SPV ja varastoidut viljat

Valvoja: Farmari-ryhmä

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

SPV ja varastoidut viljat

Lukematon viestiKirjoittaja tikkat3 » 10 Joulu 2014, 15:37

Tilanne on tällainen, tämän vuoden viimenen päivä tehdään tilakauppa ja vanha isäntä jätti varastot täyteen viljaa,miten minä voin uutena isäntänä myydä ne? Pitääkö meidän tehdä keskinäinen kauppa noista viljoista? Miten muut nuoret isännät ovat toimineet?
tikkat3
Luokka: yli 100 hv

Re: SPV ja varastoidut viljat

Lukematon viestiKirjoittaja masto » 10 Joulu 2014, 16:06

Meillä sama juttu ja SP nyt vuodenvaihteessa.. Ei vaikuta mitään/mihinkään. Irtain omaisuus siirtyy SPVssä uudelle omistajalle, kuten apulannat, KS-aineet ja PÖljyt. Verottaja ei koske niihin.
masto
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja masto » 10 Joulu 2014, 16:13

btw älkää unohtako että maataloussihteerille pitää vissiin 10 päivän kuluessa tehdä ilmoitus ja joku lomake palauttaa että ympäristötuen toimenpiteet jatkuu uuden isännän toimesta sitoomuskauden loppuun eli 31.3.2015 asti, eivät sitten voi/yritä periä tukirahaa takaisin... toi on joku byrokraattinen konnankoukku mitä näissä hommissa piisaa. :)

Onnea uudelle isännälle!
masto

Lukematon viestiKirjoittaja Agriduunari » 11 Joulu 2014, 11:47

Jos niitä ei ole kauppakirjassa eritelty ne pysyy vanhalla isännällä.

"Maatalouden muistiinpanoissa ei ole tasetta, joka määrittäisi luovutettavaan maatilaan kuuluvat omaisuuserät. Sen vuoksi maatilan luovutukseen kuuluvat omaisuuserät on yksityiskohtaisesti eriteltävä kauppa- tai lahjakirjassa tai muussa luovutuskirjassa tai sen liitteessä"

http://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhte ... essa(34363)

Joskus aikanaan kun tehtiin spv. Niin verottajalle piti luovuttajan toimittaa tositteet varastojen realisoinnista, koska ne ei siirtyneet kaupassa.

Kait on tehty luonnoskauppakirja ja haettu ennakkopäätöstä? Jos tässä ei ole varastoja, niin ne ei siirry kaupassa.
Agriduunari
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viestiKirjoittaja 3070 E » 11 Joulu 2014, 22:53

SPV-tilaisuudessa mainittiin että useasti edellisellä omistajalla on "unohtunut" viljaa siiloihin. Tässä tapauksessa en kuitenkaan välttämättä lähtisi niitä myymään kuin aikaisintaan sadonkorjuu aikaan. :D
3070 E
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja masto » 16 Joulu 2014, 14:18

Ok no ilmeisesti minä en ihan sitten tiennyt mistä puhun, pahoittelen. :)
masto

Lukematon viestiKirjoittaja jk » 17 Joulu 2014, 01:18

3070 E kirjoitti:SPV-tilaisuudessa mainittiin että useasti edellisellä omistajalla on "unohtunut" viljaa siiloihin. Tässä tapauksessa en kuitenkaan välttämättä lähtisi niitä myymään kuin aikaisintaan sadonkorjuu aikaan. :D

Minä ainakin myin aloitusvuonna keväällä rypsit ja ohrat pois enkä oo ainakaan vielä linnaan joutunu...
jk

Lukematon viestiKirjoittaja Make » 17 Joulu 2014, 01:35

jk kirjoitti:
3070 E kirjoitti:SPV-tilaisuudessa mainittiin että useasti edellisellä omistajalla on "unohtunut" viljaa siiloihin. Tässä tapauksessa en kuitenkaan välttämättä lähtisi niitä myymään kuin aikaisintaan sadonkorjuu aikaan. :D

Minä ainakin myin aloitusvuonna keväällä rypsit ja ohrat pois enkä oo ainakaan vielä linnaan joutunu...

Verotarkastuksessa veronkierto vasta paljastuu. :?
Make

Lukematon viestiKirjoittaja masto » 17 Joulu 2014, 12:52

Minä olen ollut yhtymässä osakkaana ennen SPVtä, eli tavallaan määrittelemätön osa siitä viljasta kait kuuluu myös minulle?
masto