Rypsirouhe spiraalissa

Valvoja: Farmari-ryhmä

Yleinen keskustelua kotieläinten tuottamisesta. Kaikki eri kotieläinmuodot.

Rypsirouhe spiraalissa

Lukematon viestiKirjoittaja Klasu » 04 Syys 2009, 11:02

Onko foorumilaisilla kokemusta rypsirouheen siirrosta spiraalikuljettimella? Kulkeeko miten, kun on niin ohutta tavaraa .Olisi tarkoitus ajaa kioskiin valkuaislisänä. Entäpä maittavuus, onko ollut ongelmia sinällään syötettynä? Tähän mennessä mylläri sekoittanut viljaan ja silloin ei mitään ongelmia. Myllärin rouhe kävi nyt kalliimmaksi kuin kuin itse suoraan otettuna.
Klasu
Luokka: yli 100 hv

Re: Rypsirouhe spiraalissa

Lukematon viestiKirjoittaja sirkussonni » 04 Syys 2009, 11:30

Kyllä meillä ainakin spiraali vei kioskiin, nousu ei kylläkään ollut mikään kovin jyrkkä, olisko ollut 30 prosenttia?
Kyllä sieltä kioskista kaikki aina hävis, ei sinne mitään jäänyt, puolitiivisteen kera syötettiin. Mutta tosi on että se maittaa jonkin verran huonommin!
sirkussonni
Luokka: >500hv

Lukematon viestiKirjoittaja junttieinari » 04 Syys 2009, 21:33

Klasu kirjoitti:Entäpä maittavuus, onko ollut ongelmia sinällään syötettynä? Tähän mennessä mylläri sekoittanut viljaan ja silloin ei mitään ongelmia. Myllärin rouhe kävi nyt kalliimmaksi kuin kuin itse suoraan otettuna.

Muutama vuosi takaperin, kun rypsirouhetta tuli laivalla Kuopioon asti (eli rahti meille oli olematon), syötettiin rypsiä "raakana" viljan ohella. Hyvin kelpasi lehmille, eikä sen kummempia ongelmia ollut.
junttieinari
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viestiKirjoittaja jupe » 04 Syys 2009, 23:11

ei mitään ongelmia spiraalissa itellä mennyt vuosia ja mun spiraali on vielä sitä pienintä kokoa. syövät melkein paremmin kuin jotain farmarin rypsiä joka on puristettu.
jupe
Luokka: yli 150 hv