Uusi ilme

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelu tästä foorumista. Foorumin säännöt. Lisäksi vinkkejä, virheitä, ohjeita, parannuksia ja mitä vaan ehdotuksia tänne Yleisesti keskustelua tästä foorumista.

Re: Uusi ilme

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 04 Helmi 2008, 20:58

jed kirjoitti:Puuttuuko etusivulta suora linkki tarkennettuun hakuun, vai eikö vaan sattunut silmään. Kategorioitten takaa kyllä löytyy etsi -kenttä, mutta ei sielläkään ole suoraa linkkiä vanhaan tuttuun hakuun. Mielestäni.
Hyvä huomio. Nyt kuitenkin löytyy etusivuilta Etsi viesti-linkin takaa.
Wilpo
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 05 Helmi 2008, 00:47

Enimmäkseen ärsyttävä on tämä uusi ilme :evil: Liian leveä, ei mahdu vakio selainikkunaani, olis verraten helppo korjata. Otapa Wilpo sopiva tekstieditori kauniiseen käteen ja hae style.css tiedostosta "width: 950px;" (ilman lainausmerkkejä) ja muuta ne "width: auto;" ja muutkin vastaavan leveyden pikselimääreet. Taustakuvillekin löytynee sopiva skaalaustapa, niin pysyy oikea reunakin siistinä.

Mä en millään ymmärrä, miksi sivuista pitää tehdä vakiolevyisiä, kun niistä voisi yhtä hyvin tehdä skaalautuviakin.

Tuo otsikkolistan vilkkuminen hiiriosoittimen alla on myös ärsyttävä piirre, tulee ihan mieleen winkkarin valikoiden vilkkuminen. No... jotkut tykkäävät pilleistä ja kelloista, minä en :-)
Cultor

Lukematon viestiKirjoittaja JarJar » 05 Helmi 2008, 01:46

Cultor kirjoitti:Enimmäkseen ärsyttävä on tämä uusi ilme :evil: Liian leveä, ei mahdu vakio selainikkunaani, olis verraten helppo korjata. Otapa Wilpo sopiva tekstieditori kauniiseen käteen ja hae style.css tiedostosta "width: 950px;" (ilman lainausmerkkejä) ja muuta ne "width: auto;" ja muutkin vastaavan leveyden pikselimääreet. Taustakuvillekin löytynee sopiva skaalaustapa, niin pysyy oikea reunakin siistinä.

Taitaa nykyisin lähes kaikilla olla resoluutio 1024x768 tai suurempi, niin sen tähden sivutkin yleisesti suunnitellaan siihen kokoon. Auto skaalaus toki vaihtoehtona, mutta grafiikka ei aina anna myöten.

Yleisesti uudistunut ulkoasu minusta huomattavasti parempi ja käyttökin yhtä helppoa kuin ennen.
JarJar
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 05 Helmi 2008, 02:01

Cultor kirjoitti:Mä en millään ymmärrä, miksi sivuista pitää tehdä vakiolevyisiä, kun niistä voisi yhtä hyvin tehdä skaalautuviakin.

Tuo otsikkolistan vilkkuminen hiiriosoittimen alla on myös ärsyttävä piirre, tulee ihan mieleen winkkarin valikoiden vilkkuminen. No... jotkut tykkäävät pilleistä ja kelloista, minä en :-)

Ite muutin juuri tämän kiinteään leveyteen ja arvasin, että sinulta tulee tämän kiinteän leveyden kannanotto. :) Katotaan nyt mitä tehdään. Luulen että todella harvalla on enää nykyään käytössä 800x600 resuluutiota.

hmm.. Tuota otsikkopalkin vilkkumista en ole ite huomannut, kun olen eri selaimilla tätä kokeillut.
Wilpo

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 05 Helmi 2008, 11:48

Wilpo kirjoitti:
Cultor kirjoitti:Mä en millään ymmärrä, miksi sivuista pitää tehdä vakiolevyisiä, kun niistä voisi yhtä hyvin tehdä skaalautuviakin.

Ite muutin juuri tämän kiinteään leveyteen ja arvasin, että sinulta tulee tämän kiinteän leveyden kannanotto. :) Katotaan nyt mitä tehdään. Luulen että todella harvalla on enää nykyään käytössä 800x600 resuluutiota.

On minulla 1024x768 resoluutioinen näyttö, mutta en pidä selainikkunaa kokoruudussa kuin pakon edessä. Haluan nähdä näytöllä muutakin kuin yhden selainikkunan.
Wilpo kirjoitti:hmm.. Tuota otsikkopalkin vilkkumista en ole ite huomannut, kun olen eri selaimilla tätä kokeillut.

