikeikuli
saab35 kirjoitti:Mikä siinä maidossa on nyt niin ihmeellistä. Onhan nyt ollut jo pitkään ulkomaisia maidosta tehtyjä juustoja, jugurtteja ja vaikka mitä edullista "euroshopper" -ruokatavaraa kaupassa. Viinakauppakin pullistelee hienoja ulkomaisista maataloustuotteista tehtyjä juomia Kossun sijaan.
Se siitä.
Get the general idea?junttieinari kirjoitti:en näe järkeväksi syytää rahaa firmalle joka kaivaa maata jalkojeni alta.
Vanhanen boikotissa mukana.. Ostaa varmaan tulevaisuudessa laudatkin K-raudasta eikä agrista..
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Vanha ... 5253467019
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Vanha ... 5253467019