Kun avaat esimerkiksi tämän osaston, sen säikeiden värit ovat vuoroin vihreää ja harmaata ja muuttuvat pohjaväriharmaaksi hiiriosoittimen ollessa päällä. Kun olen tottunut liikuttamaan hiirtä melko nopeasti, siitä syntyy vilkkuva vaikutelma. Mulla kun ei ole käyttiksessä liukuvia valikoita riesanani. Mozillan kälistä valikoiden liukumista ei valitettavasti saa poistettua kokonaan, ainoastaan alavalikoista. Harvoinhan noita hiirellä auon, yleensä näppiksellä. OpenOfficessa on onneksi asetuksissa valinta "Valikko seuraa hiiriosoitinta".
Cultor

Lukematon viestiKirjoittaja Radon » 05 Helmi 2008, 14:25

Cultor kirjoitti:Kun avaat esimerkiksi tämän osaston, sen säikeiden värit ovat vuoroin vihreää ja harmaata ja muuttuvat pohjaväriharmaaksi hiiriosoittimen ollessa päällä. Kun olen tottunut liikuttamaan hiirtä melko nopeasti, siitä syntyy vilkkuva vaikutelma. Mulla kun ei ole käyttiksessä liukuvia valikoita riesanani. Mozillan kälistä valikoiden liukumista ei valitettavasti saa poistettua kokonaan, ainoastaan alavalikoista. Harvoinhan noita hiirellä auon, yleensä näppiksellä. OpenOfficessa on onneksi asetuksissa valinta "Valikko seuraa hiiriosoitinta".

Itselläni ei tuollaista ainakaan tapahdu ja käytössä myös firefox eikä näyttänyt ie:lläkään tapahtuvan.

Mitä sitten tulee yleisesti tähän ulkoasuun niin sanoisin että vanha oli parempi, sitä oli helpompi luea.

Mitä tulee tuohon skaalautumiseen niin vastaavasti isoilla resoluutioilla jää turhan kapeaksi sivu.

Olisiko ollut mahdollista säilyttää vanha ulkomuoto valinnaisena tuolla asetuksissa?, oli mielestäni parempi.
Plussaa sitten tuosta yläbannerista ihan tyylikäs.
Radon

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 05 Helmi 2008, 14:45

Wilpo kirjoitti:Ite muutin juuri tämän kiinteään leveyteen ja arvasin, että sinulta tulee tämän kiinteän leveyden kannanotto. :) Katotaan nyt mitä tehdään. Luulen että todella harvalla on enää nykyään käytössä 800x600 resuluutiota.

No... sinulla on valta tehdä tahtosi mukaan, mutta minun ei ole mikään pakko katsella ylileveää sivua ;-)
Cultor

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 05 Helmi 2008, 20:11

Radon kirjoitti:Itselläni ei tuollaista ainakaan tapahdu ja käytössä myös firefox eikä näyttänyt ie:lläkään tapahtuvan.

Täällä tapahtuu sekä Firefoxilla että Seamonkeylla. Kuvassa hiiriosoittimen alla on tummempi harmaa, joka muuttuu vihreäksi, kun ottaa osoittimen pois alueelta.
Radon kirjoitti:Mitä tulee tuohon skaalautumiseen niin vastaavasti isoilla resoluutioilla jää turhan kapeaksi sivu.

Oikein skaalautuvan sivun leveys asettuu käytetyn selainikkunan mukaan.

Kuten kuvasta näkyy, minun ei tarvitse katsella ylileveää sivua ;-)
ilme03.jpg
Vähän iso kuva, mutta ruutukaappaus menee aika tuhruiseksi, jos enemmän pienentää.
ilme03.jpg (89.38 KiB) Katsottu 6938 kertaa
Cultor

Lukematon viestiKirjoittaja jed » 05 Helmi 2008, 20:21

Voin vahvistaa tuon vilkkumisen Firefoksilla. Eli esimerkiksi sivulla http://www.murtola.com/foorum/search.php?search_id=active_topics hiiren nopea ylösalas-liike viestien päällä tuon paljastaa. Mulla ei ole niin nopea hiirikäsi, että kokisin tuota ongelmana.

Edit. Jonkinlainen linkkien lyhennyskin on näköjään käytössä, kun edellä oleva linkki lyhenee viestissä ilman url tageja muotoon
search.php?search_id=active_topics
jed
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 05 Helmi 2008, 20:54

Cultor kirjoitti:
Radon kirjoitti:Itselläni ei tuollaista ainakaan tapahdu ja käytössä myös firefox eikä näyttänyt ie:lläkään tapahtuvan.

Täällä tapahtuu sekä Firefoxilla että Seamonkeylla. Kuvassa hiiriosoittimen alla on tummempi harmaa, joka muuttuu vihreäksi, kun ottaa osoittimen pois alueelta.

Nyt hokasin mitä tarkoitettiin. Näin sen kuitenkin pitäisikin toimi. Näkee selkeästi mitä on valitsemassa.

Cultor kirjoitti:Kuten kuvasta näkyy, minun ei tarvitse katsella ylileveää sivua ;-)

Olet oikeassa. Missään ei pakoteta katsomaan sivustoa joka ei miellytä.
Mahtoiko tuo kuvakaappauksesi olla täydellä ruudulla. Itellä tulee 1024 x 768 resuluutiolla seuraavan näköinen ja näytti olevan valikkokenttäkin jotenkin virheellinen:
foorum-pieni.jpg
foorum-pieni.jpg (45.23 KiB) Katsottu 6890 kertaa

Sitten isommalla 1680 x 1050 resuluutiolla näyttää tältä :

foorum-iso.jpg
foorum-iso.jpg (46.93 KiB) Katsottu 6889 kertaa

Oletuksen säilyy kuitenkin tämän kaltainen (pientä hiomista varmaan tulee). Jos joku haluaa ihan perus perus perus foorumi tyyliä käyttää, niin sen voi valita omista asetuksista.
Wilpo

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 05 Helmi 2008, 21:13

Wilpo kirjoitti:
Cultor kirjoitti:Kuten kuvasta näkyy, minun ei tarvitse katsella ylileveää sivua ;-)

Olet oikeassa. Missään ei pakoteta katsomaan sivustoa joka ei miellytä.
Mahtoiko tuo kuvakaappauksesi olla täydellä ruudulla. Itellä tulee 1024 x 768 resuluutiolla seuraavan näköinen ja näytti olevan valikkokenttäkin jotenkin virheellinen.

Ei ollut kokoruudulla, http://www.ip-adress.com/ palauttaa:

Screen Resolution: 1024 x 768
Color Depth: 32
Window Size: 822 x 605

Ei ulkoasu olekaan täydellinen, mutta asiasisältö näkyy. Pikaisesti laitoin muutaman rivin userContent.css tiedostoon, hion kunhan ehdin.
Cultor

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 06 Helmi 2008, 15:29

Muutoksia:

* Poistettu keksinnöt ja idea kategoria. Vanhat viestit siirretty sieltä sopiviin kategorioihin. Tämän tilalle laitettu uusikategoria -> Tuotantorakennukset ja niiden koneet. Ennen tämän kategorian viestit olivat traktori ja maatalouskoneiden kanssa sekaisin. Nyt pitäisi vähän olla selkeempi. Elikkä traktori / maatalouskoneet kategoriaan tulee enää vain traktoreihin ja niiden työkoneisiin liittyvä keskustelu.

* Myynti ja osto kategoriaan on nyt lisätty alakategorioita ja lisäksi urakointi ja työtarjous alue.
Wilpo

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 09 Helmi 2008, 20:06

Yksi minua ärsyttävä piirre on, että sisäänkirjautumisen jälkeen ei olla suoraan etusivulla, vaan tulee erillinen ilmoitussivu. Samanlainen ilmoitussivu tulee myös ulokirjautuessa. Lieneekö se phpBB 3.0:n ominaisuuksia, vai voiko ylläpito vaikuttaa asiaan?
Cultor

Lukematon viestiKirjoittaja Wilpo » 10 Helmi 2008, 00:39

Cultor kirjoitti:Yksi minua ärsyttävä piirre on, että sisäänkirjautumisen jälkeen ei olla suoraan etusivulla, vaan tulee erillinen ilmoitussivu. Samanlainen ilmoitussivu tulee myös ulokirjautuessa. Lieneekö se phpBB 3.0:n ominaisuuksia, vai voiko ylläpito vaikuttaa asiaan?

Salli automaattinen kirjautuminen, niin ei ole ongelma ja jos nopeesti tarvii sisälle päästä.
Wilpo

Lukematon viestiKirjoittaja Cultor » 10 Helmi 2008, 01:15

Wilpo kirjoitti:
Cultor kirjoitti:Yksi minua ärsyttävä piirre on, että sisäänkirjautumisen jälkeen ei olla suoraan etusivulla, vaan tulee erillinen ilmoitussivu. Samanlainen ilmoitussivu tulee myös ulokirjautuessa. Lieneekö se phpBB 3.0:n ominaisuuksia, vai voiko ylläpito vaikuttaa asiaan?

Salli automaattinen kirjautuminen, niin ei ole ongelma ja jos nopeesti tarvii sisälle päästä.

En salli, sitten en voi vain vilkaista, montako uutta viestiä on tullut edellisen kurkistuksen jälkeen. Siitä tulikin mieleeni, etusivun päivitys, siis uudelleenlataus, kestää joskus tolkuttoman kauan. En ole muilla sivustoilla sellaista havainnut.
Cultor

EdellinenSeuraava